Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-02@17:14:40 GMT

پاسخ گلدن‌گلوب به اتهام تبعیض نژادی و زد و بندهای پشت پرده

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۳۱۴۳۵

پاسخ گلدن‌گلوب به اتهام تبعیض نژادی و زد و بندهای پشت پرده

آفتاب‌‌نیوز :

جوایز سینمایی و تلویزیونی گلدن گلوب چند ماهی هست که زیر سایه انتقادات سنگین قرار دارد. همه چیز با انتشار یک مقاله انتقادی در روزنامه لس آنجلس تایمز شروع شد که نوشت در بین ۸۷ عضو انجمن برگزارکننده جوایز گلدن گلوب، هیچ عضو سیاه پوستی حضور ندارد.

این مقاله همچنین به شبهات اخلاقی قدیمی درباره ارتباط نزدیک انجمن مطبوعات خارجی هالیوود با استودیوهای فیلمسازی اشاره کرد که می‌تواند روی انتخاب نامزدها و برندگان این جایزه تاثیر بگذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جنجال‌هایی که به دنبال انتشار این مقاله به پا شد، این دوره از مراسم اهدای جوایز گلدن گلوب در ماه فوریه (اسفند ۹۹) را هم حسابی تحت‌الشعاع قرار داد.

حالا انجمن مطبوعات خارجی هالیوود که جوایز سینمایی و تلویزیونی گلدن گلوب را برگزار می‌کند، برای حفظ اعتبار این جایزه آستین بالا زده و به دنبال اصلاحات است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، هیات مدیره این انجمن در نامه‌ای خطاب به اعضا چند گام برای ایجاد تنوع در دستور کار خود پیشنهاد دادند که از آن جمله می‌توان به استخدام یک مامور ارشد تنوع، تاکید بر به خدمت گرفتن روزنامه‌نگاران سیاه‌پوست و گسترش دامنه متقاضیان بالقوه اشاره کرد.

در بخشی از این نامه آمده است: می‌خواهیم شفاف عمل کنیم. این اصلاحات تنها قدم اول از سفر دور و درازی است که در پیش داریم.

هیات مدیره انجمن مطبوعات خارجی هالیوود همچنین پیشنهاد داد در سال ۲۰۲۱ دستکم ۲۰ عضو جدید به این انجمن اضافه شود. در بین اصلاحات پیشنهادی، همچنین از اعضای انجمن خواسته شده تا دیگر از استودیوهای سینمایی و تلویزیونی هدایای تبلیغاتی دریافت نکنند و فهرستی عمومی از اعضا به همراه لینکی از کارهایشان منتشر شود. این اصلاحات در جلسه آتی انجمن طرح خواهند شد و قبل از اجرا باید به تایید اعضای کنونی برسند.

سکانداران انجمن مطبوعات خارجی هالیوود می‌گوید نقشه راه این تغییر و تحول عظیم در گلدن گلوب را با کمک کارشناسان و مشاوران خارجی و شرکای رسانه‌ای خود طراحی و تدوین کرده‌اند.

هفتادوهشتمین جایزه گلدن گلوب برای شناخت بهترین فیلم و سریال‌های تولیدشده آمریکایی در سال ۲۰۲۰ و اوایل سال ۲۰۲۱ به انتخاب انجمن مطبوعات خارجی هالیوود یکشنبه (۲۸ فوریه، ۱۰ اسفند) برگزار شد و سرزمین خانه‌به‌دوش‌ها، ساخته کلویی ژائو کارگردان جوان چینی‌الاصل به عنوان بهترین فیلم و فصل چهارم از سریال تاج به عنوان بهترین سریال جایزه گرفتند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: گلدن گلوب تبعیض نژادی انجمن مطبوعات خارجی هالیوود گلدن گلوب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۳۱۴۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی نامزدهای کسب جوایز بهترین‌های فوتبال فرانسه در سال ۲۰۲۴

مطابق انتظار، پاریسی‌ها حضور پررنگی در این فهرست دارند. 

اتحادیه بازیکنان فوتبال فرانسه (UNFP)، نامزدهای کسب جوایز سال ۲۰۲۴ را اعلام کرد. این مراسم به طور گسترده در فرانسه به عنوان یکی از معتبرترین رویدادهای فصل شناخته می‌شود.

طرفداری | به گزارش اکیپ، مراسم یاد شده، در تاریخ ۲۴ اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد. کیلیان امباپه سال گذشته برای چهارمین سال متوالی عنوان بهترین بازیکن سال را به دست آورد، در حالی که هم تیمی او نونو مندز، بازیکن جوان سال لیگ ۱ شد. فرنک هایسه که توانست تیم لنس را به مقام نایب قهرمانی برساند، به عنوان بهترین سرمربی سال انتخاب شده بود و بریز سامبا نیز عنوان بهترین دروازه بان سال را در آن مراسم، از آن خود کرد.

نامزدهای کسب جوایز اتحادیه بازیکنان فوتبال فرانسه (UNFP) در سال ۲۰۲۴:

بازیکن جوان سال لیگ 1:

الیسه بن سگیر (موناکو) رایان چرکی (لیون) دزیری دوئه (رن) لنی یورو (لیل) وارن زائر امری (پاری سن ژرمن)

دروازه بان سال لیگ 1:

مارکو بیزوت (برست) مارسین بولکا (نیس) لوکاس شوالیه (لیله) جانلوییجی دوناروما (پاری سن ژرمن) بریز سامبا (لنس)

سرمربی سال لیگ 1:

لوکا السنر (لوهار) لوئیز انریکه (پاری سن ژرمن) پائولو فونسکا (لیل) فرنک هایسه (لنس) اریک روی (برست)

بهترین بازیکن فرانسوی خارج از کشور:

ادواردو کاماوینگا (رئال مادرید) آنتوان گریزمان (اتلتیکو مادرید) مایک منیان (میلان) ویلیام سالیبا (آرسنال) اورلین شوامنی (رئال مادرید)

بازیکن سال لیگ 1:

پیر امریک اوبامیانگ (مارسی) عثمان دمبله (پاری سن ژرمن) پیر لیس ملو (برست) کیلیان امباپه (پاری سن ژرمن) ادون ژهگروا (لیل)

از دست ندهید ????????????????????????

کری عجیب ستاره سپاهان برای پرسپولیس؛ داستان پلنگ و تمساح هالند سیبیلو؛ استایل عجیب غول نروژی تعجب بایرن مونیخ از پدرخوانده: چرا آن حرف‌ها را زدی؟  سرمربی شمس‌آذر: بین ما و پرسپولیس فرق نگذارید

دیگر خبرها

  • روز ۲۰۹ طوفان‌الاقصی|گزارش المیادین از بندهای توافق احتمالی
  • اهدای جوایز نفیس برای کاهش ۱۵ درصدی مصرف در ۲۱ هفته
  • پاسخ کیهان به گزارش بی بی سی در باره نیکا شاه کرمی
  • رژیم صهیونیستی پاسخ پیشنهاد حماس را با اصلاحات به مصر داد
  • معرفی نامزدهای کسب جوایز بهترین‌های فوتبال فرانسه در سال ۲۰۲۴
  • همایش اعطای جوایز شصت و دومین دوره جایزه البرز برگزار می شود
  • بازداشت ژرار دوپاردیو به اتهام تجاوز جنسی/حمایت مکرون فایده‌ای نداشت
  • اقدامی غیرقانونی علیه کسب‌وکارهای آنلاین ایرانی/ پای رانت به فضای مجازی کشیده شد!
  • شکایت علیه ChatGPT به دلیل ناتوانی در تصحیح خطاها
  • یک باشگاه جدید: ادامه ماجراجویی ستاره هالیوود در فوتبال