Web Analytics Made Easy - Statcounter

عشرت کریمی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج، در پاسخ به ثبت‌نام بانوان در حوزه‌ علمیه فاطمیه یاسوج گفت: علی‌رغم بیماری کرونا استقبال بانوان و ثبت‌نام برای تحصیل در حوزه علمیه خوب بوده گرچه انتظار می‌رود استقبال بیشتری هم صورت گیرد.

مدیر حوزه علمیه فاطمیه یاسوج بیان کرد: قبل از شیوع بیماری کرونا تبلیغ برای آشنایی بیشتر به صورت چهره به چهره انجام می‌شد و  با حضور در مدارس دانش‌آموزان بیشتر با حوزه آشنا می‌شدند اما در حال حاضر بیماری کرونا شرایط عوض شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به آینده و وضعیت شغلی تحصیل‌کردگان حوزه گفت: حوزه علمیه فاطمیه یاسوج از سال ۷۳ تاسیس و تاکنون ۳۰۰ دانش‌آموخته سطح دو معادل کارشناسی داشته که برخی از این افراد جذب آموزش و پرورش، سپاه، بسیج و موسسات جامعه‌القرآن شدند، بیش از ۵۰ نفر از شاغلین جامعه‌القرآن طلاب‌ حوزه علمیه هستند.

کریمی‌نژاد با بیان اینکه نزدیک به ۷۰ نفر از طلاب حوزه علمیه در سطوح سه و چهار حوزه معادل کارشناسی و دکترا در حال تحصیل هستند،گفت: برخی از طلاب حوزه به تدریس در مدارس و دانشگاه‌ها مشغول شدند.

مدیر حوزه‌ علمیه فاطمیه یاسوج با بیان اینکه ثبت‌نام حوزه علمیه تا پایان اردیبهشت ماه جاری ادامه دارد، گفت: علاوه بر رشته‌های فقه، اصول و کلام رشته‌های کاربردی دیگری مانند تفسیر علوم قرآنی، رشته‌های مشاوره‌ای، تربیت کودک دینی، اخلاق اسلامی و مباحث زنان به حوزه علمیه افزوده شده است.

وی با بیان اینکه جامعه در حال حاضر به چنین رشته‌هایی نیاز دارد، خاطرنشان کرد: یکی از خروجی‌های حوزه خانم جبارکیش مدیر جامعه‌القرآن هستند که از سال ۸۲ فعالیت خود را آغاز کردند و در حال حاضر ۲۵ واحد قرآنی( خردسال،  بزرگسال، مدارس پسرانه و دخترانه) دارد و از لینک تا لوداب مدرسه قرآنی افتتاح کردند.‌و از وی به عنوان چهره ماندگار قرآنی تجلیل شدند .
وی با اشاره به فعالیت جامعه القرآن و خانم جبارکیش گفت: به جرات می‌توان گفت تا سال ۸۲ یک حافظ کل قرآن در استان نداشتیم اما با فعالبت‌های صورت گرفته بالغ بر ۵۰۰ حافظ کل در استان تربیت شد.
انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: بانوان تحصیل یاسوج جامعه القرآن حوزه علمیه ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۳۱۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحصیل پنجاه هزار طلبه خواهر در مدارس علمیه کشور

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، حجت الاسلام و المسلمین فاضل گفت: در ۲۸ استان کشور بیش از ۵۰۰ مدرسه علمیه ویزه طلاب خواهر وجود دارد که همه بدنیال فراگیری علوم حوزوی و نشر مبانی دینی و مکتب تشییع هستند.

او گفت: طلاب خواهر در ۱۸ رشته تخصصی در سطح سه ودر پنج رشته تخصصی در سطح ۴ به فراگیری علوم حوزوی مشغول هستند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشورگفت: هم اکنون بیش از ۵۰ هزار خواهر طلبه در مدارس علمیه کشور در حال تحصیل هستند و همین میزان نیز طی سال‌های گذشته فارغ اتحصل شدند.

حجت الاسلام و المسلمین مجتبی فاضل، در سفر یک روزه به شهرستان نکا، دربازدید از مدرسه علمیه خواهران ریحانه الرسول نکا ضمن بررسی وضعیت تحصیلی و نیازمندی‌های طلاب خواهر و فراهم نمودن زمینه جذب طلاب علاقه‌مند به تحصیل، بر اهتمام نسبت به حمایت و پیگیری اجراء برنامه های مدارس خواهران تاکید کرد.

دیگر خبرها

  • برگزاری مسابقات والیبال بانوان فرهنگی در هرمزگان
  • بازدید طلاب حوزه علمیه یاسوج از زندان مرکزی این شهر
  • دیدار رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با رهبر شیعیان مالی
  • رهبر شیعیان کشور مالی با رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دیدار کرد
  • مدیر حوزه‌های علمیه خواهران : قدرت بانوان مازندران در تغییر افراد زیاد است
  • مراکز علمی طرح و برنامه علمی برای تحقق شعار سال را داشته باشند
  • تجلیل از مربیان قرآنی جامعة القرآن خردسالان همدان
  • تحصیل پنجاه هزار طلبه خواهر در مدارس علمیه کشور
  • اساتید حوزه علمیه خواهران در مسیر تربیت فرزندان جامعه می‌کوشند
  • شاهکار رهبر انقلاب در تفسیر قرآن