Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@13:49:59 GMT

عدم استفاده چین از موتور کمکی در موشک Long March 5B

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۳۱۶۹۴

عدم استفاده چین از موتور کمکی در موشک Long March 5B

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اسپیس، حدود یک هفته است که بخش مهمی از اخبار مربوط به فضا به خبر سقوط موشک 21 تنی کشور چین که در حال سقوط و بازگشت به جو زمین بوده، تعلق گرفته است. در ابتدا گفته شد که این موشک در مناطق مسکونی سقوط خواهد کرد و باعث نگرانی تمام مردم جهان شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما روز گذشته و بر اساس پیشبینی‌هایی که متخصصین هوافضا انجام دادند مشخص شد که این موشک قرار است در دریا و در محلی بین اقیانوس آرام و اقیانوس اطلس سقوط خواهد کرد. اما درباره سقوط این موشک در سطح زمین سوالات متفاوتی وجود دارد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها به میزان سوخته شدن بدنه این موشک در بخش اتمسفر کره زمین است.

 در همین راستا مک داول که یکی از یزرگ‌ترین متخصصین هوافضا در جهان است اعلام کرده که میزان سوختن و از بین رفته بدنه موشک به موادی که در ساخت بدنه موشک از آن‌‎ها استفاده شده باز می‌گردد. علاوه بر این این متخصص هوافضا گفته است که تراکم جو فوقانی کره زمین روز به روز در حال تغییر است و از آنجایی که میزان پرتوهای ایکس منتشر شده از خورشید روی سوختن این موشک در اتمسفر زمین تاثیر می‌گذراند، نمی‌توان به طور دقیق درباره بقایای این موشک حرف زد.

امکان جمع آوری بقایای موشک Long March 5B توسط چین

مک داول همچنین اعلام کرد که از نظر قانونی کشور چین حق پسگیری بقایای موشک خود را از هر نقطه‌ای در جهان پس بگیرد. وی همچنین ادامه داد که در ایام اخیر سقوط بقایای موشک و ماهواره‌ها در سطح زمین اصلا چیز طبیعی نیست و آخرین باری که این اتفاق در زمین افتاد به سال 1979 و ایستگاه فضایی Skylab باز می‌گردد که خوشبختانه هیچ تلفات جانی نداشت.

مک داول در ادامه گفت تاکنون 20 تنی از فضا به زمین سقوط نکرده و این موضوع کمی نگران کننده است. علاوه بر این همواره سازمان‌های فضایی یک محموله سوخت و یک موتور کوچک اضافه را در موشک‌ها قرار می‌دهند تا در صورت سقوط بتوان موشک را کنترل کرد اما چینی‌ها این موتور را نساخته‌اند و به این ترتیب موشک آن‌ها از کنترل خارج شده است.

بیشتر بخوانید

احتمال سقوط راکت ۲۱ تنی چین به‌ صورت کنترل‌ نشده در داخل جو زمین

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هوافضا موشک چینی موشک فضایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۳۱۶۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جست‎جو برای یافتن کودک ۴ ساله در کلاله/ نیروهای کمکی اعزام شدند

به گزارش خبرگزاری مهر، ساعت ۱۷ روز یکشنبه ۹ اردیبهشت گم‌شدن یک دختر ۴ ساله در زمین‌های کشاورزی روستای یلی بدراق کلاله از سوی بخشداری به هلال‌احمر گزارش شد.

تیم های هلال احمر بلافاصله به منطقه اعزام شدند و با کمک اعضای خانه هلال روستای یلی بدراق و نیروهای مردمی جست‌وجوها آغاز شد اما تاکنون هیچ اثری از این کودک یافت نشده است.

در همین راستا فرهاد شیبک فرماندار کلاله اظهارکرد: طی رایزنی و پیگیری های صورت گرفته تا ساعاتی دیگر نیروهای کمکی از استان و شهرستانهای گنبد، مینودشت و مراوه تپه به همراه سگ های زنده یاب، هلی شات، پاراموتور جهت جستوجوی کودک کلاله ای در منطقه حاضر می شوند.

وی افزود: طی تماس تلفنی با مدیر عامل هلال احمر استان، بالگرد شناسایی سمنان نیز قبل از ظهر جهت گشت زنی به منطقه اعزام می شود.

وی گفت: تلاش ها برای پیدا کردن کودک گمشده با تمام ظرفیت ادامه دارد.

کد خبر 6092970

دیگر خبرها

  • «عشق به دیکتاتور‌ها کمکی نمی‌کند» روی صحنه رفت/ تئاتر نیازمند حمایت
  • مصرف عسل چه کمکی به سلامت دهان و دندان می‌کند؟
  • جست‎جو برای یافتن کودک ۴ ساله در کلاله/ نیروهای کمکی اعزام شدند
  • کشف تاریخ ۴۵۰۰ ساله در زابل
  • ببینید l بازدید میلیونی زمین خوردن یک ربات/ انسان‌نماها زمین خوردن را تمرین می‌کنند؟
  • پیشروی گسترده ارتش روسیه در 3 منطقه شرقی اوکراین/منطقه دونباس اوکراین به زودی سقوط می کند
  • کشف معماری ۴۵۰۰ ساله در شرق ایران؛ یک خانه و کوچه‌اش پیدا شد!
  • جزییات کشف معماری ۴۵۰۰ ساله در شرق ایران اعلام شد
  • مردی با آرزوهای دوربُرد که برایمان عزت و اقتدار آفرید +عکس
  • آب آلبالو چه کمکی به دیابتی‌ها می‌کند؟