Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@21:48:47 GMT

ارزیابی نهایی برنامه شهر سالم سهند توسط سازمان بهداشت جهانی

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۳۲۳۰۷

ارزیابی نهایی برنامه شهر سالم سهند توسط سازمان بهداشت جهانی

به گزارش خبرگزاری مهر، بابک رضی منش اظهار داشت: برنامه حضور ارزیابان سازمان بهداشت جهانی در سهند در دو روز کاری صورت خواهد گرفت، روز اول با تشکیل جلسه و ارائه برنامه توسط ناظر عالی پروژه، دبیران و رؤسای کمیته‌های تخصصی آغاز و در ادامه کار بازدید از پروژه‌ها و مکان‌های مورد نظر ارزیابان انجام خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار اسکو با بیان این‌که سه تیم ارزیاب به صورت جداگانه از اقدامات برنامه شهر سالم سهند بازدید خواهند کرد، افزود: تیم اول به سرپرستی دکتر ماها الداوی به ارزیابی اقدامات بخش توسعه سلامت، مرکز اطلاعات جامعه محور، مداخلات جامعه محور و مشارکت سمن‌ها، اقدامات بخش خصوصی و گروه‌های مردمی و تیم دوم به سرپرستی دکتر سمر الفکی از مدارس مروج سلامت، توسعه مهارت اجتماعی، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارت آموزی و اشتغال، ظرفیت سازی در مردم و سایر برنامه‌های توسعه شهری بازدید و ارزیابی خواهند داشت.

وی ادامه داد: تیم سوم به سرپرستی دکتر آسایی مسائل مربوط به امنیت غذایی در تولید و توزیع مواد غذایی سالم، دسترسی به آب سالم، فاضلاب، سیستم تصفیه خانه، آلودگی هوا و آمادگی در مقابله با حوادث و بلایا را مورد ارزیابی و بررسی قرار خواهند داد.

فرماندار اسکو اظهار کرد: هدف حضور ارزیابان سازمان بهداشت جهانی، بررسی میدانی اقدامات، برنامه‌ها و از هم مهم‌تر سنجش عزم و اراده سیاسی و اجرایی در بین مسئولین سهند و اطمینان از وجود برنامه برای تحقق توسعه پایدار در تمامی ابعاد توسعه، تعهد مردم و سازمان‌ها و تشکل‌های مردم نهاد و میزان مشارکت آنان تصمیم گیری ها و اداره امورات است، در این پنج سال ارزیابی‌های متعددی از اقدامات این پروژه انجام یافته است و رضایت کامل از روند اجرای برنامه در شهر جدید سهند از طرف ارزیابان وجود دارد.

وی با بیان این‌که در این دو روز تلاش خواهد شد تمامی اقدامات و برنامه‌های دبیرخانه‌های علمی و اجرایی و کمیته‌های تخصصی پنج گانه در راستای ارتقای شاخص‌های حوزه سلامت به ارزیابان برجسته دفتر مدیترانه شرقی سازمان بهداشت جهانی"WHO" تشریح و تبیین شود، ابراز امیدواری کرد پس از پایان این ارزیابی نهایی شهر سالم سهند به عنوان اولین شهر سالم جمهوری اسلامی به شبکه جوامع شهرهای سالم الحاق و افتخاری بزرگ برای کشور، استان و شهرستان کسب شود.

رضی منش، از آمادگی انتقال این تجارب ارزشمند به سایر شهرهای کشور خبر داد و افزود: به اعتقاد کارشناسان"WHO"شهر سهند قابلیت تبدیل شدن به الگوی شهرهای کشور و به عنوان دانشگاهی برای شهر آموزش برنامه‌های شهر سالم در راستای ترویج و گسترش این برنامه را دارا است، در این راستا سهند آماده همکاری تنگاتنگ با سایر شهرها برای اجرای این برنامه و الحاق به شبکه شهرهای سالم کشور را دارد.

وی با بیان این‌که این طرح مبتنی بر همکاری‌های بین بخشی، مشارکت جامعه در تصمیم گیری ها و اداره امور شهر است، افزود: امیدواریم ثبت این شهر به شبکه شهرهای سالم جهان آغاز گر راهی برای بهبود وضعیت زیستی، سلامتی، اقتصادی و اجتماعی مردم باشد و مسئولین این شهر با تعیین اولویت‌های اصلی و هدایت منابع به این مهم همت گمارند.

کد خبر 5206816

منبع: مهر

کلیدواژه: اسکو فرماندار شهرستان اسکو ویروس کرونا روز قدس روز جهانی قدس شب قدر کرمانشاه عکس استانها آمار کرونا بوشهر شیوع کرونا ماه مبارك رمضان ماه رمضان ۱۴۰۰ فلسطین شب احیا اردبیل سازمان بهداشت جهانی برنامه ها شهر سالم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۳۲۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار برنامه جهانی غذا درباره بحران گرسنگی در غزه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه قدس الاخباریه، برنامه جهانی غذا وابسته به سازمان ملل تاکید کرد که پس از گذشت ۲۰۰ روز از جنگ در غزه، نیمی از ساکنان این باریکه از گرسنگی رنج می‌برند.

این سازمان در بیانیه‌ای در پایگاه اجتماعی ایکس عنوان کرد که هر ماهه کمک‌های غذایی فوری برای بیش از یک میلیون فلسطینی در نوار غزه ارسال می‌کند و در تلاش برای راه‌اندازی مجدد سیستم‌های غذایی از کار افتاده در این باریکه است.

سازمان مذکور اشاره کرد مقدار کمک‌های غذایی وارد شده به غزه همچون قطره‌ای در دریا است و پاسخگوی نیازهای شدید ساکنان این منطقه نیست.

برنامه جهانی غذا تاکید کرد که نیاز مبرم به آتش‌بس فوری در غزه وجود دارد.

کد خبر 6087518 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • ایران به عضویت سازمان جهانی ارزیابی و انطباق درآمد
  • عضویت ایران در سازمان جهانی ارزیابی و انطباق
  • هوای هیچ شهری امروز آلوده نیست / شاخص کیفی ۲۲ شهر سالم و پاک ثبت شد
  • انگلیس رکورددار سوء مصرف الکل در کودکان و نوجوانان
  • برپایی پایگاه سنجش و ارزیابی سلامت در بیمارستان علامه بهلول گنابادی
  • برنامه بازی‌های مرحله نیمه‌نهایی جام ملت‌های فوتسال آسیا
  • شاخص کیفی ۲۲ شهر سالم و پاک ثبت شد / اردبیل پاک‌ترین هوا را دارد
  • منتظر ثبت چند اثر جهانی دیگر در قزوین
  • اقدامات شهرهای موفق برای تحقق مفهوم زباله‌صفر
  • هشدار برنامه جهانی غذا درباره بحران گرسنگی در غزه