Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@04:05:52 GMT

هزار و ۶۱۰ متقاضی طرح ملی مسکن در گلستان تایید نهایی شدند

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۳۲۴۴۱

هزار و ۶۱۰ متقاضی طرح ملی مسکن در گلستان تایید نهایی شدند

اسدالله پناه یزدان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا یادآور شد که ثبت نام برای متقاضیان طرح ملی تامین مسکن از مهر تا بهمن ماه سال گذشته طی سه مرحله در ۱۱ شهر گرگان، گنبدکاووس، کلاله، مینودشت، آزادشهر، کردکوی، بندرترکمن، بندرگز، علی‌آبادکتول، گمیشان و آق‌قلا در استان گلستان انجام شد.

وی افزود: از مجموع ۶ هزار متقاضی طرح ملی مسکن با انجام استعلام‌های لازم، پرونده هزار و ۶۱۰ نفر تایید نهایی شد و ۶۹۱ نفر از آنان ۴۰۰ میلیون ریال آورده اولیه را پرداخت کردند و عملیات ساخت ۱۸۰ واحد در گرگان و ۹۶ واحد در گنبدکاووس در مرحله فونداسیون است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی گلستان اضافه کرد: مطابق پیش بینی انجام شده، ساخت هر واحد طرح ملی مسکن با زیربنای بین ۹۰ تا ۱۰۰ مترمربع، چهار میلیارد ریال هزینه دارد که سه میلیارد ریال آن آورده متقاضی و یک میلیارد ریال آن تسهیلات با نرخ سود ۱۸ درصد است.

پناه یزدان، بازپرداخت تسهیلات را ۱۲ ساله و پس از سه سال تنفس دوران ساخت اعلام کرد و ادامه داد: طبق اعلام شورای عالی بانک‌ها قرار است، سقف تسهیلات پرداختی به متقاضیان در طرح ملی مسکن تا ۲ میلیارد ریال افزایش یابد.

وی گفت: زمین مورد نیاز برای طرح ملی مسکن در تمام ۱۱ شهر اشاره شده گلستان تامین شده و به غیر از گنبدکاووس و کلاله در هیچ شهر دیگری کمبود زمین وجود ندارد.

معاون اداره کل راه و شهرسازی گلستان افزود: در گنبدکاووس و کلاله به ترتیب ۴۷۷ و ۳۴۳ نفر متقاضی طرح ملی مسکن هستند اما زمین در گنبد برای ۹۶ نفر و کلاله برای ۱۴۰ نفر تامین شده است.

پناه یزدان اضافه کرد: پیگیری برای حل مشکل تامین زمین برای سایر متقاضیان در این ۲ شهر از طریق ستاد اجرایی فرمان امام، بنیاد مستضعفان و جهادکشاورزی گلستان درحال انجام است.

وی ادامه داد: با توجه به وجود زمین مازاد برای اجرای طرح ملی مسکن در ۹ شهر دیگر گلستان، وزارت راه و شهرسازی قول ثبت نام مجدد از واجدان شرایط در این شهرها را از بعد از ماه مبارک رمضان داده است. 

پناه یزدان گفت: ساخت و ساز طرح ملی مسکن در شهرهای گرگان، گنبدکاووس، بندرگز و کردکوی به صورت مجتمع‌سازی توسط کارگزاری‌های دولتی انجام می‌شود.

وی بابیان اینکه ساخت و ساز مسکن ملی در سایر شهرهای گلستان به‌صورت گروهی (چهار نفره) انجام خواهد شد، افزود: در این شهرها یک قطعه زمین ۳۰۰ متری به صورت اجاره ۹۹ ساله و یا خرید به قیمت کارشناسی روز با سه سال تنفس ساخت و اقساط پنج ساله به چهار متقاضی تحویل می‌شود.

استان گلستان ۱.۹ میلیون نفر جمعیت دارد که در ۱۴ شهرستان (۳۴ نقطه شهری و حدود یک هزار روستای دارای کُد شناسایی) سکونت دارند ضمن اینکه ۲۳ شهر این استان شمالی جمعیت کمتر از ۲۰ هزار نفر دارند که مشمول دریافت تسهیلات مسکن روستایی می‌شوند.

برچسب‌ها وزارت راه و شهرسازی گلستان مسکن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت راه و شهرسازی گلستان مسکن وزارت راه و شهرسازی گلستان مسکن اخبار کنکور طرح ملی مسکن راه و شهرسازی میلیارد ریال پناه یزدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۳۲۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۱ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن واجد شرایط سه گانه شدند

ارسلان مالکی معاون وزیر راه و شهرسازی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: عملیات آماده‌سازی ۵۴۴ هکتار زمین با ظرفیت ساخت ۱۲ هزار و ۵۰۰ واحد در شهرهای مختلف کشور از جمله بوشهر  آغاز شده است و بیش از ۲ هزار هکتار معادل بیش از ۵۰ هزار واحد مسکونی تا به امروز عملیات اجرایی کلید خورده است.

معاون وزیر راه وشهر سازی گفت: بر اساس اطلاعات سامانه طرح نهضت ملی مسکن بیش از ۷۱ هزار متقاضی واجد ۳ شرط و همچنین ۱۷ هزار متقاضی دارای ۴ شرط برای دریافت واحدهای طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند.

مالکی با بیان اینکه دسترسی به مسکن مسئله‌ای مهم و اساسی برای مردم است، تاکید کرد: آمارها حاکی از آن است که بین ۵۰ تا ۷۰ درصد درآمد خانوارها صرف هزینه مسکن می‌شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • تایید نهایی ۵۷۲ نفر متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در اردل
  • استطاعتِ ۱۵۰ متقاضی حج رد شد
  • ۲ هزار واحد مسکن مهر مهستان تا پایان اردیبهشت تحویل می‌شود
  • حرکت به سمت مشارکت معنادار و عمیق مردم در ساخت مسکن
  • مراسم قرعه کشی متقاضیان مسکن ملی در اسدآباد برگزار شد
  • ۷۱ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن واجد شرایط سه‌گانه شدند
  • ۷۱ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن واجد شرایط سه گانه شدند
  • ساخت هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در دست اجرا در استان کهگیلویه و بویراحمد
  • ساخت هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در دست اجرا در استان
  • تایید نهایی بیش از۱۱۶ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن