Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-27@04:29:10 GMT

اقدامات اضطراری برای نجات فلامینگوها

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۳۲۶۱۰

اقدامات اضطراری برای نجات فلامینگوها

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ حمید ظهرابی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان فارس گفت: نتیجه پایش های ماهیانه که از اسفندماه شروع شده است نشان می‌دهد فلامینگوها امسال نیز در تالاب بختگان جوجه آوری دارند.

ظهرابی افزود: با توجه به بررسی‌ها والدین با پرواز به تالاب‌های همجوار، نظیر مهارلو، جوجه‌ها را تغذیه می‌کنند، بنابراین به هم پیوستگی تالاب‌ها و احیا آنها اهمیت بسزایی در بقا فلامینگو دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد که تخصیص حق آبه مشخص به تالاب بین المللی بختگان و احیا این زیستگاه ارزشمند که از وظایف قانونی وزارت نیرو است، مهمترین اقدام برای حفاظت از گونه‌های وابسته به تالاب و نجات کشاورزی در پایین دست حوضه است.

تلفات سال گذشته فلامینگوها در حد نرمال بود

این مقام مسئول با ابراز تاسف از تلفات سال‌های قبل جوجه فلامینگوها، گفت: سال گذشته به علت افزایش بارندگی و رهاسازی بخشی از حق آبه، تلفات کاهش چشمگیری داشت و در حد نرمال بود.

ظهرابی در عین حال گفت: امسال علی رغم رهاسازی حقابه، به دلیل کاهش شدید بارندگی، که در پنجاه سال اخیر بی سابقه بوده و در برخی شهرستان‌های مجاور تا حدود هشتاد درصد کاهش بارندگی هم ثبت شده است، وقوع بحران در این زمینه قابل پیش بینی بود.

اقدامات اضطراری برای نجات فلامینگوها

این مقام مسئول گفت: اداره کل حفاظت محیط زیست فارس با استمرار پایش های روزانه، کارگروهی متشکل از اساتید دانشگاه شیراز، کارشناسان محیط زیست و سمن‌ها، تشکیل و برنامه نجات بخشی اضطراری فلامینگوها را در دست اجرا دارد.

وی افزود: بر اساس نتایج مطالعات، تجربیات سال‌های قبل و همفکری انجام شده با متخصصین، بهترین روش مداخله، رساندن آب به نزدیکی جوجه‌ها، با کمترین اغتشاش، مزاحمت و شلوغی خواهد بود که همین طرح مداخله‌ای در دست اقدام است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس خاطر نشان کرد: مانوری نیز با مشارکت سمن‌ها برای تمرین نجات بخشی فلامینگوها انجام شده است اما اصولی‌ترین راه نجات این پرندگان مهاجر با ارزش تخصیص حق آبه تالاب است.

وی اذعان داشت: با وجود مکاتبات و مذاکرات متعدد با شرکت آب منطقه‌ای و درخواست پیشگیری از این اتفاق به وسیله رهاسازی آب محیط زیستی هنوز اقدامی صورت نگرفته است و در ادامه اظهار امیدواری کرد که این سازمان و مسوولین مربوطه به موقع به وظیفه قانونی و انسانی عمل کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1095039 برچسب‌ها حمید ظهرابی تالاب بختگان فلامینگو

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: حمید ظهرابی تالاب بختگان فلامینگو محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۳۲۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدیو) ۲ بند خاکی شکسته شد؛ اسکان اضطراری روستاییان زیرکوه

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آب تالاب‌های پلدشت ۴۰ درصد افزایش یافت
  • پاکسازی حاشیه و تالاب پیرسلمان
  • برگزاری تور رسانه ای بازدید از تالاب های اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه
  • (ویدیو) ۲ بند خاکی شکسته شد؛ اسکان اضطراری روستاییان زیرکوه
  • تزریق ۳.۵ میلیون متر مکعب آب به تالاب هشیلان
  • آشیانه ساختن پرستو‌های دریایی در تالاب بین المللی انزلی
  • بازدید کارشناسان مرکز بهداشت مهاباد از پناهگاه حیات وحش تالاب بین المللی کانی برازان
  • نگرانی از فعال شدن کانون گردوغبار در مرکز ایران
  • صدور حکم قضایی علیه مدیرعامل شرکت دولتی در اصفهان
  • صدور حکم قضایی علیه مدیرعامل شرکت آب اصفهان