Web Analytics Made Easy - Statcounter

 در شبهای قدر سال جاری ۳ هزار و ۷۳۹ نفر برای اهدای خون به مراکز انتقال خون استان تهران مراجعه کردند که از این تعداذد دو هزار و ۹۲۱ نفر موفق به اهدای خون شدند.

خبرگزاری میزان - بنابر اعلام روابط عمومی اداره کل انتقال خون استان تهران در شب‌های نوزدهم ، بیستم و یکم و بیست و سوم ماه رمضان اهدا کنندگان با اهدای خون خود به ضیافت نجات پیوستند و با ادای نذر خون خود، جان بیماران را نجات دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 در شبهای قدر سال جاری ۳ هزار و ۷۳۹ نفر برای اهدای خون به مراکز انتقال خون استان مراجعه کردند که از این تعداذد دو هزار و ۹۲۱ نفر موفق به اهدای خون شدند.

بیشتر بخوانید: آیا از پیک چهارم کرونا عبور کردیم؟

در این میان یک هزار و ۳۷۴ نفر اهدا کننده مستمر، یک هزار و ۱۹ نفر اهداکننده با سابقه و ۵۲۸ نفر اهدا کننده بار اولی بودند.

گفتنی است دو هزار و ۸۰۱ نفر از اهدا کنندگان این شبها مرد و ۱۲۰ نفر از آنان زن بودند.

بنا براین گزارش آمار مراجعه در شبهای قدر سال جاری نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۹ نزدیک به ۹ درصد افزایش داشته است. همچنین میزان اهدای خون بیش از ۱۱ درصد، اهدای مستمر بیش از ۹ درصد و اهدای خون اهداکنندگان با سابقه بیش از ۲۵ درصد افزایش داشته است که با وجود تداوم همه گیری کووید ۱۹ دستاورد مهمی به شمار می رود.

اهدای خون هموطنان تهرانی در شبهای قدر با استقبال خوبی مواجه بود و با وجود قرنطینه ناشی از کرونا در سطح شهر، فاصله گذاری اجتماعی که در مراکز انتقال خون اجرا می شود و نزول باران در هفته گذشته، نذر خون تهرانی ها در شبهای قدر با نظم و شوری وصف ناپذیر اجرا شد و در این شبها مراکز انتقال خون از صبح تا سحر پذیرای اهدا کنندگان خون بودند.

اداره کل انتقال خون استان تهران ضمن تشکر و آرزوی قبولی طاعات شهروندان تهرانی که تا کنون برای اهدای خون مراجعه کرده اند اعلام کرد: نیاز به خون همیشگی است و عمر پلاکت فقط ۳ روز است بنا براین از مردم دعوت می کنیم تا مراکز انتقال خون را خالی نگذارند و به طورمستمردر روزهای آینده خون اهدا کنند.

همچنین اهدا کنندگان خون تا پایان ماه رمضان طبق جدول زمانی که در سایت این اداره کل درج شده است می توانند تا نیمه شب برای اهدای خون به مراکز انتقال خون مراجعه کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: اهدای خون انتقال خون

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اهدای خون انتقال خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۳۲۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار بالای حیوان گزیدگی در اردبیل

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل دکتر محمد جعفرزاده ، از استقرار و خدمات رایگان ۱۷ مرکز شبانه روزی در سطح استان برای حیوان گزیدگی خبر داد و تصریح کرد: در سال ۱۴۰۱ تعداد ۵ هزار و ۸۵۸ نفر حیوان گزیدگی گزارش شده بود که در سال ۱۴۰۲ این آمار به ۶ هزار و ۷۳۷ نفر افزایش یافت.
وی با اشاره به اینکه ۵۰ درصد موارد حیوان گزیدگی مربوط به گروه سنی زیر ۱۵ سال است، اظهار کرد: ۷۷ درصد حیوان گزیدگی توسط سگها، ۱۷ درصد مربوط به گربه ها، ۲ درصد توسط گاو و گوسفندان و ۴ درصد نیز توسط سایر حیوانات انجام می‌شود.
معاون بهداشت علوم پزشکی اردبیل ادامه داد: ۴۹ درصد حیوان گزیدگی توسط سگهای ولگرد و ۵۱ درصد نیز توسط سگهای دارای مالک صورت می گیرد، اما با توجه به اینکه سگهای ولگرد شهری و روستایی واکسیناسیون ندارند، گزیدگی این سگها بیش از اندازه خطرناک هستند.
جعفرزاده با بیان اینکه تاکنون مرگ انسانی ناشی از هاری در استان اردبیل گزارش نشده است و انتقال بیماری هاری بسیار نادر است، افزود: این بیماری در صورتی از طریق انسان به انسان انتقال می یابد که با عدم اطلاع پیوند اعضاء انجام شود.
این مقام درمانی و بهداشتی اردبیل با اذعان بر اینکه استان اردبیل جزو استان هایی با بروز بالای حیوان گزیدگی است، خاطرنشان کرد: بیماری هاری درمان ندارد. هم استانی ها در مواجه با حیوان گزیدگی از پانسمان و بخیه اجتناب نمایند و حتما محل حیوان گزیدگی را به مدت ۲۰ دقیقه با صابون و آب پرفشار شستشو دهند و سپس با محلول بتادین ضدعفونی کنند.

دیگر خبرها

  • اهدای بیش از ۲ میلیون واحد خون در سال گذشته
  • اهدای بیش از ۲ میلیون واحد خون در سال ۱۴۰۲
  • نیاز روزانه به ۱۵۰۰ اهداکننده خون در تهران
  • نیاز روزانه به ۱۵۰۰ اهداکننده خون در تهران / ثبت اطلاعات گروه‌های خونی نادر برای مواقع ضروری
  • آمار بالای حیوان گزیدگی در اردبیل
  • تبادل مرگ و زندگی در جریان اهدای عضو
  • ۵۱۰ هزار تن گندم به مراکز مسقف خوزستان انتقال داده شد
  • خسارتی به گندم‌های ذخیره شده در استان خوزستان وارد نشده است
  • ۱۵۵ اصفهانی همزمان با سالروز شهادت امام صادق (ع) خون اهدا کردند
  • ثبت پنجمین اهدای عضو طی سالجاری درچهارمحال وبختیاری