Web Analytics Made Easy - Statcounter

هیچ موردی از کرونا هندی در سیستان و بلوچستان مشاهده نشده است

زاهدان- ایرنا- رییس اداره امور آزمایشگاه‌های دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: هم اینک بیش از ۸۰ درصد موارد شناسایی شده ویروس کرونا در سیستان و بلوچستان از نوع جهش یافته انگلیسی است و  تاکنون هیچ موردی از ویروس جهش یافته هندی در سطح استان شناسایی نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر علیرضا سلیمی‌خراشاد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت:  ۶۱ هزار و ۹۱۳ نمونه PCR و ۱۵ هزار و ۹۵۸ مورد تست سریع(رپید تست) کرونا از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون در شهرستان های زیرپوشش این دانشگاه انجام شده است.

وی ادامه داد: به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا بیماریابی و غربالگری افراد ایرانی و غیرایرانی در مبادی مرزی با جدیت در حال انجام است.

 رییس اداره امور آزمایشگاه‌های دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: در مبادی ورودی مرزهای استان در صورت مثبت شدن فرد ایرانی خدمات درمانی ارائه و آموزش های لازم درخصوص جداسازی با نظارت انجام می شود و همچنین افراد غیر ایرانی به کشور مبداء برگشت داده می شوند.

سلیمی تاکید کرد: با افزایش موارد مثبت در سیستان و بلوچستان و شناسایی مبتلایان به کرونا در استان از مردم عزیز درخواست می شود با عمل به توصیه‌های پزشکان، فاصله گذاری اجتماعی را رعایت و از حضورغیر ضروری در تجمع‌های عمومی خودداری کنند.

به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان به عنوان پهناورترین استان کشور به سبب گستردگی جغرافیایی و قرار گرفتن در همسایگی ۲ کشور افغانستان و پاکستان در حوزه بهداشت و درمان به سه بخش تقسیم شده است.
شهرستان‌های شمالی شامل زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل، شهرستان های زاهدان، میرجاوه، خاش، تفتان، سراوان و سیب و سوران زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و شهرستان های ایرانشهر، سرباز، نیکشهر، مهرستان، چابهار، کنارک، دشتیاری، دلگان، فنوج و قصرقند زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر قرار دارند.

برچسب‌ها کرونا سیستان و بلوچستان ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان پروندهٔ خبری مدیریت استانی کرونا کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا سیستان و بلوچستان ویروس کرونا کرونا سیستان و بلوچستان ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان اخبار کنکور سیستان و بلوچستان دانشگاه علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۳۳۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف محموله پرندگان کمیاب و میمون از قاچاق در مرز بلوچستان

فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان رهایی صدها پرنده کمیاب زینتی و میمون از دست قاچاقچیان در مرزهای استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، سردار شجاعی، اظهار داشت: ماموران همیشه مرزبانی استان در پی کسب خبری مبنی بر قاچاق پرندگان زینتی در سطح حوزه استحفاظی، بلافاصله بررسی دقیق موضوع و شناسایی قاچاقچی را در دستور کار قرار دادند.

فرمانده مرزبانی استان سیستان و بلوچستان گفت: مأموران مرزبانی با هدایت عملیاتی و پشتیبانی در مسیر‌های احتمالی تردد قاچاقچیان به اجرای کمین هدفمند پرداختند و قاچاقچیان را که در حال انتقال محموله قاچاق به داخل کشور بودند، مشاهده کردند.

وی ادامه داد: قاچاقچیان پرنده‌های زینتی که قصد داشتند محموله خود را وارد کشور کنند، با مشاهده مأموران اقدام به تیراندازی سمت مرزداران کردند که مأموران نیز بلافاصله با اتخاذ موضع و تاکتیک عملیاتی مناسب اقدام مقابله‌ای انجام دادند و به علت حجم زیاد آتش مرزداران، قاچاقچیان تاب مقابله نداشتند و عرصه را بر خود تنگ دیدند و با رها کردن محموله از محل متواری شدند.

شجاعی افزود: مأموران مرزبانی سیستان و بلوچستان اعزام شده به محل در یک عملیات غافلگیرانه و ضربتی موفق به کشف 224 قطعه پرنده زینتی از نوع عروس هلندی و مرغ مینا و 32 میمون شدند.

فرمانده مرزبانی استان سیستان و بلوچستان گفت: کارشناسان ارزش پرنده‌های کشف شده را بیش از 16 میلیارد ریال برآورد کردند که پس از تکمیل پرونده مقدماتی تحویل مراجع ذیصلاح شدند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۳٠ درصد قبولی در رشته‌های پزشکی و علوم پزشکی مربوط به زابل است
  • تداوم بارش‌های رگباری درشمال سیستان و بلوچستان
  • بیشترین موارد ابتلا به مالاریا در سیستان‌و بلوچستان بوده‌است
  • کشف محموله پرندگان کمیاب و میمون از قاچاق در مرز بلوچستان
  • افتتاح نخستین پایگاه اورژانس بانوان در سیستان و بلوچستان
  • اورژانس بانوان پایگاهی جدید برای خدمت رسانی مضاعف به بانوان
  • زاهدان میزبان گردهمایی کشوری مدیران مراکز مشاوره و سبک زندگی
  • هدیه وزارت بهداشت به بانوان زاهدانی؛ افتتاح اولین پایگاه اورژانس بانوان
  • زاهدان میزبان گردهمایی مدیران مراکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور
  • زاهدان میزبان گردهمایی مدیران مراکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌ها