Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک شرکت دانش‌بنیان، ​پروتز مفصل زانو و لگنی را تولید کرده است که مانند پروتز‌های قبلی به استخوان پیچ نمی‌شود بلکه به عنوان جایگزین بافت استخوانی عمل می‌کند.

به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو به نقل از صندوق نوآوری و شکوفایی، هادی جواهری مدیرعامل شرکت خدمات پزشکی دوستان نیک در مورد محصولات این شرکت گفت: انتقال دانش و فناوری تولید کاشتنی‌های ارتوپدی و توسعه صنایع مرتبط یکی از اهداف شرکت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرکت ما تحت لیسانس شرکت مدکتای سوئیس (Medacta) اولین تولیدکننده مفاصل زانو و ران در ایران است.

 

وی ادامه داد: این محصول با نمونه‌هایی که به استخوان پیچ می‌شوند متفاوت است؛ به این شکل که پزشک بافت استخوانی را بریده و خارج می‌کند و مفصل‌های تولیدی ما را جایگزین می‌کند. در حال حاضر سه محصول مفصل زانو، مفصل لگن و بای پولار (نیمه مفصل لگن) عمده‌ترین تولیدات ما را تشکیل می‌دهد. البته محصولات دیگری نیز تولید می‌کنیم که به دلیل تقاضای کم بازار نسبت به این محصولات، در تعداد محدود تولید می‌شود.

 

جواهری در مورد سهم بازار و میزان ظرفیت تولید این محصول نیز توضیح داد و گفت: نیاز بازار به میزان حمایت دولت از عمل‌های ارتوپدی در بیمارستان‌های دولتی بستگی دارد، به عنوان مثال در زمان اجرای طرح سلامت و افزایش حمایت دولت میزان تقاضا برای اینگونه عمل‌ها نیز افزایش یافت و به همان میزان تقاضای بیشتری برای محصولات ما وجود داشت، اما در سال جاری میزان تقاضا نصف شده بود و نزدیک به ۲۲ هزار عمل زانو و همین مقدار عمل لگن و حدود ۷۰ هزار عمل بای پولار در کشور داشتیم که ما نزدیک به ۱۸ درصد از این بازار را تامین کردیم.


مدیرعامل شرکت خدمات پزشکی دوستان نیک در مورد طرح توسعه‌ای و افزایش ظرفیت تولید در این شرکت نیز تصریح کرد: تا پایان سال جاری، ۷۵ درصد افزایش فروش را ثبت خواهیم کرد و در سال آینده نیز می‌توانیم با توان کنونی شرکت، میزان فروش را تا ۱۲۰ درصد افزایش دهیم. با وجود اینکه برای تصاحب سهم ۵۰ درصدی بازار هدف‌گذاری کردیم، اما به‌طور حتم ۳۵ درصد از بازار را در سال آینده در اختیار می‌گیریم.


وی در مورد برنامه‌های صادراتی این شرکت نیز گفت: هنوز موفق به اخذ مجور فروش در اروپا یا CE نشدیم و در تلاش هستیم در کوتاه‌ترین زمان ممکن این مجوز را دریافت کنیم تا امکان صادرات این محصول به اروپا را نیز داشته باشیم. البته تمامی تست‌های آزمایشگاهی مورد نیاز برای اخذ این مجوز انجام شده و اقدامات آن در حال انجام است.


جواهری در مورد برنامه آینده شرکت نیز گفت: زمینی را در پارک علم و فناوری سرزمین ایرانیان گرفتیم و در نظر داریم که کارخانه جدید خود را در این محل احداث کنیم. در حال برنامه‌ریزی برای خرید تجهیزات و طراحی کارخانه هستیم و برای تامین ۱۰۰ درصدی نیاز کشور و امکان صادرات نیز برنامه‌ریزی کرده‌ایم.


مدیرعامل شرکت خدمات پزشکی دوستان نیک در مورد استفاده این شرکت از تسهیلات تولید صنعتی صندوق نوآوری و شکوفایی نیز تصریح کرد: برای تولید مفصل زانوی جدید از صندوق نوآوری و شکوفایی تقاضای تسهیلات کردیم که ۱۲ میلیارد تومان مصوب شد و تاکنون ۸ میلیارد آن را دریافت کرده‌ایم. این مبلغ برای خرید مواد اولیه و واردات دستگاه‌های مورد نیاز استفاده شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: زانو پروتز فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری صندوق نوآوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۳۳۵۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شارژ ۱۹ میلیارد دلاری صندوق توسعه/ تزریق ۱۰۰ همت به مسکن در ۱۴۰۳

بر اساس احکام بودجه، امسال ۱۹ میلیارد دلار برای حمایت از تولید وارد صندوق توسعه خواهد شد و ۱۰۰ همت به سرمایه بانک مسکن برای جهش تولید مسکن تزریق می‌شود.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، نگاهی به احکام بودجه ۱۴۰۳ در خصوص حمایت از تولید نشان میدهد از کانال‌های متفاوت شامل تخصیص مستقیم منابع دولتی و ارائه تسهیلات ریالی و ارزی، برنامه حمایت از تولید در دستور کار دولت و مجلس قرار خواهد گرفت.

در گام نخست از ۳۱ هزار میلیارد تومان منابع مستقیم لحاظ شده برای حمایت از تولید ۷۰ درصد در اختیار استان‌ها قرار خواهد گرفت. بر این اساس به هر استان حدود ۷۰۰ میلیارد تومان تخصیص خواهد یافت.۳۰ درصد مابقی نیز در اختیار دولت قرار خواهد گرفت. وقتی این منابع با تسهیلات بانکی تلفیق میشود به ۹۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت تبدیل خواهد شد.

در سال جاری سرمایه بانک مسکن حدود ۱۰۰ همت افزایش خواهد یافت که از این فضا برای جهش تولید مسکن در سراسر کشور استفاده خواهد شد.

همچنین در سال ۱۴۰۳ حدود ۱۹ میلیارد دلار از محل فروش نفت؛ وارد صندوق توسعه ملی می‌شود که این رقم به عنوان تسهیلات در اختیار بخش خصوصی در جهت ارتقا تولید قرار خواهد گرفت.

۶۴۰ همت سرمایه گذاری مستقیم شرکت‌های دولتی نیز از دیگر کانال‌های اصلی ارتقا تولید در کشور خواهد بود.

دیگر خبرها

  • شارژ۱۹میلیارددلاری صندوق توسعه
  • امکان ساخت ۴ و نیم میلیون واحد مسکونی جدید در بافت‌های فرسوده
  • شارژ ۱۹ میلیارد دلاری صندوق توسعه/ تزریق ۱۰۰ همت به مسکن در ۱۴۰۳
  • شارژ۱۹میلیارددلاری صندوق توسعه/تزریق۱۰۰همت به مسکن در۱۴۰۳
  • گشتی در اقتصاد جهان | خوش‌بینی صندوق بین‌المللی پول به اقتصاد آسیا
  • رفع نیاز‌های فناورانه صنایع معدنی با کمک ۳۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان
  • خبری مهم برای عرضه اولیه های بورسی
  • تمهیدات جدید بانک صادرات برای پشتیبانی از دانش‌بنیان‌ها اعلام شد
  • جدیدترین تمهیدات بانک صادرات برای پشتیبانی از دانش‌بنیان‌ها
  • مددجویان خراسان‌جنوبی هزار و ۳۶۲ متر مربع فرش به بازار عرضه کردند