Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-26@16:25:27 GMT

تراز دریاچه ارومیه ۴۸ سانتیمتر کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۳۳۷۴۸

تراز دریاچه ارومیه ۴۸ سانتیمتر کاهش یافت

آفتاب‌‌نیوز :

مسعود طالبیان با اشاره به آخرین وضعیت دریاچه ارومیه تصریح کرد: تراز فعلی دریاچه ارومیه ۱۲۷۱.۳۹ که این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۱۲۷۱.۸۷ بود که این آمار مقایسه ای نشان از کاهش بیش از ۴۸سانتی متری تراز دریاچه ارومیه است.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۳۵۲۶ کیلومتر مربع وسعت دریاچه ارومیه است که این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۳۷۳۲ کیلومترمربع بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طالبیان با اشاره به حجم آب دریاچه نیز اظهار کرد: در حال حاضر ۵ میلیارد و ۱۵۰ میلیون مترمکعب آب در دریاچه ارومیه وجود دارد که این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون مترمکعب بود.

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای استان با اشاره به میزان بارش ها تا ۱۸ اردیبهشت سال جاری تصریح کرد: طی سال آبی جاری مجموعا ۲۷۷.۴ میلیمتر بارش در کل استان ثبت شده است که این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۳۶۰.۷ میلی‌متر بوده که میزان هم نشان از کاهش ۲۳ درصدی بارش‌ها در سطح استان است.

وی افزود: از ابتدای سال آبی جاری، ۲۷۵.۱ میلیمتر در حوزه آبریزدریاچه ارومیه بارش ثبت شده است که این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۳۵۷.۹ میلیمتر بود که نشان از کاهش ۲۳ درصدی بارش ها در این حوزه است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: دریاچه ارومیه میزان در مدت مشابه سال گذشته دریاچه ارومیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۳۳۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز مرحله دوم رها سازی آب از سد سیلوه به دریاچه ارومیه

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی از آغاز مرحله دوم رها سازی حقابه زیست محیطی دریاچه ارومیه از محل سد سیلوه پیرانشهر به سمت دریاچه خبر داد و گفت: این مرحله از رهاسازی در فاز اول از محل سد سیلوه از طریق مانور دریچه تخلیه تحتانی سد به سمت رودخانه لاوین بوده و در ادامه پشت سد مخزنی کانی سیب رها سازی می‌شود.

مجید رستگاری اضافه کرد: در فاز اول ۱۲ مترمکعب بر ثانیه و در فاز دوم پنج متر مکعب بر ثانیه از طریق تونل انحرافی و سامانه انتقال آب جلدیان به سمت سد چپر آباد و از آنجا به سمت دریاچه ارومیه روانه شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی ادامه داد: در مجموع ۱۷ متر مکعب آب در ثانیه در حال طی مسیر از طریق سامانه‌های انتقال آب به سمت حوضه دریاچه ارومیه است.

رستگاری گفت: در مرحله پیشین رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه در سال آبی جاری، ۱۲ میلیون متر مکعب آب از سد سیلوه رهاسازی شده بود.

سد سیلوه در شهرستان پیرانشهر در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • رهاسازی ۷۷ میلیون مترمکعب حقابه تالاب‌های اقماری دریاچه ارومیه
  • رهاسازی ۷۷ میلیون مترمکعب حقابه تالابهای اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه
  • آغاز مرحله دوم رها سازی آب از سد سیلوه به دریاچه ارومیه
  • رهاسازی ۷۷ میلیون مترمکعب حقابه تالاب‌های اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه
  • میزان بارش باران در ۲۴ ساعت گذشته خراسان جنوبی اعلام شد
  • دریاچه ارومیه جان تازه می‌گیرد؟
  • مرحله دوم رها سازی آب از سد سیلوه به دریاچه ارومیه
  • رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه | این دریاچه جان تازه می‌گیرد؟
  • میزان بارش باران در ۲۴ ساعت گذشته کرمان اعلام شد
  • رشد ۳۵ درصدی بارگیری در راه‌آهن لرستان