Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@19:23:12 GMT

شاخص سرایت‌پذیری کرونا در همدان به زیر یک درصد رسیده است

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۳۳۷۹۷

شاخص سرایت‌پذیری کرونا در همدان به زیر یک درصد رسیده است

ایسنا/همدان معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینای همدان با اعلام اینکه شاخص سرایت پذیری کرونا در استان به زیر یک درصد رسیده است، گفت: میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان همدان ۷۹ درصد است.

دکتر کرمی شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونای همدان، با اشاره به اینکه شهرستان‌های اسدآباد و بهار در وضعیت قرمز و دیگر شهرهای استان در وضعیت نارنجی قرار دارند، اظهار کرد: تا دیروز، بیش از ۲۷ هزار دُز واکسن در استان تزریق شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا و به نقل از کمیته اطلاع رسانی ستاد استانی مقابله با کرونای همدان، وی با بیان اینکه ۱۰ نفر از هم‌استانی‌هایمان طی ۲۴ ساعت گذشته به علت ابتلا به کرونا فوت شدند، پیش‌بینی کرد که تعداد فوتی‌ها در استان تا دو هفته آینده بین ۱۰ تا ۱۵ نفر باشند. 

کرمی با اشاره به اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۱۵ نفر تست مثبت و ۳۰۰ مورد بیمار سرپایی به خاطر کرونا به بیمارستان رجوع کرده‌اند، افزود: در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۱۸۵ مورد کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری شده‌اند البته طی دو هفته اخیر روند بستری‌های کرونایی در استان همدان، روند کاهشی داشته است.

وی با تأکید بر اینکه ۱۱۳۴ نفر به علت ابتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند، مطرح کرد: با توجه به روند کاهشی کرونا در همدان، هنوز از بار بخش‌های آی.‌سی‌یو در استان کم نشده است و ضرورت دارد مردم بیشتر مراقبت کنند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا با اشاره به اینکه شاخص سرایت پذیری کرونا در استان به زیر یک درصد رسیده است، یادآور شد: ۴۲ درصد از علت شیوع کرونا در استان شرکت در اجتماعات و ۵۷ درصد از علت شیوع کرونا در استان همدان، تماس‌های درون خانوادگی است. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کروناویروس همه باهم علیه کرونا دانشگاه علوم پزشكي کرونا در استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۳۳۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری کنکور داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی در استان همدان

نماینده سازمان سنجش استان همدان: در این خصوص گفت: ۲۳ هزار و ۸۸۰ داوطلب ورود به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور در ۱۷ حوزه امتحانی از ۱۰ شهرستان استان همدان، دیروز و امروز همزمان با سراسر کشور باهم رقابت کردند.

سید مهدی مسبوق گفت: تعداد داوطلبان کنکور سراسری امسال حدود ۵۰۰ نفر نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

نماینده سازمان سنجش در استان همدان با بیان اینکه ۳۸ درصد از شرکت کنندگان در کنکور سراسری ۱۴۰۳ این استان را مردان و ۶۲ درصد را زنان تشکیل می‌دهند، تصریح کرد: کنکور سراسری ۱۴۰۳در پنج گروه علوم تجربی، علوم انسانی، ریاضی، هنر و زبان انگلیسی همزمان با سراسر کشور در روز‌های ‏‏پنجشنبه و‏ جمعه ششم و هفتم اردیبهشت در ۲ نوبت صبح و بعدازظهر برگزارشد.

به گفته او، امسال بیشترین تعداد داوطلبان کنکور سراسری در استان همدان در گروه علوم تجربی با آمار ۴۳ درصد شرکت کنندگان است.

مسبوق گفت: گروه علوم انسانی با ۳۳ درصد، ریاضی با ۱۱ درصد، زبان با هفت درصد و گروه هنر نیز با پنج درصد به ترتیب در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.

او گفت: آزمون امسال در ۱۷ حوزه‌ی امتحانی دانشگاه بوعلی سینا، دانشگاه ملایر، دانشگاه آزاد همدان و تویسرکان، دانشگاه‌های پیام نور مراکز شهرستان‌ها و آموزش و پرورش برگزارشد.

مسبوق با اشاره به اینکه نوبت دوم کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ در روز‌های هفتم و هشتم تیرماه برگزار خواهد شد، گفت: نتایج اولیه این آزمون نیمه دوم خرداد منتشر می‌شود.

در نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در مجموع یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۷۲۹ هزار و ۶۵۶ نفر یعنی ۶۳ درصد زن و ۴۲۲ هزار و ۸۶۲ نفر یعنی ۳۷ درصد مرد هستند. همچنین امسال آزمون دانشجومعلم همزمان با نوبت اول کنکور برگزار می‌شود که در آزمون اختصاصی

پذیرش دانشجو معلم نیز ۶۶۰ هزار و ۳۹۳ نفر ثبت نام کرده‌اند و از این تعداد ۶۶ درصد زن و ۳۴ درصد مرد هستند.

نوبت اول کنکور امسال برای پذیرش دانشجوی دوره‌های روزانه، نوبت دوم، دانشگاه پیام نور، موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی و دانشگاه آزاد اسلامی برای داوطلبان گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح پنجشنبه (۶ اردیبهشت)، هنر و زبان‌های خارجی عصر امروز و گروه آزمایشی علوم تجربی صبح جمعه (۷ اردیبهشت) در ۴۱۲ شهر، ۶۲۴ حوزه اصلی و ۱۹۹۳ حوزه فرعی برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • زنگ خطر کاهش رشد جمعیت در خوشاب
  • برگزاری کنکور داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی در استان همدان
  • جزئیات تکمیلی حادثه آتش‌سوزی در انبارهای شهرری اعلام شد
  • مهار آتش‌سوزی انبار در شهر ری/ از سرایت آتش جلوگیری شد
  • ایجاد ۷ ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در همدان
  • شمارش معکوس برای اصلاح نرخ تورم سالانه
  • رقابت بیش از ۲۳ هزار داوطلب همدانی در آزمون سراسری
  • تعهد ۱۷ هزار و ۶۶۹ نفری اشتغال استان همدان در سال ۱۴۰۳
  • روند کاهشی نرخ تورم ماهانه در استان یزد
  • افت شاخص عملکرد محیط‌زیست نسبت به سال‌های گذشته/ دفن تنها ۶/۶۹ درصد پسماند‌ها در سطح دنیا