Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،پورمحمدی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: وضعیت استان آذربایجان‌شرقی از نظر میزان ابتلا به بیماری کرونا خوشبختانه با شیب ملایم رو به کاهش است بطوری که تعداد فوتی‌ها و بستری‌های بیمارستانی نسبت به روز‌های گذشته کاهش یافته است.

او با اشاره به محدودیت‌هایی که برای گروه‌های شغلی اعمال شده بود، گفت: با توجه به کاهش روند ابتلا در استان گروه‌های شغلی یک و ۲ اجازه فعالیت یافتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پورمحمدی گفت: اگر ملاحظات و رعایت ضوابط بهداشتی توسط شهروندان ادامه یابد در روز‌های آتی شیب کاهش ابتلا سرعت خواهد گرفت.

او افزود: براساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا مسافرت در ایام عید فطر بین استان‌ها و شهر‌ها با وضعیت قرمز محدود و ممنوع خواهد شد که جزییات آن توسط سخنگوی ستاد اعلام خواهد شد.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه نگرانی جدی در استان وجود ندارد، گفت: توصیه می‌کنیم مردم شیوه نامه‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و فاصله اجتماعی را رعایت کرده و از حضور در تجمعات خودداری کنند.

او با تاکید بر اینکه خوشبختانه با وجود مشکلات اقتصادی اصناف و کسبه همراهی خوبی با اعمال محدودیت‌ها داشتند، افزود: به دلیل ایجاد مشکلات مختلف به این قشر تلاش کردیم محدودیت‌ها را زودتر از سایر استان‌ها کاهش دهیم تا اصناف بتوانند به کار خود ادامه دهند.

پورمحمدی گفت: اگر روند کاهشی ابتلا به کرونا ادامه یابد محدودیت‌ها برداشته می‌شود.

صومی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت:تعداد بیماران مبتلا به کرونا در استان آذربایجان شرقی نسبت به هفته قبل کاهش داشته و به یک هزار و ۴۹۲ نفر رسیده است که از این تعداد ۳۱۴ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا ستاد مقابله با کرونا آذربایجان شرقی محدودیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۳۴۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سه میلیارد دلار اعتبار برای اجرای طرح انسداد مرزهای شرقی

آفتاب‌‌نیوز :

سرتیپ دوم ستاد حسن مکفی امروز در مراسم نامگذاری اماکن و تاسیسات مجموعه شرکت آب و فاضلاب مشهد به نام شهید «ولی الله فلاحی» اظهار کرد: چهار گروه مهندسی مرز نیروی زمینی ارتش برای اجرای طرح انسداد مرزهای شرقی (افغانستان) وارد منطقه شده‌اند.

فرمانده آماد و پشتیبانی منطقه شمال شرق نیروی زمینی ارتش افزود: طبق اعلام وزیر کشور مبلغ سه میلیارد دلار اعتبار برای اجرای طرح انسداد مرز شرقی (مرز با افغانستان) اختصاص یافته است و اجرای دیوار بتنی چهار متری، سیم خاردار، فنس و جاده اصولی از مواردی است که در بازه زمانی سه ساله اجرا می شود.

مکفی ادامه داد: منطقه شمال شرق استان‌های مازندران، گلستان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی و سمنان را دربرمی گیرد که عملیات و لجستیک را باید در این استان‌ها اداره کنیم.وی گفت: مرز افغانستان نیز از مهر ۱۳۹۷ به ارتش واگذار شد و در مرز مستقر هستیم.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • انحراف مینی بوس در تبریز هشت نفر را راهی بیمارستان کرد
  • کاهش ۱۶ درصدی سرقت‌ها در آذربایجان شرقی
  • بررسی وضعیت پروژه‌های تامین آب شرب در شهر و روستا‌های شهرستان پیرانشهر
  • کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات با مصرف این مواد غذایی
  • ابتلا به سرطان پروستات با مصرف این مواد غذایی
  • آیا مالاریا از مرزهای شرقی وارد کشور شده است؟
  • بررسی آخرین وضعیت تکمیل سامانه فاضلاب روستای ریحان آباد شهرستان ارومیه
  • سه میلیارد دلار اعتبار برای اجرای طرح انسداد مرزهای شرقی
  • چهارمین پایگاه موتورلانس آذربایجان غربی در مهاباد افتتاح شد
  • کشت کلزا در ۳۲۷۰ هکتار از اراضی آذربایجان شرقی