Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-29@08:33:47 GMT

«شاهنامه با سخنوران» برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۳۴۵۳۴

«شاهنامه با سخنوران» برگزار می‌شود

رویداد فرهنگی «شاهنامه با سخنوران» همزمان با ۲۵ اردیبهشت‌ماه، روز بزرگداشت فردوسی و پاسداشت زبان فارسی، برگزار می‌شود.

به گزارش ایمنا، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با همکاری بنیاد سعدی به منظور گرامیداشت روز فردوسی (۲۵ اردیبهشت) و پاسداشت زبان فارسی، برنامه فرهنگی «شاهنامه با سخنوران» را در فضای مجازی اینستاگرام برگزار می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این رویداد فرهنگی برای آشنایی عمومی با شاهنامه فردوسی به عنوان میراث ماندگار زبان پارسی و ادبیات و دیگر نمادهای مرتبط با این شاعر بزرگ در داخل و خارج از کشور برگزار می‌شود.

نحوه شرکت در رویداد فرهنگی «شاهنامه با سخنوران» به این شرح اعلام شده است:

۱- خوانش اشعار فردوسی در بناها و محوطه‌های فرهنگی و تاریخی یا نمادها، خیابان‌ها، میدان‌ها و سایر اماکن نامگذاری شده به نام این شاعر در ایران و خارج از کشور

۲- خوانش اشعار فردوسی توسط غیر ایرانیان مقیم ایران

۳- معرفی شاهنامه‌های تاریخی یا نمادها و صنایع دستی الهام گرفته از شاهنامه یا فردوسی در موزه‌ها و مجموعه‌های خصوصی در ایران و جهان

۴- فارسی‌آموزان خارج از کشور شاهنامه ترجمه شده در کشور خودشان را به زبان فارسی معرفی و در ادامه چند بیت از شاهنامه را به همان زبان و همچنین زبان فارسی بخوانند.

علاقه‌مندان به شرکت در این رویداد فرهنگی می‌توانند فیلم‌های خود را با شرایط مشخص شده در فضای اینستاگرام با هشتگ #شاهنامه میراث ماندگار و #شاهنامه_باسخنوران منتشر کنند و صفحات رسمی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به آدرس MCTHIR@ و بنیاد سعدی به آدرسSAADIFOUNDATION@ را منشن کنند.

مهلت شرکت در این رویداد از ۱۷ لغایت ۲۵ اردیبهشت ماه است. به بهترین اجراها، جوایز نفیس و ارزشمندی اعطا می‌شود.

کد خبر 491941

منبع: ایمنا

کلیدواژه: زبان فارسی بنیاد سعدی روز زبان فارسی روز بزرگداشت فردوسی فردوسي شاهنامه فردوسی وزارت میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری مسابقه مسابقه ادبی اینستاگرام شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق رویداد فرهنگی زبان فارسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۳۴۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت پاسداشت زبان فارسی در انتخاب نام واحد‌های صنفی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، کارشناس امور فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: نام‌گذاری واحد‌های صنفی باید با مجوز این اداره کل و متناسب با دستورالعمل‌های تعریف شده در سامانه پاسداشت زبان فارسی باشد.
احمد مبینی افزود: صدور تأییدیه اسامی واحد‌های صنفی در حدود ۴۸ ساعت زمان می‌برد و بدین طریق است که فرد متقاضی پس از آنکه از سوی صنف مربوطه به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی معرفی شد، در سامانه پاسداشت زبان فارسی اسم موردنظر خود را ثبت می‌کند.
وی اضافه کرد: پس از ثبت، سامانه مذکور نام را بررسی و چنانچه با دستورالعمل‌های موجود مغایرت نداشته باشد به‌صورت آنلاین به متقاضی اعلام می‌کند.

دیگر خبرها

  • دومین جشنواره غذاهای سنتی (آش نغوزه) در چناران برگزار می‌شود
  • شکست سکوت رسانه‌های فارسی زبان در برابر اعتراضات دانشجویان آمریکا
  • (ویدئو) دردسرهای فریدون زندی برای صحبت به زبان فارسی
  • دانشگاه فردوسی نخ تسبیح فردوسی دوستان و شاهنامه پژوهان
  • جشنواره چند رسانه‌ای وزارت میراث فرهنگی در کرمان برگزار می‌شود
  • کرمان میزبان جشنواره چند رسانه‌ای وزارت میراث فرهنگی است
  • عاشق شعر عالمگیر ایران هستم/بهترین سوغاتی از نمایشگاه کتاب تهران
  • عاشق شعر عالمگیر ایران هستم/ بهترین سوغاتی از نمایشگاه کتاب تهران
  • ضرورت پاسداشت زبان فارسی در انتخاب نام واحد‌های صنفی
  • شاعری که مایه افتخار ایرانیان است