Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@18:40:28 GMT

فراگیر کردن تفکر جهادی مأموریت مهم بسیج سازندگی است

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۳۴۶۱۹

فراگیر کردن تفکر جهادی مأموریت مهم بسیج سازندگی است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی صبح شنبه به مناسبت فرارسیدن هفدهم اردیبهشت‌ماه سالروز تأسیس بسیج سازندگی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: احیای فرهنگ جهاد و ازخودگذشتگی یکی از مهمترین دستاوردهای مکتب حضرت امام (ره) است و امروز حاصل این فرهنگ ارزشمند آثار و برکات بسیار فراوانی برای کشور داشته و پیروزی‌ها و پیشرفت‌های بزرگی را رقم زده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تقویت فرهنگ ایثار و جهاد در همه عرصه‌ها باید به عنوان یک راهبرد اصلی در دستور کار قرار گیرد که خوشبختانه با هوشمندی‌های مقام معظم رهبری در تشکیل سازمان خدوم و مجاهد بسیج سازندگی این اتفاق افتاد و این سازمان در این سال‌ها در بسیاری از عرصه‌ها خوش درخشید.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان کرد: بسیج سازندگی فرصت‌های بی نظیری هم از نظر مدیریتی و هم از نظر ساختاری در کشور ایجاد کرد که از همان ابتدا تجربه‌های بسیار موفقی در عرصه‌های مختلف به یادگار گذاشت و در این سال‌ها به شکوفایی بزرگی رسید.

دری نجف آبادی تاکید کرد: حضور جوانان در عرصه‌های مختلف و شکوفایی توانمندی‌ها و استعدادهای آنها، ساماندهی حضور جوانان در عرصه‌های سازندگی و کمک به ایجاد اشتغال کشور سه مأموریت کلان بسیج سازندگی است که خوشبختانه علاوه بر اینکه در این سه رسالت مهم خوش درخشیده است توانسته اقدامات گسترده دیگری نیز انجام دهد و در این راستا جهادگران بسیجی با حضور خود در میدان‌های خدمت رسانی مشکلات و تهدیدات مختلفی را رفع کرده‌اند.

گسترش تفکر جهادی برای پیشرفت کشور یک ضرورت مهم است

وی تصریح کرد: فراگیر کردن تفکر جهادی و روحیه خدمت رسانی در گام دوم انقلاب برای رسیدن به پیشرفت‌های همه جانبه یک ضرورت مهم است که باید به آن توجه شود و بسیج سازندگی در این مسئله مأموریت بزرگی دارد که باید این تفکر ارزشمند را فراگیر کند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: حضور جهادگران بسیجی با اعتقاد قلبی و ایمانی راسخ در صحنه‌های خدمت رسانی همواره منشأ خدمات و برکات بسیار فراوانی بوده و موجب اثرگذاری اقدامات آنها شده است و پیشگامی جهادگران بسیجی استان مرکزی در صحنه‌های خدمت رسانی در بسیاری از مناطق کشور از جمله سیستان و بلوچستان و سی سخت بسیار قابل تقدیر است.

گروه‌های جهادی و جهادگران بسیجی سرمایه بزرگ کشور هستند

دری نجف آبادی با اشاره به اینکه گروه‌های جهادی و جهادگران بسیجی سرمایه بزرگ کشور محسوب می‌شوند و می‌توانند کشور را در برابر حوادث مختلف بیمه کنند، عنوان کرد: استان مرکزی همانگونه که در بسیاری از عرصه‌ها پیشرفت‌های بسیاری کسب کرده در حوزه خدمت رسانی به مردم هم پیشگام بوده و خوشبختانه امروز بسیج سازندگی دارای یک جایگاه مردمی و ارزشمند است و مردم به آن افتخار می‌کنند.

وی با گرامیداشت روز هفدهم اردیبهشت ماه سالروز بسیج سازندگی و قدردانی از جهادگران، بسیجیان و مسئولین جهادی تاکید کرد: برگزاری اردوهای جهادی فرصت بسیار خوبی هم برای خدمت به مردم و هم تربیت و آموزش ایجاد کرده است که جوانان می‌توانند با شرکت در این اردوها درس‌های بسیاری بیاموزند.

کد خبر 5206944

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری گام دوم انقلاب اراک بسیج سازندگی آیت الله دری نجف آبادی گروههای جهادی ویروس کرونا روز قدس روز جهانی قدس شب قدر کرمانشاه آمار کرونا عکس استانها بوشهر ماه مبارك رمضان شیوع کرونا ماه رمضان ۱۴۰۰ فلسطین شب احیا واکسن کرونا جهادگران بسیجی بسیج سازندگی استان مرکزی خدمت رسانی عرصه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۳۴۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام ۳۶۰ گروه جهادی به مناطق هدف خدمت‌رسانی در سیستان و بلوچستان

مدیر سازمان بسیج سازندگی سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان گفت: سیزدهم و چهاردهم اردیبهشت‌، ۳۶۰ گروه جهادی به مناطق هدف خدمت‌رسانی در سطح استان، اعزام شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان و به نقل از روابط عمومی سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان، غلامرضا ملایی اظهار کرد: بسیج سازندگی همواره برای رفع مشکلات مردم در زمینه‌های سازندگی، محرومیت زدایی، مسکن، فرهنگی و در همه بحران‌ها و شرایط در کنار مردم است.

وی ضمن گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی سپاه و بسیج و نیز هفته بزرگداشت بسیج سازندگی افزود: اهم برنامه‌های این هفته در دو سطح استانی و شهرستانی، برنامه‌ریزی شده است.

مدیر سازمان بسیج سازندگی سپاه سلمان، گفت: دیدار با امام جمعه، اعزام ۳۶۰ گروه جهادی به مناطق هدف خدمت رسانی و همچنین غبارروبی مزار شهدا، دیدار با خانواده معظم شهدای جهادگر، حضور جهادگران و بسیجیان در نماز جمعه و همچنین برپایی میز خدمت از ویژه برنامه‌های استانی در روزهای ۱۳ و ۱۴ اردیبهشت امسال بود.

وی ادامه داد: ۱۵ اردیبهشت نیز به مناسبت شهادت امام جعفر صادق (ع) در سطح استان موکب عزاداری نیز برپا می‌شود.

ملایی از سایر اقدامات این هفته به اهدای فرش سجاده‌ای به مساجد مناطق محروم منطقه سیستان در ۱۵ اردیبهشت ماه اشاره و خاطرنشان کرد: توزیع پانزده هزار بسته معیشتی و تهیه و توزیع ۲۰ سری اقلام و اثاث به منزل محرومان در ۱۶ اردیبهشت در سطح استانی انجام می‌شود.

مدیر سازمان بسیج سازندگی سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان، عیادت از بیماران خاص در ۱۶ اردیبهشت ماه را یکی از برنامه‌های ویژه شهرستان زاهدان اعلام کرد و افزود: اجرای طرح «هر گروه جهادی، یک خدمت بی‌منت» و اهدای خون توسط جهادگران در ۱۷ اردیبهشت گامی دیگر در راستای خدمت‌رسانی به هم نوعان در استان است.

وی ادامه داد: افتتاح ۹۰۹ کارگاه اشتغالزایی، اهدای ۳۱۳ سری جهیزیه به نوعروسان، برگزاری دوره‌های آموزشی و همچنین افتتاح ۱۵ صندوق قرض‌الحسنه اشتغال‌زایی و مردمیار در سطح استانی و نیز برپایی نمایشگاه اقتصاد مقاومتی در سطح شهرستان زاهدان در ۱۸ اردیبهشت برنامه‌ریزی شده است.

ملایی از سایر فعالیت‌های سازمان بسیج سازندگی در ۱۹ اردیبهشت در سطح استانی به افتتاح ۲۵۰ پروژه محرومیت زدایی شامل ۱۰۰ باب احداث و مرمت مسکن محرومان، ۳۰ مورد گازکشی منازل، ۱۲۰ مورد احداث چشمه سرویس بهداشتی اشاره کرد و گفت: برگزاری کارگاه توانمندسازی جهادگران، تجلیل از جهادگران برتر در ۲۰ اردیبهشت از برنامه‌های مهم و پایانی این هفته است که در شهرستان زاهدان برگزار می‌شود.

کد خبر 750423

دیگر خبرها

  • بسیج سازندگی الگوی خدمت‌رسانی و خدمتگزاری خالصانه است
  • رفع محرومیت تنها با روحیه جهادی امکان‌پذیر است
  • رفع محرومیت با تفکر و روحیه جهادی امکان‌پذیر است
  • پیام سرلشکر سلامی به مناسبت روز بسیج سازندگی
  • سرلشکرسلامی: رفع محرومیت تنها با تفکر و روحیه جهادی امکان‌پذیر است
  • رفع محرومیت تنها با روحیه جهادی و عمل انقلابی امکان‌پذیر است
  • بسیج‌ سازندگی در عرصه‌های مورد نیاز کشور خوش درخشیده است
  • محرومیت زدایی از چهره فارس با اجرای بیش از هزار برنامه جهادی
  • اعزام ۳۶۰ گروه جهادی به مناطق هدف خدمت رسانی
  • اعزام ۳۶۰ گروه جهادی به مناطق هدف خدمت‌رسانی در سیستان و بلوچستان