Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-05@23:19:15 GMT

طوفان و بارندگی اخیر به ابنیه تاریخی ایرانشهر آسیب رساند

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۳۵۴۳۳

طوفان و بارندگی اخیر به ابنیه تاریخی ایرانشهر آسیب رساند

رحمان ریگی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار کرد: طوفان و تندباد ایرانشهر باعث ایجاد آسیب به ساختمان ضلع شمالی موزه قرآن و عترت شد و همچنین برخی درختان نخل ساختمان قدیم مرکز بهداشت ایرانشهر را شکست.

رئیس میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایرانشهر افزود: در این فصل از سال شاهد طوفان و تندبادهای شدید در ایرانشهر هستیم که خسارت به بافت‌های فرهنگی و گردشگری وارد می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: همچنین بر اثر بارندگی شدید قسمتی از دیوار ساختمان جنب شمالی موزه قرآن و عترت ایرانشهر نیز فرو ریخت که با هماهنگی‌های صورت‌گرفته عملیات بازسازی آن آغاز شد.

ریگی بیان کرد: قرار است با برنامه‌ریزی دقیق تا قبل از شروع هفته میراث‌فرهنگی و روز جهانی موزه، آسیب‌های ناشی از طوفان نیز برطرف شود.

انتهای پیام/3139

منبع: فارس

کلیدواژه: میراث فرهنگی گردشگری طوفان قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۳۵۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکذیب صدور مجوز ساخت و ساز در قلعه اولتان استان اردبیل

مدیرکل اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: خبر صدور مجوز ساخت و ساز در قلعه اولتان صحت ندارد و هیچگونه مجوزی در این محوطه تاریخی صادر نشده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، حسن محمدی ادیب در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: خبر صدور مجوز ساخت و ساز در قلعه اولتان صحت ندارد و هیچگونه مجوز ساخت و ساز در محدوده این محوطه تاریخی صادر نشده است.

وی افزود: قلعه اولتان یکی از محوطه‌های تاریخی مهم استان اردبیل بوده و در سال ۱۳۷۸ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است و تا کنون هفت فصل کاوش در این محوطه انجام یافته که نشان دهنده اهمیت آن است.

مدیرکل اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل تاکید کرد: همچنین با توجه به اهمیت قلعه اولتان، اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل پیشنهاد تبدیل اولتان قالاسی به پایگاه ملی را به وزارت میراث‌فرهنگی ارائه کرده است و پیگیر اخذ مجوزهای لازم برای این مورد هستیم.

محمدی ادیب ادامه داد: محوطه‌ها و بناهای تاریخی عرصه و حریم مشخصی دارند و در مورد قلعه اولتان نیز عرصه و حریم آن در سال ۱۳۹۸ تعیین و در شورای حرایم کشور به تصویب رسیده است که بر اساس همان موارد مصوب، حفاظت از قلعه اولتان انجام می‌شود.

کد خبر 750872

دیگر خبرها

  • «فهرج»، کاندیدای بهترین روستاهای جهانی گردشگری
  • سرنوشت «تلخ» کارخانه‌ای که «موزه» نشد/«ریسباف» فقط «دست به دست» می‌شود!
  • تکذیب صدور مجوز ساخت و ساز در قلعه اولتان استان اردبیل
  • گردشگری نخستین رکن سند توسعه و پیشرفت شهرستان نایین است
  • تعطیلی تمام موزه‌ها و اماکن تاریخی استان کرمانشاه
  • از سند ثبت ملی بافت تاریخی روستای بیابانک رونمایی شد
  • اماکن تاریخی کرمانشاه امروز تعطیل است
  • تعطیلی بنا‌های تاریخی استان در روز شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • تعطیلی اماکن تاریخی در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • تعطیلی بنا‌های تاریخی استان اصفهان فردا