Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-27@06:23:34 GMT

حمایت نیم‌بند دولت در دفاع از تولید داخلی قابل دفاع نیست

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۳۵۴۳۸

حمایت نیم‌بند دولت در دفاع از تولید داخلی قابل دفاع نیست

موسوی گفت: حمایت نیم‌بند و عملکرد ضعیف دولت در دفاع از تولید داخلی و اقتصاد مقاومتی قابل دفاع نیست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیدعلی موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس اقتصادی شبکه خبری تهران نیوز اظهار کرد: اگر چه در شرایط جنگ اقتصادی و تحریم‌ها رهبر فرزانه انقلاب بر تقویت تولید داخلی تاکید دارد که دولت در عمل در حمایت از تولید کشور و اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ضعیف عمل کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: معتقدم با همه آنچه که در عمل اتفاق افتاده، رهنمودها و منویات مقام معظم رهبری در حوزه حمایت از تولید داخلی و جهش تولید به معنای واقعی و کارشناسانه تعبیر و محقق نشده است.

نماینده مردم ملکان در مجلس خاطرنشان کرد: با نگاهی به سهم صادرات نفتی، تنگناهای عرصه تولید، فضای اشتغال و مشکلات معیشتی مردم می‌بینیم که دولت در حوزه اقدام و عمل نتوانسته تغییرات مثبت و قابل دفاعی را ایجاد کرده و موثر عمل کند.

موسوی درباره ویژگی‌ها و اولویت‌های کاری دولت سیزدهم، بیان داشت: دولتی می‌تواند کارنامه موفقیت‌آمیزی داشته و گره‌گشای مشکلات مردم باشد که در مسیر عمل به منویات رهبر حکیم انقلاب حرکت کرده و درصدد حل مشکلات مردم برآید.

وی افزود: دولتی که رهنمودهای رهبری را چراغ راه قرار داده، در خدمت نظام و مردم بوده و در جهت تقویت و احیای زیرساخت‌های کشور اقدام عهملی داشته باشد، قادر به حل مشکلات کشور و عبور از تنگناها و بحران‌های احتمالی پیش‌رو است.

نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بر اساس آنچه که گفته شد، دولت سیزدهم باید با حفظ وضعیت موجود و جلوگیری از بدتر شدن اوضاع، با نگاهی کارشناسانه و واقع‌بینانه به اوضاع و البته اتکاء بر توانمندی‌های بیشماری که در داخل کشور وجود دارد، به سمت بهبود و ارتقاء وضعیت و در نهایت پیشرفت و توسعه کشور حرکت کند.

انتهای پیام/*

 

منبع: دانا

کلیدواژه: تولید داخلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۳۵۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور واحد‌های تولیدی شهرک صنعتی اردبیل در نمایشگاه ایران اکسپو

هاشم علایی گفت: ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران با عنوان «ایران اکسپو» از هشتم تا دوازدهم اردیبهشت‌ماه امسال در محل نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار می‌شود که در این نمایشگاه، چند واحد تولیدی شهرک‌های صنعتی استان حضور خواهند یافت.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل از حمایت مالی این شرکت از حضور تولید کنندگان در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی خبر داد و افزود: نمایشگاه ایران اکسپو به عنوان بزرگ‌ترین رویداد صادراتی کشور، فرصت بسیار مناسبی برای تولید کنندگان محسوب می‌شود تا ضمن معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخلی، نسبت به استفاده از ظرفیت بازارهای جدید صادراتی و توسعه بازارهای موجود اقدام کنند.

به گفته او، با حمایت از حضور واحدهای تولیدی در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی تلاش می‌کنیم تا ضمن کمک به ارتقاء دانش و فناوری تولید کنندگان، زمینه‌های شناسایی، توسعه بازار هدف و فروش محصولات تولیدی آنان نیز فراهم شود.

علایی، این حمایت‌ها را در قالب اجاره غرفه، بازدید از نمایشگاه‌های اختصاصی، تخصصی، توانمندی، اکسپو، نمایشگاه فروش و همچنین اعطای کمک هزینه‌های اعزام هیات‌های تجاری به خارج از کشور برشمرد و افزود: امیدواریم با برنامه‌های حمایتی که در قالب کمک‌های بلاعوض از واحدهای تولیدی و سرمایه‌گذاران انجام می‌شود شاهد توسعه صنعت استان و افزایش اشتغال در سال مزین به جهش تولید با مشارکت مردم باشیم.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • لایحه جدید مالیاتی دولت به نفع تولید و در جهت جذب سرمایه در بخش مولد است؟
  • جهش تولید به نهضت مردم نیاز دارد
  • حقوق کارگران ۵۷ درصد بیشتر شده است
  • دولت نباید اقتصاد کشور را به موضوع ارز گره بزند
  • لزوم حمایت از تولیدکنندگان برای تحقق جهش تولید
  • دولت توانسته بخش قابل توجهی از اهداف خود برای رفع ناترازی‌ها و مشکلات اقتصادی را محقق کند
  • پیشرفت رو به جلو صنعت دفاعی قابل مشاهده و اندازه گیری هست
  • حضور واحد‌های تولیدی شهرک صنعتی اردبیل در نمایشگاه ایران اکسپو
  • کرملین: کمک جدید آمریکا به اوکراین قابل انتظار بود
  • معاون وزیر ارتباطات : شبکه اپراتور مدعی نارضایتی مردم از کیفیت شبکه به دلیل استفاده از مودم بومی قابل بررسی است