Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - فرمانده نیروی انتظامی و هیأت همراه به مناسبت روز کارگر با حضور در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی اصفهان دیدار و گفتگو کرد.
به گزارش روابط عمومی اداره‌کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان؛ سردار محمدرضا میرحیدری، ضمن تبریک هفته کارگر از تلاش از حضور مؤثر قشر کارگر در دوران انقلاب اسلامی ، دفاع مقدس و نهضت سازندگی یاد کرد و افزود:جامعه کارگری همواره برای پایداری نظام پیشتاز بوده و در حال حاضر در جنگ نابرابر اقتصادی که دشمنان علیه نظام مقدس دنبال می کنند بیشترین فشار و مشکلات را تحمل می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سردار میرحیدری در ادامه از 6400 شهید جامعه کارگری در سطح استان یاد کرد و افزود: وجود این تعداد از شهدا در قشر کارگر نشانگر فداکاری همه جانبه و حضور تمام قد این قشر برای نظام جمهوری اسلامی ایران است.
وی همچنین گفت: لازم است مسوولین دستگاه های اجرایی تعامل و همبستگی بیشتری را در جهت بهبود شریط امنیت و کاهش آسیب ها برای این بخش از جامعه با یکدیگر داشته باشند.
وی با اشاره به همکاری های این اداره کل با معاونت اجتماعی در حوزه آسیب های اجتماعی افزود: پلیس آمادگی خود را برای ارتقا سطح دانش کارگران و خانواده های آن ها در همه حوزه های مرتبط اعلام میکند وکارشناسان ما آماده ارائه آموزش های لازم به جامعه کار و تولید با هماهنگی این اداره کل هستند.
فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه کارگران از منظر نجابت و پاک دستی زبانزد هستند؛ اعلام کرد: میزان جرائم در جامعه کارگری استان به نسبت جمعیت آن بسیار پایین است. 
وی در خصوص کاهش هزینه ها و خسارات ترافیک برای کارگران گفت: تعامل و هم افزایی در حوزه پوشش انتظامی، پوشش ترافیکی و آموزش راننده های سرویس های کارگری می تواند نقش موثری در کاهش هزینه ها برای کارگران داشته باشد.
سردار میرحیدری در ادامه از اقدامات مجموعه تعاون کار و رفاه اجتماعی استان در راستای حفظ آرامش جامعه کارگری قدردانی کرد و گفت: هدف از این دیدار خداقوت به جامعه کار و تولید استان در هفته گرامیداشت کارگر بوده که به رغم همه مشکلات برای ادامه حرکت چرخه صنعت و اقتصاد در حال تلاش هستند.
در ادامه این جلسه کامران کلانی مدیرکل تعاونف کار و رفاه اجتماعی اصفهان با بیان اینکه این اداره کل از دیر باز ارتباط تنگاتنگی با پلیس داشته است افزود: در نتیجه این تعامل بسیاری از اجتماعات و نارضایتی ها قبل از تبدیل شدن به بحران به خوبی مدیریت شده است.
وی ادامه داد: کارگران به عنوان پیشگامان و طلایه داران اقتصادی و در کنار آن ها کادر درمان در چهار موج سنگین شیوع ویروس کرونا با فداکاری و تاب آوری توانسته اند از متوفقف شدن چرخ های اقتصاد کشور جلو گیری کنند.
کلانی با بیان اینکه وجه اشتراک بین جامعه کار و تولید و پلیس "امنیت" است، اظهارکرد: کارگران در خط مقدم جبهه اقتصادی هستند و امنیت اقتصادی را برای کشور فراهم می کنند و ما به عنوان مسئولین باید قدردان زحمات اقشاری باشیم که برای ملت تأمین امنیت می کنند.
وی با اشاره به توافق شورای عالی کار در افزایش 39 درصدی مزد گفت: این امر یک اجماع تاریخی بین کارگران، کارفرما و دولت بوده است.
کلانی بابیان اینکه برای ایجاد تعامل با سایر دستگاه ها تلاش کردیم با تعریف پروژه ها و کار مشترک به زیان مشترک برسیم گفت: ما نیز آمادگی داریم در مسائلی چون پیشگیری از آسیب های اجتماعی و آموزش همکاری های مشترک با نیروی انتظامی داشته باشیم.
وی در ادامه با اشاره به اینکه سالانه 29 هزار دادخواست کارگری و کارفرمایی در مراجع حل اختلاف استان رسیدگی می شود افزود: 50 درصد از این شکایات در اداره شهرستان اصفهان رسیدگی می شود که منجر به حضور تعداد قابل توجهی ارباب رجوع در این اداره می شود که برای تأمین امنیت ارباب رجوع و همکاران ما نیاز به همراهی پلیس نیروی انتظامی دارد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کار و رفاه اجتماعی جامعه کار و تولید جامعه کارگری کل تعاون اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۳۵۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۳۰۰ برنامه هفته کار و کارگر در مازندران برگزار می‌شود

علی باقری مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت: در تقویم جمهوری اسلامی ایران، پنجم تا یازدهم اردیبهشت هر سال با عنوان "هفته کار و کارگر" نام‌گذاری شده است که در استان نیز با برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌های مختلف، گرامی داشته می‌شود.

او شعار هفته کارگر امسال را «مشارکت کارگر، جهش تولید، ایران قوی» عنوان کرد و افزود: هشتگ هفته کار و کارگر در فضای مجازی «پای کار ایرانیم» انتخاب شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با اعلام اینکه محور برنامه‌های هفته کار و کارگر، تکریم و پاسداشت مقام کارگر و ارج نهادن به زحمات و تلاش‌های این قشر بی ادعا، اما بسیار مهم و اثر گذار در جامعه است، گفت: به‌مناسبت هفته کار و گارگر بیش از ۳۰۰ برنامه در استان با همکاری تشکل‌های کارگری، کارفرمایی و تعاونگران و بسیج کارگری برگزار می‌شود.

باقری افزود: غبارروبی و تجدید میثاق با آرمان‌های والای شهدا در سراسر استان، برگزاری سی و پنجمین جشنواره امتنان از نخبگان جامعه کار و تولید استان و تجلیل از بیش از ۲۰ کارگر نمونه، گروه کار نمونه، واحد نمونه، مسئول ایمنی نمونه، خانه بهداشت کارگری برتر، برگزاری مانور ایمنی در کارگاه‌های پرخطر در سراسر استان، دیدار با خانواده شهدای کارگری، برپایی میز خدمت کارگری در شهرک صنعتی مصطفی خمینی ساری، دیدار کارگران و نمایندگان جامعه کار و تولید استان با مسئولان ارشد استان و برگزاری یادواره شهدای کارگری استان در شهرستان سوادکوه از مهم‌ترین برنامه‌های هفته کار و کارگر در استان است.

او با اشاره به اینکه نیروی کار مهمترین سرمایه کشور است، گفت: مجموعه تعاون، کار و رفاه اجتماعی پرمخاطب‌ترین گروه هدف شعار امسال بنام جهش تولید با مشارکت مردم است و برای رفع مشکلات کارگری استان تلاش می‌کنیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران احیای تعاونی‌ها را به عنوان یکی از ارکان اصلی مشارکت مردم در اقتصاد اعلام کرد و افزود: در نامگذاری سال جاری، به مقوله «مشارکت مردم» در جهش تولید توجه شده است و تاکید بر این مهم، به منزله ایجاد فرصت برای رشد تعاونی‌ها است.

باقری گفت: برای تحقق شعار سال باید از توانمندی تک‌تک آحاد جامعه و به‌ویژه بخش تعاون، کار و رفاه اجتماعی استفاده کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • لایحه پیشنهادی امنیت شغلی کارگران به کجا رسید؟
  • ۱۳ هزار نفر در شهرستان خلخال تحت پوشش تامین اجتماعی
  • بررسی ۹ هزار پرونده شکایت کارگران در کردستان
  • معاون وزیر کار : دستمزد کارگران در کنار افزایش تورم تقریبا رشد کرده
  • کاهش ۳ درصدی نرخ بیکاری گیلان
  • بیکاری در کشور تک رقمی شد
  • کاهش ۳ درصدی نرخ بیکاری گیلان/ برخورد قضایی با ۱۵۰ کار فرمای متخلف
  • جوانان باید به دنبال کسب مهارت برای ایجاد شغل باشند
  • ادای احترام جامعه کار و کارگری آذربایجان غربی به شهدا
  • بیش از ۳۰۰ برنامه هفته کار و کارگر در مازندران برگزار می‌شود