Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-05-06@02:24:04 GMT

خصومت اینستاگرام و توئیتر علیه فلسطینیان

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۳۵۹۷۳

خصومت اینستاگرام و توئیتر علیه فلسطینیان

پس از آنکه شبکه اجتماعی «توئیتر» حساب ده‌ها نفر در این شبکه را به دلیل اعلام همبستگی با فلسطینیان ساکن «شیخ جراح» مسدود کرد، نوبت به «اینستاگرام» رسید تا اقدام مشابهی را انجام دهد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از العهد، شبکه اجتماعی اینستاگرام نیز اقدام خصمانه توئیتر علیه فلسطینیان را تکرار کرد تا بدین ترتیب از صهیونیست‌ها در درگیری‌های اخیر در اراضی اشغالی حمایت به عمل آورده باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بر اساس این گزارش، اینستاگرام به کار بردن هشتگ مسجد الاقصی را ممنوع کرده و حساب کاربری ده‌ها فعال فلسطینی را هم به همین خاطر مسدود کرده است! این درحالی است که روز گذشته نیز شبکه اجتماعی توئیتر اقدام مشابهی را در حمایت از تل آویو انجام داده بود.

در همین ارتباط، توئیتر در اقدامی همسو با سیاست‌های اشغالگران صهیونیست، ده‌ها حساب توئیتری را به خاطر دعوت به همبستگی با ساکنان منطقه شیخ جراح در قدس اشغالی و پوشش جنایات رژیم صهیونیستی علیه آن‌ها مسدود کرد.

منابع رسانه‌ای اعلام کردند که این حساب‌ها به خاطر به کار بردن هشتگ «شیخ جراح را نجات دهید» به زبان‌های عربی و انگلیسی، مسدود شده‌اند!

مدتی است که منطقه شیخ جراح واقع در قدس اشغالی شاهد درگیری‌های شدیدی میان نظامیان صهیونیست و شهروندان فلسطینیِ ساکن این منطقه است. صهیونیست‌ها در روز‌های اخیر بر شدت اقدامات سرکوبگرانه خود علیه فلسطینیان ساکن شیخ جراح افزوده‌اند. این در حالی است که جامعه جهانی و رسانه‌های غربی همچنان به سکوت خود در قبال شیخ جراح ادامه می‌دهند.

اتفاقات و تحولات شیخ جراح زمانی آغاز شد که دادگاه رژیم صهیونیستی در اقدامی عجیب و ضد حقوق بشری و البته دردناک، برگه‌ها و اسنادی را در اختیار شهرک‌نشینان این رژیم قرار داد که در آن‌ها منازل فلسطینیان در منطقه شیخ جراح به نام شهرک‌نشینان ثبت شده بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: شیخ جراح شیخ جراح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۳۵۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم‌های جدید انگلیس علیه شهرک‌نشینان صهیونیست

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، وزارت امور خارجه انگلیس از اعمال تحریم‌های جدید علیه گروه‌ها و افراد افراطی مرتبط با خشونت شهرک‌نشینان صهیونیست در کرانه باختری اشغالی خبر داد.

«دیوید کامرون» وزیر امور خارجه انگلیس گفت که این بسته تحریمی دو گروه که حملات خشونت‌آمیز شهرک نشینان صهیونیست را علیه فلسطینیان رهبری می کنند و همچنین چهار نفر را که مسئولیت مستقیم انجام این اقدامات را در کرانه باختری بر عهده دارند، هدف قرار می دهد.

وزیر خارجه انگلیس افزود که مقامات اسرائیلی باید دست اندرکاران خشونت علیه فلسطینیان در کرانه باختری را دستگیر کنند.

وزارت امور خارجه انگلیس پیشتر هم با تحریم شماری از شهرک‌نشین‌ها اعلام کرده بود که خشونت شهرک نشینان افراطی در کرانه باختری طی یک سال گذشته به سطح بی‌سابقه‌ای رسیده است و برخی از شهرک‌نشین‌های اسرائیلی از آزار و اذیت، ارعاب و خشونت برای اعمال فشار روی جوامع فلسطینی برای ترک سرزمین خود استفاده می‌کنند.

کد خبر 6095969

دیگر خبرها

  • ببینید | یورش نظامیان صهیونیست به دفتر «الجزیره» در قدس اشغالی
  • یورش نظامیان صهیونیست به دفتر «الجزیره» در قدس اشغالی+ فیلم
  • مسی و رونالدو تحمل هم را ندارند، رونالدو بیشتر!‏
  • ۱۲۴۲ حمله نظامیان و شهرک نشینان صهیونیست به فلسطینیان در آوریل ۲۰۲۴
  • الجزیره از پیشرفت در مذاکرات آتش‌بس غزه خبر داد
  • مهلت ۱۰ روزه دادستان گالیکش برای ایمن‌سازی مسیر دسترسی به آبشار لوه/ مسیر دسترسی به آبشار مسدود شد
  • بازگشایی محورهای مواصلاتی روستاهای بخش کن
  • تحریم‌های جدید انگلیس علیه شهرک‌نشینان صهیونیست
  • راهپیمایی مردم همدان علیه جنایات صهیونیست‌ها
  • شبکه اجتماعی «ایکس» عملکرد دکمه «بلاک» را تغییر می‌دهد