Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-05@20:42:17 GMT

نجات معجزه‌آسای زن جوان پس از سقوط در چاه

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۳۵۹۸۰

نجات معجزه‌آسای زن جوان پس از سقوط در چاه

رئیس سازمان آتش‌نشانی شیراز از نجات زن ۴۰ ساله‌ پس از سقوط در چاه ۲۵ متری خبر داد.

محمدهادی قانع در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به سقوط یک زن ۴۰ ساله به چاهی با عمق ۲۵ متر، اظهار کرد: با تلاش آتش‌نشانان شیراز این زن بدون آسیب‌دیدگی جدی نجات یافت.

وی در خصوص جزئیات این حادثه، افزود: با اعلام خبر سقوط و درخواست کمک از تیم چاه نورد سازمان آتش‌نشانی شیراز در ساعت ۱۱:۲۱ امروز آتش‌نشانان ایستگاه ۲۲ آتش‌نشانی به محل حادثه اعزام شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان آتش‌نشانی شیراز تصریح کرد: این زن حادثه دیده از خانواده عشایری در حوالی خیابان سرو شهرک صدرا بود که به دلیل عدم اطلاع از وجود چاه ۲۵ متری در محیط اطراف به این چاه سقوط کرده بود.

قانع خاطرنشان کرد: این چاه خشک و ظاهراً بدون حفاظ و سرپوش مناسب بوده و زن جوان حین عبور از آن محدوده به دلیل بی‌احتیاطی به عمق چاه سقوط کرده و در انتهای آن گرفتار شده بود.

وی تصریح کرد: تیم تخصصی چاه‌نورد آتش‌نشانان شیراز با همکاری آتش‌نشانان صدرا به سرعت با حضور در محل حادثه عملیات خود را آغاز کرده و با تجهیزات کامل وارد چاه شدند

و با تلاش آتش‌نشانان این فرد در حالی که آسیب بسیار کمی دیده بود، از چاه خارج و تحویل عوامل اورژانس شد. تیم عملیاتی پس از ایمنی کامل محل و نصب علائم هشدار دهنده در اطراف چاه به عملیات خود پایان دادند.

کد خبر 491963

منبع: ایمنا

کلیدواژه: سقوط در چاه حادثه در شیراز حادثه سقوط در چاه رئیس سازمان آتش نشانی شیراز شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق آتش نشانان آتش نشانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۳۵۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درمان معجزه‌آسای حساسیت فصلی با عطر طبیعی

اوایل بهار و اواخر پاییز حساسیت فصلی میهمان بسیاری از خانه‌ها می‌شود. پیر و جوان و کودک و بزرگسال ندارد. داروهای شیمیایی رایج برای کنترل علایم حساسیت فصلی، «آنتی‌هیستامین» و «استرویید» است که اولی سیستم ایمنی بدن را گیج می‌کند و دومی باعث افزایش فشار خون می‌شود.

سیدمهدی فلسفی، طبیب سنتی و رایحه‌درمان‌گر (آروماتراپیست) برای درمان حساسیت فصلی راهکارهای مؤثر و بدون عوارض جانبی ارائه می‌کند.

حساسیت فصلی از کجا می‌آید؟

در قرن ۱۹ دکتر «چارلز هریسون برکلی» کشف کرد که اگر از هر ۴۰ هزار دانه‌ای که ما در روز تنفس می‌کنیم، فقط یکی از آن ها آلوده یا حساسیت‌زا باشد، برای ایجاد بیماری در بدن ما کافی است. این فرد در بهار و تابستان به سرماخوردگی عجیبی مبتلا می‌شد. او بررسی کرد تا بفهمد محرک این سرماخوردگی که فقط در این دو فصل دچارش می‌شد چیست؛ و فهمید عامل این مشکل گرده‌های گل‌ها بود.

سیدمهدی فلسفی دربارهٔ فراگیری مسألهٔ حساسیت فصلی می‌گوید «۱۵ درصد از مردم کل دنیا به حساسیت فصلی مبتلا هستند. در کشوری مثل ایران که گونه‌های گیاهی زیاد و پوشش گیاهی گسترده‌ای دارد این رقم حتی به ۳۰ درصد هم می‌رسد. جای تعجب ندارد که هر سال اوایل بهار یا اواخر تابستان حساسیت فصلی را بیشتر در افراد می‌بینیم.»

دلیل حساسیت فصلی چیست؟

وقتی بدن یک عامل خارجی یا یک دشمن را تشخیص می‌دهد، به آن حمله می‌کند. در حساسیت فصلی این عامل خارجی، معمولاً گرده‌های گیاهان است که چندان هم خطرناک نیست. اما چون سیستم ایمنی بدن به آن واکنش نشان می‌دهد، این علایم برای فرد ایجاد می‌شود.

فلسفی می‌گوید «وقتی سیستم ایمنی یا قوهٔ مدبرهٔ بدن، یک عامل مزاحم و آلوده را تشخیص می‌دهد، بدن برای مقابله با آن هیستامین تولید می‌کند.»

آنتی‌هیستامین بدن را گیج می‌کند

پزشکان با تجویز آنتی‌هیستامین، آنزیم‌هایی را که موجب تولید هیستامین می‌شوند از بین می‌برند. آنتی‌هیستامین سیستم ایمنی بدن را گیج می‌کند؛ چون چیزی که تشخیص می‌دهد با چیزی که اتفاق می‌افتد همخوانی ندارد (به خاطر دخالت داروهای شیمیایی).

فلسفی با بیان این نکته می‌گوید: «در این حالت یک دوگانگی در بدن اتفاق می‌افتد و سیستم ایمنی بدن دچار اختلال می‌شود؛ که در درازمدت پایداری را از بدن می‌گیرد و موجب ضعف سیستم ایمنی بدن می‌شود.»

ضمن اینکه آنتی‌هیستامین عوارضی مثل خواب‌آلودگی، سرگیجه، درد معده، حالت تهوع و... دارد.

اسطوخدوس، آنتی‌هیستامین طبیعی

سال ۲۰۱۴ مطالعه‌ای انجام شد که نشان می‌داد روغن ضروری یا جان گیاه اسطوخدوس یک آنتی‌هیستامین طبیعی است و تولید هیستامین را کاهش می‌دهد. فلسفی با اشاره به این پژوهش می‌گوید «اسطوخدوس خاصیت‌های زیادی دارد. این گیاه به سیستم ایمنی بدن هوشمندی می‌دهد و آن را تقویت می‌کند. ضمناً باعث ترشح دوپامین و سروتونین می‌شود و به همین خاطر در فرد آرامش اعصاب ایجاد می‌کند.».

نعنا، استرویید طبیعی برای درمان التهاب

بعضی پزشکان هم برای از بین بردن التهاب ناشی از حساسیت فصلی داروی «استرویید» را تجویز می‌کنند. این دارو مو افزایش فشار خون و افزایش وزن (در بازهٔ زمانی کوتاه) می‌شود. در رایحه‌درمانی به جای استرویید، عطر نعنا تجویز می‌شود که خاصیت استروییدی دارد و می‌تواند التهاب‌ها را از بین ببرد و انسداد سینوس‌ها را باز کند. بعضی از داروهای گیاهی مثل «منتول» برای این منظور ساخته شده‌اند.

فلسفی با اشاره به این نکات می‌گوید «توصیه می‌کنیم مبتلایان به حساسیت فصلی برای درمان از عطرهای طبیعی استفاده کنند. چون بدن از طبیعت است و با طبیعت هم‌خوانی دارد. سیستم‌های زیادی در تبادل انرژی و تبادل اطلاعات در طبیعت وجود دارد که هنوز کشف نشده‌اند. اینکه از تمام عوامل یک مادهٔ طبیعی فقط یک عامل را بگیریم و به شعور و انرژی گیاهان احترام نگذاریم، موجب می‌شود علایم بیماری به صورت مقطی کنترل شوند. اما مثلاً گیاه نعنا در کنار تمام خاصیت‌هایی که دارد سبب می‌شود اصل بیماری تا حد زیادی درمان شود و پیشروی نکند. نه اینکه تنها علایم آن کنترل شود.»

۴ روش مصرف عطر طبیعی

عطر هم از طریق پوست جذب می‌شود و هم از طریق استنشاق و تنفس. فلسفی، طبیب سنتی و رایحه‌درمان‌گر برای مصرف عطر طبیعی ۴ روش بیان می‌کند:

۱. اگر در حمام‌تان وان دارید، می‌توانید دو سه قطره از عطر تجویزشده را در آب گرم داخل وان بریزید و وارد وان شوید تا عطر از طریق پوست جذب شود.

۲. بعضی مبتلایان به حساسیت فصلی، بینی‌شان کاملاً مسدود و گرفته می‌شود که حتی به نفس‌تنگی شدید می‌انجامد و عضلات نای هم دچار انقباض می‌شود. در این حالت مصرف موضعی عطر نعنا روی قفسهٔ سینه و ماساژ آن کاملاً کمک‌کننده است و موجب رفع التهاب و انقباض عضلات نای می‌شود و تنفس به حالت عادی برمی‌گردد.

۳. روش دیگر بخور است. در یک ظرف حاوی آب داغ چند قطره از عطر را بریزید، پارچه‌ای روی سر بیندازید و از بخار ظرف حاوی عطر تنفس کنید. در این حالت حتماً چشم‌هایتان را ببندید.

۴. عطر را روی پارچه‌ای بزنید و پارچه را روی بالش‌تان بگذارید که تا صبح مرتب استنشاق انجام شود.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • سقوط جوان ۲۵ ساله از نورگیر طبقه سوم در اصفهان
  • درمان معجزه‌آسای حساسیت فصلی با عطر طبیعی
  • امداد رسانی و نجات جوان کرمانی پس از سقوط در ارتفاعات
  • امداد رسانی پس از سقوط در ارتفاعات کرمان
  • نجات جوان کرمانی از لبه یک پرتگاه در کوه صاحب الزمان
  • جوان ۳۳ ساله از سقوط در کوه‌های کرمان جان سالم به در برد
  • نجات جوان ٣٣ ساله پس از سقوط از کوه توسط آتش‌نشانان
  • نجات جوان کوهنورد با کمک آتش نشانی وامداد کوهستان
  • آتش سوزی منزل مسکونی در خیابان صیاد شیرازی
  • نجات دو محبوس حادثه واژگونی پژو ۲۰۶ در مشهد