Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@16:05:57 GMT

درخواست مشترک آمریکا و اروپا از طالبان برای توقف حملات بهاره

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۳۶۳۱۶

درخواست مشترک آمریکا و اروپا از طالبان برای توقف حملات بهاره

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایندیپندنت، اتحادیه اروپا و آمریکا در بیانیه ای مشترک از گروه طالبان خواسته‌اند تا هرچه سریع‌تر جنگ بهاری اعلام‌ نشده خود علیه دولت افغانستان را متوقف کند.

نمایندگان ویژه اتحادیه اروپا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ناتو، نروژ، انگلیس و آمریکا پس از نشستی درباره روند صلح افغانستان در برلین خشونت جاری طالبان را با شدیدترین لحن محکوم کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه آمده است: ما ادامه خشونت جاری در افغانستان را که طالبان عمدتا مسئول آن است به شدیدترین لحن محکوم می‌کنیم و از تمام طرف‌ها می‌خواهیم گام‌هایی فوری برای کاهش خشونت و به ویژه جلوگیری از تلفات غیرنظامی بردارند تا شرایط سازنده برای رسیدن به توافق سیاسی فراهم شود. شرکت‌کنندگان جلسه از طرف‌ها همچنین می‌خواهند به قوانین بین‌المللی احترام بگذارند و هرچه سریع‌تر در خصوص گام‌هایی در راستای رسیدن و اجرای آتش‌بس فراگیر و دایمی به توافق برسند.

نمایندگان کشورهای کمک‌کننده به افغانستان بر خواسته مردم این کشور برای پایان جنگ و خشونت تاکید کرده و توضیح داده‌اند که پایان جنگ و صلح عادلانه تنها از راه مذاکرات برای توافق سیاسی میان افغان‌ها دست یافتنی است.

این کشورها بر ضرورت تسریع روند صلح به رهبری افغان‌ها و کار مشترک با دولت، طالبان و جامعه مدنی و گروه‌های سیاسی اشاره کرده‌اند تا بستر رسیدن به توافق سیاسی و صلح فراگیر و دایمی فراهم شود.

کد خبر 5207083 عبدالحمید بیاتی

منبع: مهر

کلیدواژه: اتحادیه اروپا ایالات متحده امریکا طالبان افغانستان ایالات متحده امریکا فلسطین رژیم صهیونیستی عراق ایران روسیه عربستان سعودی ترکیه آنتونی بلینکن روز قدس افغانستان قدس اشغالی روز جهانی قدس سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۳۶۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرانسه بی‌اخلاقی در صنعت فیلم را جدی گرفت/ تشکیل یک کمیسیون دولتی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسکرین دیلی، مجلس ملی فرانسه رای به تشکیل کمیسیونی داد که وظیفه آن بررسی موارد «خشونت جنسی و جنسیتی» در صنعت سینمای این کشور و سایر زمینه‌های فرهنگی است.

درخواست برای راه‌اندازی چنین برنامه‌ای توسط ژودیت گودرش بازیگر، نویسنده و کارگردان مطرح شد که رهبری موج جدیدی «جنبش می تو» در این کشور را برعهده دارد.

این نخستین باری است که مباحث «جنبش می تو» به سطح دولتی فرانسه می‌رسد، اگرچه سازمان فیلم فرانسه (CNC ) در ماه‌های اخیر ابتکاراتی برای جلوگیری از آزار جنسی در صحنه فیلمبرداری انجام داده بود.

فرانچسکا پاسکوینی، نماینده پارلمان که این طرح را به مجلس برد، گفت: وقت آن رسیده که فرش قرمز برای متجاوزان پهن نشود.

هدف این کمیسیون ارزیابی شرایطی است که مدت‌ها اجازه داده تا خردسالان و بزرگسالان شاغل در صنایع فیلم، سمعی و بصری، هنرهای نمایشی، مد و تبلیغات در اکوسیستم تولید فیلم فرانسه مورد سوء‌استفاده و خشونت قرار گیرند.

گودرش در ماه فوریه این درخواست را مطرح کرد و حالا قرار است کمیسیون به صورت رسمی در ۱۳ مه راه‌اندازی شود. جلسات استماع شکایت‌ها از ۲۰ می آغاز می‌شود و نتیجه گیری‌ها ۶ ماه بعد ارایه خواهد شد.

کد خبر 6096965

دیگر خبرها

  • تمرین دفع حملات خارجی در رزمایش مشترک آمریکا و فیلیپین
  • ادعای روزنامه کویتی درباره درخواست تازه آمریکا از ایران
  • (ویدئو) زن افغان فعال حقوق بشر زلمی خلیلزاد را غافلگیر کرد
  • فرانسه بی‌اخلاقی در صنعت فیلم را جدی گرفت/ تشکیل یک کمیسیون دولتی
  • برنامه همکاری طالبان و ترکیه
  • تشدید خشونت‌ها علیه سیاستمداران، چالشی برای آلمان
  • طالبان خواستار بازگشت افغانستانی‌های مقیم خارج به وطنشان شد
  • حماس: پیشنهاد جدید در مذاکرات قاهره بهتر از قبل است/ نتانیاهو مانع توافق می‌شود
  • حماس: پیشنهاد توافق کنونی بهتر از پیشنهادهای قبلی است
  • عضو ارشد حماس: آمریکا نتانیاهو را تحت فشار قرار دهد تا تصمیمی سیاسی بگیرد که منجر به توافق آتش بس شود/ رژیم صهیونیستی به دلایل سیاسی داخلی هنوز نتوانسته تصمیم لازم برای رسیدن به توافق را اتخاذ کند