Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-29@23:03:31 GMT

هیچ مورد مثبت کرونای هندی در مرز ماهیرود مشاهده نشده است

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۳۶۵۰۰

هیچ مورد مثبت کرونای هندی در مرز ماهیرود مشاهده نشده است

رضایی با اشاره به اینکه تیم های نظارتی هلال احمر و دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از ۲۵اسفند در مرز ماهیرود حضور دارند و ازتمامی عواملی که از افغانستان وارد ایران می شوند تست کرونا می گیرد، گفت: تاکنون هیچ مورد مثبتی از کرونای هندی در مرزگزارش نشده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «محمد رضا رضایی» امروز (18 اردیبهشت) در نشست خبری به مناسبت هفته هلال احمر، گفت: اقدامات هلال احمر به مردم در چهار حوزه جوانان، داوطلبان، امداد و نجات و آموزش ارائه می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر در 11 شهرستان خراسان جنوبی شعب هلال احمر فعال است، اظهارداشت: هم اکنون 100 خانه هلال و 24 پایگاه امداد و نجات جاده ای به جامعه هدف در استان خدمات ارائه می دهند.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با اشاره به اینکه هلال احمر در هر حادثه ای و در هر نقطه ای که حادثه رخ دهد، حضور دارد، افزود: امسال در هفته هلال احمر حدود 35 برنامه در استان اجرا می شود که به دلیل شیوع کرونا، برنامه تجمعی نخواهیم داشت.

 

رضایی دیدار با نماینده ولی فقیه و استاندار، غبارروبی مزار شهدا، دیدار با خانواده شهدای امدادگر، برگزاری نمایشگاه عکس یکسال با کرونا – یک قرن با مردم، برگزاری جشنواره خوشنویسی یک پیکر، اهدای خون، افتتاح 20 خانه هلال در استان، رونمایی از تجهیزات تخصصی امداد و نجات، اعزام کاروان سلامت به مناطق محروم با رعایت پروتکل های بهداشتی و اهدای هزار بسته غذایی به ارزش هر بسته 400 هزار تومان را از جمله برنامه های هفته هلال احمر در خراسان جنوبی عنوان کرد.

 

وی ارائه خدمات توانبخشی و درمانی با 50 درصد تخفیف و اهدای ماسک رایگان به مردم در داروخانه هلال احمر در 21 اردیبهشت را از دیگر برنامه های هفته هلال احمر دانست و گفت: همچنین در این هفته برگزاری اردوی جهادی در طبس و زیرکوه، تجلیل از خیرین هلال احمر، برگزاری مانور جاده ای و بهره برداری از پروژه های تولیدی پایگاههای امداد و نجات جاده ای استان را خواهیم داشت.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با بیان اینکه تمامی خدمات هلال احمر به مردم توسط 200 پرسنل، 8532 نیروی داوطلب و 18 هزار و 740نفر از جوانان هلال احمر ارائه می شود، ادامه داد: بیش از 27 هزار و 372 نفر به صورت داوطلبانه با هلال احمر خراسان جنوبی همکاری دارند.

 

رضایی در خصوص تامین اعتبارات آشیانه بالگرد استان هم گفت: امید است که در اعتبارات سال 1400 این موضوع به طور کامل محقق شود اما در حال حاضر بالگرد هلال در فرودگاه بیرجند نگهداری می شود و آشیانه بالگرد از اولویت های استان نیست.

 

وی با اشاره به اینکه تیم های نظارتی هلال احمر و دانشگاه علوم پزشکی از 25 اسفند در مرز ماهیرود تنها فعال خراسان جنوبی حضور دارند و از تمامی عواملی که از افغانستان وارد ایران می شوند تست کرونا می گیرد، گفت: تاکنون هیچ مورد مثبتی از کرونای هندی در مرز گزارش نشده است.

 

پایان پیام/404

منبع: شبستان

کلیدواژه: ویروس کرونای هندی مرز ماهیرود جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی هفته هلال احمر خراسان جنوبی امداد و نجات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۳۶۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امداد برای نجات ۹ نفر گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، محمدعلی کاوسی صبح شنبه به خبرنگاران اظهار کرد: طی تماس تلفنی مرکز کنترل و هماهنگی عملیات استان، در مناطق چاه‌های عشایری بغداده سرایان درخواست کمک شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر افزود: بلافاصله دو تیم سیلاب از جمعیت هلال‌احمر شهرستان سرایان و پایگاه شهیدان وطن‌خواه سه‌قلعه به محل اعزام شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: تاکنون به ۳ نفر از این افراد دسترسی پیدا شده و توسط امدادگران هلال‌احمر به منطقه امن انتقال داده شده‌اند.

کاوسی گفت: تلاش برای نجات ۶ نفر دیگر نیز ادامه دارد.

وی تصریح کرد: این عملیات از ساعت ۱۹ دیشب آغاز و به دلیل دسترسی دشوار جاده‌ها و مسیرهای تردد، هنوز ادامه دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی تاکید کرد: تیم‌های امدادی سیلاب هلال احمر سرایان به دنبال هشدار سطح نارنجی هواشناسی در حال آماده باش هستند.

گفتنی است؛ اطلاعات تکمیلی متعاقباً اعلام خواهد شد.

دیگر خبرها

  • اجرای ۲۲ هزار و ۵۰۰ متر شبکه توزیع آب آشامیدنی در شهرستان درمیان
  • اجرای بیش از ۲۲ هزار متر شبکه توزیع آب در شهرستان درمیان
  • صفحه نخست روزنامه‌های خراسان جنوبی - یکشنبه ۹ اردیبهشت
  • امدادرسانی به ۵۱۱ نفر در سیل خراسان جنوبی
  • تلاش برای نجات ۹ نفر گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان ادامه دارد
  • نجات ۹ گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان
  • امداد برای نجات ۹ نفر گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان
  • امداد رسانی به افراد گرفتار در سیلاب مناطق عشایری سرایان
  • صفحه نخست روزنامه خراسان جنوبی - شنبه ۸ اردیبهشت
  • امداد رسانی به افراد گرفتار در سیلاب سرایان