Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین کرمان، فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن کرونا (انستیتو پاستور ایران - انستیتو فینلای کوبا) صبح امروز 18 اردیبهشت ماه باحضور دکتر حقدوست معاون وزیر بهداشت، استاندار کرمان،رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان وجمعی از مدیران و متقاضیان در مرکز فناوری سلامت آغاز شد.   علی زینی‌وند استاندار کرمان در این آیین از همراهی مردم استان در رعایت پروتکل‌های بهداشتی بالاتر از میانگین کشوری تقدیر کرد و با اشاره به بازدید خود از مراحل پذیرش و تزریق داوطلبان فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن مشترک ایران و کوبا گفت: زیرساخت‌های منظم، اعتمادبخش و حرفه‌‌ای تزریق واکسن در استان فراهم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی از زحمات مضاعف یک سال گذشته کادر درمان در مقابله با کووید -19 تقدیر کرد وافزود: ناگزیر بر اجرای محدودیت‌ها برای حفظ جان مردم هستیم، واکسیناسیون در گروه‌های هدف استان کرمان نیز بسیار منظم انجام گرفت و گزارشی از تخلف در تزریق واکسن نداشته‌ایم.

استاندار کرمان تصریح کرد:طبق گفته‌ متخصصان و پزشکان، واکسن مشترک ایران و کوبا قابل اعتماد است،مسؤولان هم باید داوطلب تزریق واکسن باشند، حتی بنده هم داوطلب تزریق می‌شوم تا هرچه زودتر این مسیر با موفقیت انجام شود.

زینی‌وندگفت:محدودیت‌ها شرایط سختی را ایجاد کرده و باید سریع‌تر به تولید انبوه واکسن داخلی و واکسن‌های مشترک برسیم.

 دکتر علی‌اکبر حقدوست معاون آموزشی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این مراسم عنوان کرد: اتفاقی که طی یک سال گذشته در زمینه فعالیت‌های پیشرفته تولید واکسن در کشور روی داده، یک جهش بوده این در حالی است که در حالت عادی ممکن بود ۱۰ سال طول بکشد تا این اتفاق بیفتد.

وی ادامه داد:فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن کرونا به‌ خوبی پیش رفته و امیدواریم کرمان هم یکی از بهترین سایت‌ها باشد و به یک واکسن جهانی دست پیدا کنیم.

به گفته حمیدرضا رشیدی‌نژاد، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز  هشت دانشگاه علوم پزشکی در فاز سوم کارآزمایی در سطح کشور مشارکت دارند که ۲۴ هزار نفر در این مرحله آزمایشی، واکسن تزریق می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان همچنین از تزریق ۵۰ نفر از افراد ثبت‌نام کرده در فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن کرونا در استان طی روز گذشته خبر داد.

گفتنی است، دکتر نخعی مشاور ارشد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان، دکتر نقوی مسئول ستاد هماهنگی شبکه های بهداشت درمان دانشگاه علوم پزشکی در این مرحله از کارآزمایی واکسن شرکت کردند.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: استاندارکرمان فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان تزریق واکسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۳۶۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان،محمد علی مجذوبی افزود: این آمار شامل ۱۲۱ هزار و ۱۱۸ دُز واکسن خوراکی و ۴۰ هزار و ۷۰۰ دُز واکسن تزریقی می‌شود.

او گفت: واکسن فلج اطفال تکمیلی همزمان با دیگر نقاط کشور برای گروه‌های هدف دارندگان کودک زیر پنج سال شامل فرزندانی که احتمال می‌رود همراه مادران خود در زندان باشند، اتباع خارجی و کارگران فصلی سیار و کودکان ساکن در مراکز تجمعی همزمان با آغاز هفته سلامت شروع شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی همدان افزود: نوبت اول واکسیناسیون از دوم تا چهارم اردیبهشت ماه به گروه‌های هدف خورانده شد و مرحله بعدی یا همان نوبت دوم یکماه دیگر آغاز می‌شود.

مجذوبی با بیان اینکه تیم‌های سیار در شهرستان‌های همدان، نهاوند، ملایر و رزن حضور دارند، گفت: برخی افراد غیر بومی در مزارع کشاورزی همدان به صورت فصلی فعالیت دارند بنابراین با شناسایی و مراجعه به این مراکز نسبت به واکسینه کردن کودکان زیر پنج سال در برابر فلج اطفال اقدام می‌شود.

دیگر خبرها

  • حجاج ابهر و خدابنده برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند
  • حجاج ابهری و خدابنده ای برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند نمایند
  • تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان
  • حجاج ابهری و خدابنده ای برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند
  • مقدمات فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در کرمان
  • بیش از سه هزار و ۵۰۰ دوز واکسن سرخک در خراسان رضوی تزریق شد
  • افتتاح بزرگترین بیمارستان روانپزشکی جنوب‌شرق کشور در کرمان
  • آغاز واکسیناسیون بیش از ۹ هزار عمره گزار خراسان رضوی
  • ایجاد زیرساخت هوشمند رصد رشته مقاطع و رشته محل‌های علوم پزشکی
  • اغازواکسیناسیون پنوموکوک (سینه پهلو)در مجموعۀ زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه