Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-30@19:26:03 GMT

امکان کنترل رایانه با ماهیچه گوش برای افراد معلول

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۳۶۷۸۷

امکان کنترل رایانه با ماهیچه گوش برای افراد معلول

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از دیلی میل؛ یک دستگاه مینیاتوری که روی گوش فرد قرار می‌گیرد به بیماران ALS یا هرگونه بیماری عصبی (MND) کمک می‌کند تا یک رایانه را کنترل و با جهان ارتباط برقرار کنند.

این دستگاه که Earswitch نام گرفته با کشیده شدن ماهیچه کشنده پرده گوش (Tensor tympani muscle) یک کیبورد روی نمایشگر را از راه دور فعال می‌کند تا کارهای مختلفی را روی یک رایانه شخصی سازی شده انجام دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امکان کنترل رایانه با ماهیچه گوش برای افراد معلول 

نمونه اولیه این دستگاه از جنس سیلیکون ساخته شده و یک دوربین مینیاتوری در آن تعبیه شده است. هنگامیکه کاربر به طور عمدی ماهیچه کشنده پرده گوش را کشش می‌دهد، این ابزار حرکت را ردیابی می‌کند.

به طور دقیق‌تر در این مرحله سیگنال به یک کیبورد در نمایشگر منتقل می‌شود که حروف را اسکن می‌کند و اجازه می‌دهد یک حرف انتخاب شود.

امکان کنترل رایانه با ماهیچه گوش برای افراد معلول 

نیک گومپرتز در دانشگاه بث در انگلیس این دستگاه را ابداع کرده است. او معتقد است حتی افراد مبتلا به ALS پیشرفته می‌توانند عضله داخل گوش را بکشند. این درحالی است که بیشتر افراد حتی از وجود چنین ماهیچه‌ای آگاه نیستند. اما به گفته گومپرتز این عضله کوچک به طور ارادی قابل کنترل است.

دستگاه‌های کمکی فعلی مانند ابزارهای مادون قرمزی که استیفن هاوکینگ استفاده می‌کرد، بیشتر اوقات با وخیم‌تر شدن وضعیت بیمار، غیرقابل استفاده می‌شوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1095090 برچسب‌ها تحقیقات علمی معلولان گجت

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: تحقیقات علمی معلولان گجت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۳۶۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۲۵ موردتقلب در آزمون سراسری نوبت اول

 عبدالرسول پورعباس، امروز در حاشیه مراسم نکوداشت استاد نمونه کشوری در جمع  خبرنگاران در مورد نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ در اردیبهشت گفت: کنکور ۱۴۰۳ ماه یکی از ایمن ترین آزمون های سراسری بود و با صحت کامل برگزار شد واقعا مردم خیلی خوب با سازمان سنجش همراهی کردند و فریب بازی شبکه های زیرزمینی را که داوطلبان را اغفال می کنند نخوردند. 

وی ادامه داد: در مجموع ۲۵ مورد تقلب در ابتدای جلسه آزمون روز پنجشنبه صبح (۶ اردیبهشت) شناسایی شد که داوطلبان تلاش کرده بودند  دستگاه‌های الکترونیکی با خود داخل جلسه ببرند و در لحظه شناسایی شدند. 

پورعباس گقت: این دستگاه‌ها در حد دستگاه‌های جاسوسی و پیچیده بود‌‌ ولی تلاش‌های ما در مسیر اعمال امنیت به ثمر نشست. این افراد به نیروی پلیس امنیت تحویل داده شدند. 

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور بدون اشاره به اینکه این داوطلبان از کدام شهرستان‌ها یا استان ها بودند یا جنسیت داوطلبان متقلب چه بوده، گفت: این افراد به هیات‌های بدوی و هیات های تجدید نظر  ارجاع می‌شوند و  معمولا برای این داوطلبان محرومیت کمتر از ۵ سال نداریم. 

وی گفت: آزمون فقط صبح روز پنجشنبه برای شهرستان‌ها دوباره برگزار می‌شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی دانشگاه و كنكور

دیگر خبرها

  • کشف ۲۵ مورد تقلب در آزمون سراسری نوبت اول
  • کشف ۲۵ موردتقلب در آزمون سراسری نوبت اول
  • کنترل ۲۱۵۰ دستگاه ناوگان عمومی در محور‌های مازندران
  • درگیری بزرگ در لیگ یونان: نتوانستند مربی را کنترل کنند! (+عکس)
  • درگیری بزرگ در لیگ یونان: نتوانستند مربی را کنترل کنند!
  • حفاظت از اراضی کشاورزی با مشارکت مردم و دستگاه‌های ذی‌ربط امکان‌پذیر است
  • حفاظت از اراضی کشاورزی با مشارکت مردم و دستگاه‌های ذیربط امکان‌پذیر است
  • امدادرسانی هلال‌احمر به ۱۳ استان در سیل و آب‌گرفتگی
  • لبخند ساختگی ما را شادتر می‌کند؟
  • ترک فعل‌ها در سیل اخیر زرند کرمان بررسی می‌شود