Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@22:04:16 GMT

افزون بر ۹ هزار فرصت شغلی در استان اردبیل ایجاد شد

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۳۶۸۱۷

افزون بر ۹ هزار فرصت شغلی در استان اردبیل ایجاد شد

به گزارش ایرنا، رامین صادقی روز شنبه در نشستی خبری تشریح کرد: سال جهش تولید هفت محور و ۴۰ برنامه در وزارت صنعت، معدن و تجارت وجود داشت که برش استانی آن با برگزاری نشست‌هایی مصوب شد که مهمترین آنها شامل احیای واحدهای راکد، تامین منابع مالی، تکمیل واحدهای ایجادی، افزایش صادرات، جایگزینی واردات با تولید داخل و ایجاد اشتغال بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بر اساس اعلام مرکز آمار ایران، پیش‌تر تاثیر بخش خدمات در اشتغال استان اردبیل بیشتر بود و صنعت در نهایت تا ۲۴ درصد می‌رسید اما در سال جهش تولید این آمار به ۲۷.۹ درصد در ۶ ماهه نخست رسید.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با اشاره به صدور ۹۵۰ جواز تاسیس بیان کرد: این طرح‌ها با سرمایه‌گذاری ۴۵۰ هزار میلیارد ریال و پیش‌بینی اشتغال ۱۵ هزار نفر است.

وی اضافه کرد: مهمترین بحثی که از چند سال گذشته وجود داشت، ۳۰۰ طرح صنعتی استان اردبیل وارد فاز عملیات اجرایی شده است و در ۲ سال آینده به بهره‌برداری می‌رسند.

صادقی اظهار کرد: ۶۰۳ جواز تاسیس صادر شده بر اساس سامانه بهین‌یاب وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال گذشته در استان اردبیل داشتیم که ۳۶ درصد نسبت به سال پیش از آن افزایش نشان می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه سیمای استان اردبیل از گردشگری و کشاورزی به سمت صنعتی شدن می‌رود، یادآور شد: این استان در تولید شیرآلات، شمش و مقاطع فولادی، لاستیک و محصولات چوبی علاوه بر منطقه بخش قابل توجهی از نیاز کشور را نیز تامین می‌کند که با طرح‌های در دست اجرا این ظرفیت افزایش خواهد یافت.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با اشاره به احیای ۵۸ واحد به چرخه تولید افزود: این واحدها با ظرفیت اشتغال یک‌هزار و ۱۰۰ نفر ضمن تمهیداتی مانند پرداخت تسهیلات از محل اعتبار سفر مدیران عامل بانک‌ها، اعتبارات رونق تولید، صندوق توسعه و بند الف تبصره ۱۸ به میزان ۹ هزار و ۳۹۰ میلیارد ریال به چرخه فعالیت بازگشتند.

وی گفت: همچنین از محل افزایش ظرفیت تولید، ۴۰ واحد بین ۳۰ تا ۸۰ درصد افزایش داشتند که ۶۳۵ فرصت شغلی جدید ایجاد کرد.

صادقی اضافه کرد: تعمیق و افزایش ساخت داخل و جایگزینی با واردات از دیگر محورهای اساسی جهش تولید بود که در این راستا استان اردبیل با ۱۰۴ میلیون دلار صرفه‌جویی و تحقق ۵۲۰ درصدی هدف‌های تعیین شده، رتبه دوم کشوری را به دست آورد.

وی اظهار کرد: سهم اشتغال در بخش صنعت استان اردبیل سال ۲۵.۶ درصد بود که سال گذشته به ۲۷.۹ درصد افزایش یافت و با بهره‌برداری از ۱۵۰ واحد در سال ۱۴۰۰، از این نظر استان به متوسط کشوری خواهد رسید.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با اشاره به اینکه ۲۱۰ معدن دارای پروانه بهره‌برداری در استان اردبیل وجود دارد، تشریح کرد: پیش‌تر معدن‌های استان به مصالح ساختمانی مانند سنگ و مواد فلزی محدود بود اما با پیگیری پنج پهنه معدنی از سال ۹۸، ۱۲ پروانه اکتشاف صادر شده و اردبیل رتبه اول کشور را از این نظر دارد.

وی افزود: اکنون ۲ محدوده در مشگین‌شهر اکتشاف و تخمین ذخیره شده است و تا ۲ سال آینده آماده می‌شود؛ فاز مطالعه پهنه‌های قزل اوزن و کوثر نیز تمام شده و در مرحله حفاری است که در نهایت عناصری مانند سرب، مس و طلا از آنها قابل اکتشاف خواهد بود.

صادقی در مورد فعالیت مراکز تحقیق و توسعه نیز گفت: ۲۰ پروانه در این زمینه صادر شده است که ۷۰ درصد نسبت به سال پیش از آن افزایش نشان می‌دهد.

وی با اشاره به صادرات ۲۷۱ میلیون دلار کالا از گمرکات استان اردبیل در سال گذشته بیان کرد: حجم صادرات از نظر ارزشی ۱۰۸ درصد افزایش داشت و ۶۳ درصد اقلام صادراتی را محصولات صنعتی شامل می‌شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل به صدور ۲۱۵ فقره کارت بازرگانی اشاره و اضافه کرد: ۶۷.۴ میلیون دلار واردات نیز در سال گذشته داشتیم که از نظر ارزشی ۱۵ درصد افزایش یافت و بیشتر مواد اولیه و ماشین‌آلات خط تولید بود.

وی تشریح کرد: برای سال ۱۴۰۰ نیز افزایش ظرفیت تولید ۴۵ واحد، صدور پروانه‌های بهره‌برداری، افزایش ۵۰ درصدی مواد اولیه پتروشیمی و ورق‌های فولادی در دستور کار خواهد بود.

صادقی یادآور شد: یک‌هزار و ۱۴۲ واحد تولیدی دارای پروانه بهره‌برداری با سرمایه‌گذرای ۷۵۰ هزار میلیارد ریال و ظرفیت اشتغال ۲۲ هزار نفر در استان اردبیل وجود دارد.

وی همچنین گفت: برای تشریح فعالیت‌های صورت گرفته، امیدآفرینی بین مردم، شفاف‌سازی موضوع اشتغال با اسناد و مدارک در قالب کتابچه‌ای مستندسازی شده است.

کتاب دستاوردهای سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل در سال جهش تولید (۱۳۹۹) در ادامه این نشست خبری رونمایی شد.

برچسب‌ها صنعت و معدن و تجارت جهش تولید اردبیل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صنعت و معدن و تجارت جهش تولید اردبیل صنعت و معدن و تجارت جهش تولید اردبیل اخبار کنکور معدن و تجارت استان اردبیل رئیس سازمان صنعت استان اردبیل استان اردبیل بهره برداری درصد افزایش جهش تولید سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۳۶۸۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق ۶۹ هزار شغل در استان اصفهان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان، یکی از برنامه‌های اساسی دولت سیزدهم را برنامه‌ریزی در حوزه اشتغال برشمرد وگفت: دولت سیزدهم با طراحی برنامه جامعی به عنوان «زیست بوم ملی اشتغال» ۱۰ مولفه اساسی بازار کار از جمله آموزش، اطلاع رسانی، تأمین مالی و تسهیلات، صدور مجوز‌ها و تسهیل فرآیند صدور مجوز‌ها را در قالب سامانه رصد اشتغال برنامه‌ریزی کرد.
میثم مداحی با بیان اینکه هر دستگاهی موظف به ارائه خدمات در راستای فراهم کردن زمینه اشتغال است، افزود: بیش از ۱۲۰ هزار خدمت به همت دستگاه‌های اجرایی استان در سال گذشته اجرا و ۶۹ هزار فرصت شغلی هم فراهم شده است.
وی طراحی سامانه جستجوی شغل را یکی دیگر از خدمات دولت سیزدهم دانست و گفت: همرسانی کارجو و کارفرما یکی از مشکلات اصلی در زمینه اشتغال بود، و با راه اندازی سامانه جستجو این مشکل برطرف شد.
وی با بیان اینکه ۲۸ هزار فرصت شغلی از طریق سامانه جستجوی شغل در استان اصفهان ثبت شده است، افزود: ۱۶ هزار مورد از این فرصت‌های شغلی در سال ۱۴۰۲ ثبت شده است.
وی ادامه داد: ۱۲ هزار کارجو که بدنبال شغلی مناسبی بودند در این سامانه ثبت نام و ۷ هزار نفر از آنها با استفاده از این فرصت مشغول به‌کار شدند.
مداحی همچنین با اشاره به تسهیل صدور مجوز مشاغل خانگی به عنوان یکی دیگر از خدمات اضافه کرد: بیش از چهار هزار و ۵۰۰ مجوز در این حوزه در ۵۲۶ رشته سال گذشته صادر شد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: اعتبار اشتغال مجموعه مشاغل خانگی در سال ۱۴۰۲ چهار برابر سال‌های گذشته بود و برای هزار و ۵۰۰ نفر در حوزه مشاغل خانگی در استان اصفهان شغل فراهم شد.
وی با اشاره به اینکه نرخ بیکاری سال گذشته در استان اصفهان به کمترین میزان خود در سال‌های اخیر رسیده است، ادامه داد: اقدامات زیست بوم ملی و رصد اشتغال و همچنین تسهیلات تبصره‌های مختلف ۱۶، ۱۸ و روستایی و عشایری به کاهش نرخ بیکاری منجر شده است.
یک میلیون و ۹۰ هزار نفر کارگر بیمه شده در استان اصفهان زندگی می‌کنند.

دیگر خبرها

  • ۱۱۱ فرصت سرمایه‌گذاری پیش‌بینی و معرفی شده است
  • ایجاد یک‌هزار شغل با شناسایی ۴۲ فرصت سرمایه‌گذاری در مازندران
  • حضور نمایندگان ۱۰۰ کشور در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • حضور نماینده ۱۰۰ کشور در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • جشنواره «الف تا» فرصت بکر پرورش ایده‌های خاص مدارس است
  • شرکت ملی نفت منطقه تربت‌حیدریه افزون‌ بر ۷۰۰ بازدید انجام داد
  • ایجاد بیش از ۱۵۰۰ فرصت شغلی توسط تعاونی‌های استان کرمانشاه
  • خبر جدید وزیر صنعت برای متقاضیان خودرو/ علی‌آبادی: این خودرو‌ها را وارد کردیم؛ می‌توانید ثبت‌نام کنید و بخرید
  • افزایش ۲.۵ درصدی مشترکان برق
  • تحقق ۶۹ هزار شغل در استان اصفهان