Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر عبدالرسول همتی بعد از ظهر شنبه در جمع خبرنگاران با اعلام آخرین وضعیت کرونا ویروس در استان فارس افزود: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون، ۸۵۶ هزار و ۲۰۰ مورد تست تشخیصی به روش مولکولی در آزمایشگاه‌های استان انجام شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۲۴۸ هزار و ۵۳۸ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است؛ همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» تاکنون، ۹۶ هزار و ۵۴۳ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد سیزده هزار و ۹۰۳ بیمار مثبت نیز به این روش شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۲۶۲ هزار و ۴۴۱ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین از بهبودی ۲۳۶ هزار و ۹۸۰ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند. او افزود: هم اکنون هزار و ۸۷۱ بیمار مثبت و یا مشکوک دارای علائم کرونا ویروس در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد، ۳۰۴ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ به دلیل وخامت وضعیت جسمی در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

معاون بهداشت دانشگاه با اعلام جان باختن ۱۷ هم استانی دیگر در اثر کرونا ویروس طی روز گذشته تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون را چهار هزار و ۲۰۳ نفر اعلام کرد.

دکتر همتی موارد فوت ناشی از کرونا ویروس از ابتدای شیوع تاکنون به تفکیک شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شیراز را شامل ۱۹۱۵ مورد در شیراز؛ ۲۹۷ مورد در مرودشت؛ ۲۳۲ مورد در کازرون؛ ۱۱۲ مورد در داراب؛ ۱۰۴ مورد در آباده؛ ۸۹ مورد در ممسنی؛ ۶۸ مورد در اقلید؛ ۶۰ مورد در استهبان؛ ۵۷ مورد در لامرد؛ ۵۴ مورد در فیروزآباد؛ ۵۴ مورد در نی ریز؛ ۵۳ مورد در کوار؛ ۴۳ مورد در سپیدان؛ ۳۸ مورد در قیروکارزین؛ ۳۷ مورد در خرامه؛ ۳۵ مورد در کوهچنار؛ ۳۵ مورد در زرقان؛ ۳۳ مورد در خرمبید؛ ۳۳ مورد در رستم؛ ۲۹ مورد در زرین دشت؛ ۲۹ مورد در ارسنجان؛ ۲۸ مورد در سروستان؛ ۲۵ مورد در بوانات؛ ۲۵ مورد در بیضا؛ ۲۳ مورد در پاسارگاد؛ ۱۸ مورد در مهر؛ ۱۰ مورد در فراشبند؛ ۶ مورد در بختگان و ۲ مورد در سرچهان برشمرد.

او با اشاره به سامانه salamat.gov.ir که از زمان غربالگری با این سامانه آشنایی داریم، گفت: این سامانه از امروز از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی فعال شده تا گروه سنی ۸۰ سال به بالا وارد این سامانه شوند و اطلاعات خود را در این سامانه در صورت تزریق واکسن یا عدم تزریق واکسن ثبت کنند.

معاون بهداشت دانشگاه اظهار امیدواری کرد، تمام هم استانی‌ها با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی روزهای خوب و خوشی را پشت سر بگذارند.

کد خبر 5207157

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی شیراز ویروس کرونا روز قدس روز جهانی قدس شب قدر کرمانشاه بوشهر آمار کرونا عکس استانها شیوع کرونا ماه مبارك رمضان ماه رمضان ۱۴۰۰ فلسطین شب احیا اردبیل کرونا ویروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۳۶۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز بارش باران در غرب کشور؛ کم‌تر از ۲۴ ساعت تا ورود سامانه جدید

به گزارش خبرگزاری مهر، براساس آخرین اطلاعات هواشناسی، امروز (۱۱ اردیبهشت) در مناطقی از استان‌های ایلام، لرستان، کرمانشاه، چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، کردستان، همدان، آذربایجان غربی، جنوب و غرب اصفهان و ارتفاعات البرز مرکزی در مازندران بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقت رخ می دهد. این وضعیت چهارشنبه (۱۲ اردیبهشت) علاوه بر مناطق فوق در مناطقی از استان‌های بوشهر، کرمان، هرمزگان همچنین خلیج فارس و تنگه هرمز پیش بینی می‌شود.

پنجشنبه (۱۳ اردیبهشت) به غیر از استان‌های ساحلی دریای خزر، زنجان، قزوین، البرز و تهران که وقوع رگبار پراکنده در آن‌ها دور از انتظار نیست، در سایر مناطق کشور بارش قابل ملاحظه رخ خواهد داد. جمعه (۱۴ اردیبهشت) نیز در جنوب و جنوب شرق کشور بارش پراکنده و در سایر مناطق کشور بارش قابل ملاحظه پیش‌بینی می‌شود.

شنبه (۱۵ اردیبهشت) در نقاطی از نوار شمالی کشور، شمال شرق، شرق، شمال غرب، غرب و جنوب غرب شاهد بارش پراکنده خواهیم بود.

همچنین، خلیج فارس و تنگه هرمز سه شنبه و پنجشنبه مواج و چهارشنبه توفانی خواهد بود. دریای عمان نیز چهارشنبه و پنجشنبه مواج پیش‌بینی می‌شود. طی چهار روز آینده به تناوب در مناطقی از سیستان و بلوچستان و شرق کرمان و جمعه در خراسان جنوبی و یزد در برخی ساعات وزش باد شدید همراه با خیزش گردوخاک رخ خواهد داد.

بارش باران هم‌اکنون در مناطق غربی کشور آغاز شد

براساس آخرین اطلاعات، هم‌اکنون بارش‌ها در مناطق ایلام کرمانشاه زاگرس مرکزی خوزستان لرستان کردستان ونواحی مرزی جنوبی ارومیه به‌تدریج آغاز شده است.

کد خبر 6093021 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • فعالیت سامانه بارشی در فارس
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • ۵۰۰۰ سامانه خورشیدی در فارس بهره‌برداری می‌شود
  • آغاز بارش باران در غرب کشور؛ کم‌تر از ۲۴ ساعت تا ورود سامانه جدید
  • پرداخت بیش از ۵.۶ همت تسهیلات ازدواج و فرزند آوری از ابتدای سال تاکنون
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی ارائه شد
  • بستری شدن ۸۸ نفر به علت مشکلات تنفسی در خوزستان
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت