Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل از پیشرفت ۸۳ درصدی خط‌آهن یزد-اقلید و افتتاح این پروژه تا پایان بهار ۱۴۰۰ یعنی ۴۴ روز دیگر خبر داد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، خیرالله خادمی در حاشیه بازدید وزیر راه و شهرسازی از راه آهن یزد- اقلید این پروژه را بخش مهمی از کریدور ریلی شمال- شرق به جنوب غرب و همچنین جنوب- شرق به جنوب غرب کشور دانست و اظهار کرد: این محور ریلی موجب کاهش 320 کیلومتری فاصله ریلی بین استان های بوشهر، فارس، کهگیلویه و بویر احمد با استان های یزد، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمان و سیستان وبلوچستان و هرمزگان می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی پیشرفت فیزیکی کل این خط آهن را 88 درصد اعلام کرد و افزود: راه آهن یزد- اقلید در بخش زیرسازی 94 درصد، روسازی 81 درصد و ساخت ایستگاه ها 76 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش تسنیم، پیشرفت کل پروژه با احتساب اعداد اعلام شده از سوی معاون وزیر راه و شهرسازی 83.6 درصد می شود نه 88 درصد.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی ساخت وتوسعه از تکمیل این مسیر ریلی تا پایان بهار سالجاری خبر داد و افزود: بخش عمده عملیات اجرایی مسیر تکمیل شده است و در صورت تامین اعتبار مورد نیاز به ارزش 300 میلیارد تومان این محور در موعد مقرر به بهره برداری می رسد.

خادمی طول این محور ریلی با احتساب خطوط ایستگاهی را 280 کیلومتر اعلام کرد و افزود: تاکنون 266 کیلومتر از ریل مسیر تامین و  250 کیلومتر از مسیر ریلگذاری صورت گرفته است.

وی در خصوص روند عملیات اجرایی در این مسیر ریلی توضیح داد و اظهار کرد: 99 درصد از بالاست مورد نیاز تامین و بیش از 94 درصد از مسیر بالاست ریزی صورت گرفته است. در حال حاضر 72 درصد از رلواژ مسیر و 60 درصد فیبر نوری این محور ریلی نیز تکمیل شده است.

مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه در رابطه با روند عملیات اجرایی ایستگاه های محور اظهار کرد:  راه آهن یزد- اقلید دارای 12 ایستگاه شامل دو ایستگاه مبدا و مقصد در حال بهره برداری، یک ایستگاه مسافری به نام مهریز، یک ایستگاه تشکیلاتی در ابرکوه و هشت ایستگاه ترافیکی است.

وی ادامه داد: در حال حاضر پیشرفت فیزیکی ساخت ایستگاه های این محور ریلی در فاز اول 76 درصد است و عملیات اجرایی در ایستگاه مهریز نیز  به اتمام رسیده است.

خادمی جابجایی بار و مسافر در مراکز مهم صنعتی، معدنی، کشاورزی و جمعیتی از طریق این خط آهن را موجب رونق اقتصادی و توسعه در کشور دانست و افزود: پیش بینی می شود 4 میلیون تن بار و 1 میلیون نفر مسافر در سال اول بهره برداری و 7 میلیون تن بار و 3 میلیون نفر مسافر در سال بیستم بهره برداری از طریق این مسیر ریلی جابجا شود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شرکت ساخت و توسعه شرکت ساخت و توسعه عملیات اجرایی پیشرفت فیزیکی محور ریلی بهره برداری آهن یزد خط آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۳۷۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عبور محموله تجاری ریلی افغانستان به مقصد ترکیه از ایستگاه تهران

به گزارش خبرگزاری مهر، با وجود عدم اخذ مجوزات لازم و عدم هماهنگی با راه آهن جمهوری اسلامی، ۱۰ واگن محموله صادراتی کشور افغانستان به ترکیه که لکوموتیو آن توسط مجموعه موسوم به کنسرسیوم جدا شد و در مرز شمتیغ رها شده بود، روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت، توسط راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و با همراهی مرزبانی کشور به سمت مرز رازی در غرب کشور حمل شد.

همچنین راه آهن جمهوری اسلامی ایران، آمادگی خود را جهت حمل قطار دوم محموله تجاری پس از انجام تشریفات گمرکی و مرزبانی توسط صاحبان بار و شرکت فورواردر اعلام می‌کند.

در پی اطلاع رسانی‌های گذشته تاکید می‌شود که متأسفانه مجموعه موسوم به کنسرسیوم توسعه ریلی افغانستان، بدون طی روال قانونی اعم از اخذ مجوزات مرزبانی و گمرک و همچنین عدم اخذ مجوز از راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان متولی حمل‌ونقل ریلی کشور، اقدام به ارسال تعدادی واگن با محموله تجاری به مرز شمتیغ و سپس رها کردن این ۱۰ واگن در شمتیغ کرد و کوشید با فشارهای رسانه‌ای و توسل به برخی ادعاهای بعضاً کذب، نسبت به عبور این بار از مسیر ریلی جمهوری اسلامی ایران اقدام کند.

در این راستا راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران به‌رغم ناپختگی و بی صداقتی صورت گرفته از سوی کنسرسیوم، با لحاظ کردن مصالح ملی و با حسن نیت، حمل بخش اول محموله تجاری را روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت آغاز کرد و این محموله روز گذشته (شنبه ۱۵ اردیبهشت) از تهران نیز عبور نموده و اکنون در مسیر مرز رازی واقع در شمال غرب کشور است. همچنین راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران آمادگی خود جهت حمل محموله تجاری بعدی را پس از کسب مجوزات لازم از سوی مراجع ذیربط از جمله مرزبانی و گمرک اعلام می‎‌کند.

راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، تأکید می‌کند برقراری خط دائمی تبادلات تجاری ریلی با کشور افغانستان به ایران مستلزم انجام اصلاحات لازم بر روی خطوط ریلی افغانستان جهت رسیدن به استانداردهای مورد نیاز و همچنین انجام روال اداری و تشریفات قانونی لازم شامل اخذ مجوزهای مربوطه از مرزبانی، گمرک و راه‌آهن توسط فورواردرها خواهد بود.

راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در راستای سیاست دولت سیزدهم مبنی بر توسعه ارتباط با همسایگان، ضمن تأکید مجدد بر تمایل خود برای گسترش هرچه بیشتر حمل ریلی محموله‌های تجاری کشور افغانستان به صورت صادرات، واردات یا ترانزیت آمادگی خود جهت کمک به بهسازی و بازسازی خطوط مربوطه و تسریع در برقراری مبادلات تجاری ریلی میان دو کشور ایران و افغانستان را اعلام می‌دارد.

کد خبر 6097908

دیگر خبرها

  • ۳۰۰ روستای لرستان از نعمت آب شرب سالم بهره‌مند می‌شوند
  • پیشرفت ۷۰ درصدی طرح جهاد آبرسانی لرستان
  • محموله تجاری ریلی افغانستان به مقصد ترکیه از ایستگاه راه‌آهن تهران عبور کرد
  • عبور محموله تجاری ریلی افغانستان به مقصد ترکیه از ایستگاه تهران
  • پیشرفت ۹۵ درصدی پروژه آبرسانی تجهیز و تکمیل چاه و خط انتقال آب تم‌تم در شهرستان جوانرود
  • پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی عملیات اصلاح شبکه آبرسانی روستای کوچ دیگ سید در گنبد کاووس
  • پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی عملیات اصلاح شبکه آبرسانی در گنبد کاووس
  • پیشرفت ۹۵ درصدی پروژه آبرسانی به شهر جوانرود
  • پیشرفت ۶۷ درصدی احداث بزرگترین پل در شیراز
  • قطعه سوم کمربندی نسیم شمال قزوین افتتاح می‌شود