Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، رقیه دوست فاطمی‌ها مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد گفت: به همت همکاران فناوری اطلاعات این اداره کل و همکاری رؤسای ادارات کتابخانه‌های عمومی شهرستان‌های استان، تمامی ۱۰۰ باب کتابخانه عمومی تحت پوشش نهاد در استان یزد به وای‌فای رایگان مجهز شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: این امر که با حمایت ویژه معاونت برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و همکاری شرکت مخابرات استان یزد محقق شد، سبب شده است دسترسی به اینترنت پرسرعت و رایگان در تمامی نواحی استان که دارای کتابخانه عمومی هستند، برای اعضا فراهم شود.

دوست فاطمی‌ها ادامه داد: تعطیلی‌های مکرر کتابخانه‌ها به دلیل شیوع ویروس کرونا سبب شد فعالیت‌های فرهنگی، آموزشی و ترویجی کتابخانه‌ها در فضای مجازی ادامه یابد که راه‌اندازی وای فای رایگان در کتابخانه‌ها، کمک بزرگی به همکاران کتابدار به منظور استمرار این فعالیت‌ها در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی بوده و خواهد بود.

دوست فاطمی‌ها گفت: در دی‌ماه سال گذشته نیز با پیگیری‌هایی که صورت گرفت، تا ۷۵ درصد کتابخانه نهادی استان به اینترنت بی‌سیم رایگان مجهز شده بودند که با فراهم شدن زیرساخت‌ها، این عدد در اردیبهشت ماه سال جاری و در آستانه عید سعید فطر به ۱۰۰ درصد رسید.

او تصریح کرد: در حال حاضر ۱۱۴ باب کتابخانه عمومی در استان یزد فعال هستند که از این تعداد ۱۰۰ باب تحت مدیریت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور اداره می‌شوند و ۱۴ باب نیز کتابخانه مشارکتی هستند.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اینترنت رایگان کتابخانه های عمومی مطالعه کتاب فضای مجازی کتابخانه های عمومی کتابخانه ها استان یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۳۷۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) پرواز اولین جنگنده اف-۱۶ مجهز به هوش مصنوعی

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


 
فرانک کندال، وزیر نیروی هوایی ایالات متحده پروازی آزمایشی با مدل جدیدی از جت جنگنده اف-۱۶ این کشور انجام داد. این هواپیما مجهز به یک هوش مصنوعی است که جنگنده را کنترل می‌کند و نیازی به خلبان ندارد.

به گزارش فرارو، کندال پس از فرود جنگنده در کالیفرنیا گفت که به هوش مصنوعی این جنگنده برای شلیک سلاح در زمان لازم اعتماد دارد.

سامانه هوش مصنوعی این جنگنده مجهز به تعدادی رایانه و در مرحله آزمایش و «یادگیری پرواز» به روشی امن است. این پرواز اعتمادی نمادین به نقش آینده هوش مصنوعی در نبرد‌های هوایی آمریکا محسوب می‌شود.

فرانک کندال در این باره گفت: ما تمایل داریم از هوش مصنوعی استفاده کنیم و آن را به عنوان یک چیز مستقل تصور می‌کنیم. [هوش مصنوعی] واقعا نرم افزاری است که کار را پیش می‌برد. وظایف بسیار پیچیده‌ای را انجام می‌دهد و از فناوری‌های جدیدی استفاده می‌کند که شامل محاسبات بسیار قدرتمند و ریاضیات پیشرفته برای حل مسائلی است که قبلاً نمی‌شد با رایانه حل کرد.

ارتش آمریکا قصد دارد از این فناوری برای بهره برداری از یک ناوگان هوایی بدون سرنشین ۱۰۰۰ هواپیما و پهپاد استفاده کند.

کندال اضافه کرد: ما قادر خواهیم بود از این هواپیما‌های بدون خدمه به روشی تاکتیکی در شرایطی که نمی‌خواهیم از خدمه استفاده کنیم، بهره ببریم. البته دور انداختنی نیستند و ما آن‌ها را دور نمی‌اندازیم. ما قصد داریم از آن‌ها استفاده‌های مجدد کنیم. هدف این است. اما می‌توانیم از آن‌ها به عنوان ماشه استفاده کنیم و آن‌ها را در جا‌هایی قرار دهیم که عمداً برخی از آن‌ها قربانی شوند تا آتش طرف مقابل را تحریک کنند و محل استقرار دشمن را ردیابی کنیم؛ و به طور کلی فکر می‌کنم خلبانان ما از اینکه رقیب جدیدی داشته باشند خوشحال می‌شوند.

کارشناسان صاحب نظر در امور تسلیحات و گروه‌های بشردوستانه عمیقاً نگران هستند که ادوات جنگی مجهز به هوش مصنوعی روزی بتواند به طور مستقل با پرتاب و شلیک بمب‌ها و مهمات، و بدون دخالت و تصمیم همه جانبه انسان، باعث کشتار شوند. از این رو آنان به دنبال محدودیت‌های بیشتر در استفاده از این گونه تسلیحات هستند.

دیگر خبرها

  • سازمان اسناد ملی ایران به کتابخانه‌های آذربایجان‌غربی کتاب هدیه کرد
  • شست‌وشوی عقل به واسطه کتاب انجام می‌شود
  • افتتاح کتابخانه در روستای بیوران شهرستان سردشت
  • تجهیز ۲۰ میلیارد تومانی هنرستان‌های چهارمحال و بختیاری
  • پرواز اولین جنگنده اف-۱۶ مجهز به هوش مصنوعی (فیلم)
  • شوش و کرخه خوزستان بدون اکیپ مجهز غریق نجات هستند
  • انتظار ۵ ساله مردم شهر جدید سهند برای احداث بیمارستانی مجهز
  • ۵۰۰ جلد کتاب به کتابخانه سیار بهاباد اهدا شد
  • (ویدئو) پرواز اولین جنگنده اف-۱۶ مجهز به هوش مصنوعی
  • تصاویر | افشای طرح آیفون ۱۶ | سری آیفون‌های ۱۶ این شکلی خواهد بود