Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@21:13:33 GMT

۱۰ هزار واحد مسکن ملی در کشور آماده افتتاح است

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۳۸۳۶۳

۱۰ هزار واحد مسکن ملی در کشور آماده افتتاح است

به گزارش روز شنبه ایرنا از وزارت راه و شهرسازی، «محمود محمودزاده» در خصوص جزئیات افتتاح‌های طرح اقدام ملی مسکن تا پایان دولت دوازدهم گفت: با توجه به اینکه بخشی از واگذاری‌ها به شکل واگذاری گروهی و کوچک مقیاس بوده است، این اطلاعات در حال جمع‌آوری و نهایی‌شدن است و به زودی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

معاون مسکن و ساختمان ادامه داد: ۱۱ هزار و ۵۶۰ واحد طرح اقدام ملی مسکن نیز آبان سال ۹۹ افتتاح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمودزاده در خصوص اجاره‌داری حرفه‌ای و تصمیم دولت برای اجرایی شدن آن گفت: سال گذشته آیین‌نامه اجاره‌داری حرفه‌ای به دولت ارسال شد و اکنون در کمیسیون‌های دولت در دست بررسی است.

وی در خصوص بازار اجاره نیز گفت: کمک ودیعه اجاره و تمدید اجاره‌ها به ستاد ملی کرونا پیشنهاد شده است و ستاد در این باره تصمیم‌گیری خواهد کرد.

محمودزاده ۱۹ خرداد آخرین مهلت ثبت اطلاعات سکونتی و ملکی در سامانه املاک و اسکان اعلام و بیان کرد:‌ در قانون، دو ماه برای تکمیل اطلاعات در سامانه ملی املاک و اسکان زمان گذاشته شده که بر اساس برنامه‌ریزی‌ها، سرپرستان خانوار باید اطلاعات سکونتی و ملکی خود را در سامانه به نشانی http://amlak.mrud.ir ثبت کنند.

به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی، همه اشخاص حقیقی و حقوقی ملزم به ثبت اطلاعات سکونتی و املاک خود در سامانه هستند و قانونگذار برای اشخاص حقوقی دو برابر مالیات را پیش‌بینی کرده است.

وی ادامه داد:‌ در این قانون، برای اشخاص حقیقی داشتن ۲ واحد مسکونی در صورتی که در دو شهر مختلف باشند، مجاز است و مشمول مالیات نمی‌شوند اما برای  اشخاص حقوقی این امکان سلب شده و قانون برای شخصیت‌های حقوقی سخت گیرانه‌تر عمل می کند. از این رو صاحبان املاک حقوقی چنانچه ملکی خالی در اختیار داشته باشند، مشمول دو برابر مالیات می شوند.

به گزارش ایرنا، وزارت راه و شهرسازی به منظور سهولت ثبت اطلاعات در سامانه املاک و اسکان، ۲۴ ساعته به پرسش های شهروندان پاسخ می‌دهد؛ بر این اساس، مرکز ارتباط مردمی سامانه ملی املاک و اسکان کشور با شماره ۵۹۱۹۸-۰۲۱ وشماره پیامکی ۰۲۱۱۹۳ برای پاسخگویی به صورت ۲۴ ساعته آمادگی دارد.

شهروندان تهرانی با شماره گیری ۵۹۱۹۸ و شهروندان دیگر استان‌ها نیز با تماس با شماره‌ ۰۲۱۵۹۱۹۸ می‌توانند در گفت‌وگو با کارشناسان مرکز ارتباط مردمی سامانه ملی املاک و اسکان کشور موضوع‌ها و سوالات خود را مطرح کنند.

انجام خوداظهاری از طریق سامانه در اینترنت و با رایانه شخصی نیز به صورت رایگان برای عموم فراهم است، ضمن اینکه استفاده از خدمات دفاتر پیشخوان دولت و با هزینه شخصی نیز امکان‌پذیر است.

برچسب‌ها طرح اقدام ملی مسکن ایرنا وزارت راه و شهرسازی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: طرح اقدام ملی مسکن ایرنا وزارت راه و شهرسازی طرح اقدام ملی مسکن ایرنا وزارت راه و شهرسازی اخبار کنکور املاک و اسکان راه و شهرسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۳۸۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدل جدید خرید و فروش مسکن از خرداد ماه

به گزارش پارس نیوز، سامانه خودنویس به نشانی khodnevis.mrud.ir از خرداد ۱۴۰۲ در اختیار عموم مردم بوده و به مرور انواع معاملات اجاره روی این سامانه بارگذاری و رفع ایراد شد.

۲۱ بهمن سال گذشته نیز دسترسی مشاوران املاک تهران به سامانه قدیم (سامانه املاک و مستغلات) حذف و مشاوران املاک برای ثبت قراردادهای اجاره به سامانه جدید (سامانه خودنویس) ارجاع داده شدند.

این اقدام وزارت راه و شهرسازی مورد انتقاد برخی مشاوران املاک قرار گرفت که آن را نوعی تصدی‌گری دولت در حوزه اصناف و مشاغل می‌دانند.

با این حال هادی عباسی ـ معاون وزیر راه و شهرسازی بهمن سال گذشته گفت که با راه‌اندازی سامانه خودنویس، مشاوران املاک بیکار نمی‌شوند و امکان فعالیت برایشان فراهم است اما باید به نقطه‌ای برسیم که خدمات مشاوران املاک تخصصی شود و ارتقا یابد.

به تازگی نیز مهدی ساسانی ـ مدیر سامانه خودنویس گفته است: در برنامه است تا خردادماه امسال نسخه اولیه قرارداد خرید و فروش در این سامانه رونمایی شود.

سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات در سال ۱۳۸۸ تحت عنوان ایران املاک آغاز به کار کرد و همان زمان وزارت راه و شهرسازی سامانه را از وزارت صمت دریافت کرد و مکلف شد تا دسترسی مردم به کد رهگیری رایگان بدون مراجعه به مشاوران املاک و مستغلات را ایجاد کند. به مدت ۱۴ سال اقدام خاصی روی این سامانه ایجاد نشد و با آغاز به کار دولت سیزدهم با بررسی سامانه مقرر شد تا سامانه جدید راه اندازی شود. زیرا به روز رسانی سامانه املاک و مستغلات عملاً ممکن نبود.

در حال حاضر اگر ملکی در سامانه املاک و اسکان ثبت نشده باشد امکان استفاده از سامانه خودنویس را برای عقد قرارداد ندارد.

منبع : ایسنا

دیگر خبرها

  • خبر خوش برای مستاجران
  • جزئیات برنامه وزارت راه برای حمایت از مستاجران اعلام شد
  • جزئیات برنامه وزارت راه برای حمایت از مستاجران
  • انتشار آگهی در سکوهای اینترنتی به شرط ثبت‌نام در سامانه املاک و اسکان
  • تکمیل سامانه ملی اسکان و تعیین سقف افزایش اجاره‌بها براساس مصوبه مجلس
  • ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره در انتطار مصوبه مجلس
  • تصویب طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره، راهکاری برای معاملات شفاف در بازار مسکن
  • سکو‌های انتشار آگهی املاک ساماندهی می‌شوند
  • مدل جدید خرید و فروش مسکن از خرداد ماه
  • رونق قیمت‌گذاری کاذب در پلتفرم‌ها/ انسداد تا اصلاح آگهی‎‌های مسکن