Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@09:18:34 GMT

میزان ابتلا و بستری‌های کرونایی در قزوین نصف شد

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۳۸۴۴۶

میزان ابتلا و بستری‌های کرونایی در قزوین نصف شد

گروه استان‌ها- رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: میزان بستری‌های هفتگی استان از ۶۸۰ بستری در هفته ابتدایی اردیبهشت به ۳۵۰ بستری در هفته اخیر رسیده و تقریباً آمار بستری‌ها به نصف کاهش یافته است. - اخبار استانها -

پیمان نامدار در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوینبا اشاره به آخرین وضعیت ابتلا و بستری کرونایی در استان اظهار داشت: میزان بستری‌های هفتگی استان از 680 بستری در هفته ابتدایی اردیبهشت به 350 بستری در هفته اخیر رسیده و تقریباً آمار بستری‌ها به نصف کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین از نصف شدن میزان ابتلاهای کرونایی در 24 ساعت اخیر خبر داد و افزود: در حالی که در روز قبل 432 مبتلای کرونایی بستری و سرپایی در سطح استان شناسایی شد، میزان این مبتلایان کرونایی روزانه ما امروز به 229 نفر رسید که 47 درصد از روز گذشته کمتر بود و در نهایت میزان بستری‌های فعلی نسبت به روز قبل فقط 5 نفر کمتر شد.

نامدار با اشاره به کاهش محسوس بیماران بدحال کرونایی در استان قزوین ادامه داد: در شبانه‌روز اخیر فقط 34 نفر با حال وخیم زیر دستگاه کمک‌تنفسی و ونتیلاتور در بخش مراقبت‌های ویژه بستری بودند که این آمار از روز قبل 20 درصد کمتر است و در صورتی که استمرار یابد، میزان بیماران بدحال کرونایی از وضعیت بحرانی خارج می‌شود.

جانبازان و کادر درمان فراتر از آمار واکسینه شدند

سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونای استان در ادامه درباره وضعیت واکسیناسیون کرونایی گفت:‌ تاکنون 38 درصد از سالمندان 80 سال به بالا در استان قزوین و همچنین 61 درصد از سالمندان تحت پوشش بهزیستی در استان قزوین واکسینه شده و در این میان 54 درصد از پزشکان عضو نظام پزشکی استان  قزوین واکسن دریافت کردند.

نامدار با بیان اینکه اعضای کادر درمان و جانبازان بیشتر از سهمیه و جامعه آماری دستگا‌ه‌های ذی‌ربط واکسن گرفته‌اند، اضافه کرد: تا امروز 120 درصد از اعضای کادر درمان و 111 درصد از جانبازان واکسن کرونا تزریق کرده‌اند و میزان تزریق واکسن در روستاهای ما بیشتر از شهرها بوده است.

میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در قزوین اثرگذار نیست / 31 درصد قزوینی‌ها ماسک نمی‌زنندکاهش مبتلایان کرونایی در قزوین؛ 2 شهر استان نارنجی شد + جدولابتلای کرونایی در قزوین 160 درصد کاهش یافت

وی ادامه داد: در حال حاضر برخی هم‌استانی‌ها و همشهریان استان قزوین به ویژه سالمندان، جانبازان و پزشکان نسبت به واکسن‌های سینوفارم چینی و آسترازنکا بی‌اعتماد هستند و منتظر ورود واکسن ایرانی کرونا هستند تا فرآیند واکسیناسیون خود را به سرانجام برسانند. همچنین در 2 شهرستان آوج و بویین‌زهرا تمایل به دریافت واکسن کمتر است.

انتهای پیام/ ز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: واکسن ایرانی کرونا استانداری قزوین ویروس کرونا واکسن ایرانی کرونا استانداری قزوین ویروس کرونا بستری در هفته استان قزوین بستری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۳۸۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فقط ۳ درصد از پسماندهای خانگی یزد تفکیک می‌شوند

به گزارش گروه استان‌های ایسکانیوز، محمدرضا برزگر در رابطه با میزان تولید زباله در شهر یزد، اظهار کرد: در حال حاضر میزان تولید روزانه پسماند خانگی در شهر یزد ۳۰۰ الی ۳۳۰ تن است.

وی گفت: سرانه هر شهروند یزدی در حدود ۵۵۰ الی ۶۰۰ گرم نفر در روز است.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری یزد در مورد میزان زباله‌های استان یزد به تفکیک نوع آن‌ها، بیان کرد: به‌طور میانگین ۶۷ الی ۷۰ درصد پسماندهای تولیدی، پسماند تر (مواد آلی) و حدود ۳۰ درصد پسماند خشک است.

برزگر با اشاره به اینکه پسماندها به دو بخش قابل بازیافت و غیرقابل بازیافت تقسیم می‌شوند، ادامه داد: تفکیک از مبدأ و جمع‌آوری پسماند خشک به سه روش در حال انجام است.

وی تصریح کرد: یکی از روش‌های جمع‌آوری پسماندهای خشک، روش سنتی بوده که هفته‌ای یک مرتبه با مراجعه به درب منازل شهروندان انجام می‌گیرد.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری یزد ادامه داد: جمع‌آوری پسماند خشک به‌صورت هوشمند از طریق منظومه خدمات یکپارچه یزد من و برنامه بازپس یکی دیگر از روش‌ها است و همچنین جمع‌آوری در ایستگاه‌های ثابت سطح شهر و ایستگاه گلماند یکی دیگر از روش‌های جمع‌آوری پسماندهای خشک است.

برزگر عنوان کرد: در حدود ۳ درصد از پسماند خشک در طرح تفکیک از مبدأ جمع‌آوری صورت می‌پذیرد.

خبرنگار: مبین خوزان

انتهای خبر/

کد خبر: 1228254 برچسب‌ها پسماند پسماندسـوزی استان یزد

دیگر خبرها

  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد
  • فقط ۳ درصد از پسماندهای خانگی یزد تفکیک می‌شوند
  • رشد تولید برق در نیروگاه شهید رجایی قزوین
  • رشد بیش از یک درصدی تولید انرژی الکتریکی در نیروگاه شهید رجایی قزوین
  • لایروبی ۴۲ کیلومتر رودخانه‌های استان قزوین برای پیشگیری از سیل
  • لایروبی ۴۲ کیلومتر از رودخانه‌های استان/صفر شدن آمار تلفات ناشی از سیل در قزوین
  • اغازواکسیناسیون پنوموکوک (سینه پهلو)در مجموعۀ زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه
  • لایروبی ۴۲ کیلومتر از رودخانه‌های قزوین
  • تحقیق جدید؛ کمبود خواب ریسک ابتلا به این بیماری را افزایش می‌دهد
  • سونامیِ بستری کودکان و نوجوانان انگلیسی به خاطر عوارض سیگار الکترونیکی