Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-01@22:12:45 GMT

هر حمله سایبری چقدر برای اسرائیل زیان به همراه دارد؟

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۳۸۴۴۷

هر حمله سایبری چقدر برای اسرائیل زیان به همراه دارد؟

یک رسانه اسرائیلی از بخشی از زیان‌هایی که در هر بار حمله سایبری به شرکت ها و موسسات این رژیم صورت می‌ پذیرد پرده برداشت.

به گزارش مشرق، پایگاه اطلاع رسانی اسرائیلی گلوبس در گزارشی در این رابطه به تشریح میزان زیان هایی پرداخت که هر یک از شرکت های اسرائیلی در زمان هدف قرار گرفتن توسط هکرها دچار آن می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گرچه این رسانه ای عبری زبان اقتصادی تلاش کرد تا با جهانی جلوه دادن این اقدامات از شدت زیان های وارده به رژیم اسرائیل بکاهد اما در عین حال تاکید کرد بخش عمده ای از حملات متوجه اسرائیل است.

این رسانه با استناد به گزارش شرکت امنیت سایبری (Sophos) خبر داد ۵۴ درصد از حملات سایبری انجام شده با هدف باج گیری انجام می‌شوند.

با این حال در این گزارش تاکید شده است، حملات سایبری با هدف باج گیری در سال ۲۰۲۱ گرچه نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن کاهش نشان می‌ دهد اما هزینه بازپس گیری اطلاعات طی یک سال گذشته دو برابر شده است و میانگین ۷۶۱ هزار دلار در سال ۲۰۲۰ به ۱ میلیون و ۸۵۰ هزار دلار در سال ۲۰۲۱ رسیده است.

این در حالی است که هزینه بازسازی و رفع اختلال به وجود آمده در شبکه ها نیز به طور میانگین حداقل در حدود ۵۷۰ هزار دلار است.

مدیر بخش اسرائیلی این شبکه سایبری هم اعتراف کرد با وجود میانگین های جهانی اعلام شده، شرکت های اسرائیلی مجبور هستند ۱۰ برابر این میانگین باج پرداخت کنند.

در این گزارش آمده است یکی از شرکت های اسرائیلی مجبور به پرداخت ۳.۲ میلیون دلار شد گرچه به طور معمولا هکرها خواهان دریافت ۱۰ هزار دلار هستند این در حالی است که ۱۰ موسسه و شرکت اسرائیلی هر یک باجی بیش از یک میلیون دلاری پرداخت کرده اند.

آمارها نشان می‌ دهند با وجود پرداخت باج فقط ۸ درصد از شرکت ها موفق به بازپسگیری تمام اطلاعات خود شدند در حالیکه ۲۹ درصد بخشی تا بیش از ۵۰ درصد از آن را پس گرفته اند.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا فایل صوتی ظریف اسرائیل رژیم اسرائیل حملات سایبری شبکه ها هزار دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۳۸۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در یک ماه گذشته ۵۰۰ هزار دستگاه گوشی تلفن همراه واردات شد

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از گمرک، در فروردین ماه سال ۱۴۰۳ تعداد ۴۹۴ هزار و ۴۹۵ دستگاه گوشی تلفن همراه به دو شیوه تجاری و مسافری وارد کشور شده است. ارزش این تعداد گوشی تلفن همراه وارد شده به کشور در مدت یاد شده ۱۲۲ میلیون و ۸۵۹ هزار دلار بود.

این گزارش در خصوص واردات گوشی تلفن همراه به تفکیک تجاری و مسافری می‌افزاید: در فروردین ماه سال ۱۴۰۳ تعداد ۴۶۶ هزار و ۱۹۳ دستگاه گوشی تلفن همراه به ارزش ۱۰۶ میلیون و ۵۵۸ هزار دلار به شیوه تجاری و ۲۸ هزار و ۳۰۲ دستگاه گوشی تلفن همراه به ارزش ۱۶ میلیون و ۳۰۱ هزار دلار به شیوه مسافری وارد گردید.

بر اساس این گزارش، آمار واردات گوشی تلفن همراه در این مدت شامل ردیف تعرفه ۸۵۱۷۱۳۹۰ به شرح گوشی‌های تلفن همراه هوشمند و کد شماره ۸۵۱۷۱۴۲۰ به شرح گوشی تلفن همراه با صفحه کلید غیر لمسی می‌باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • لحظه حمله موشکی حزب الله به دو ساختمان محل حضور سربازان اسرائیلی
  • لحظه حمله چاقویی یک گردشگر ترکیه ای به دو نظامی اسرائیلی در قدس (فیلم)
  • فیلم لحظه حمله و درگیری خونین گردشگر ترکیه‌ای با یک اسرائیلی
  • رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌: بعد از حمله به اسرائیل دلار تسلیم شد و افزایش نیافت
  • همراه پرخرج
  •  آماده‌ شدن آمریکا برای حمله گسترده به یمن/ حمله یمن به ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی/ برگزاری رزمایش دریایی 9 روزه ارتش چین/  اعلام نقض حقوق بشر توسط پنج واحد ارتش اسرائیل از سوی آمریکا
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • واردات ۵۰۰ هزار گوشی تلفن همراه در یک ماه
  • واردات ۵۰۰ هزار دستگاه گوشی تلفن همراه در یک ماه گذشته
  • در یک ماه گذشته ۵۰۰ هزار دستگاه گوشی تلفن همراه واردات شد