Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@01:21:36 GMT

دانش‌آموزان ملایری نگران برگزاری امتحانات حضوری نباشند

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۳۸۹۰۲

دانش‌آموزان ملایری نگران برگزاری امتحانات حضوری نباشند

به گزارش ایرنا، «حسین فارسی» روز شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش ملایر با اشاره به حضوری برگزار شدن امتحانات پایه نهم و دوازدهم اظهار داشت: امتحانات این ۲ پایه با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در تمامی حوزه‌های این شهرستان برگزار می‌شود و به طور مرتب حوزه‌های امتحانی ضدعفونی خواهد شد.

وی تاکید کرد: آموزش و پرورش این شهرستان نیز در سه منطقه ملایر، جوکار و سامن توصیه‌ و تاکید لازم را مبنی بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و همراه داشتن مواد ضدعفونی کننده، استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی داشته باشند تا مشکلی برای دانش‌آموزان به وجود نیاید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه ملایر با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش ملایر آمادگی خود را برای برگزاری امتحانات حضوری پایه‌های نهم و دوازدهم دارد افزود: برای حفظ سلامت و جلوگیری از تراکم دانش‌آموزان، آموزش و پرورش این شهرستان نسبت به افزایش حوزه‌های امتحانی اقدام کند.

فارسی با قدردانی از زحمات شبانه‌روزی فرهنگیان در آموزش مجازی دانش‌آموزان و همراهی خوب آموزش و پرورش با ستاد مقابله با کرونا در این شهرستان، خواستار تداوم این همکاری در زمینه فرهنگ‌سازی به‌ویژه در فضای شاد برای خروج از شرایط کنونی و ریشه‌کنی این ویروس شد.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه انتخابات ۲۸ خرداد تاکید کرد: آموزش و پرورش ملایر باید از ظرفیت فرهنگیان و معلمان به‌ویژه در فضای مجازی و شبکه شاد، برای حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای و مشارکت پرشور مردم در انتخابات پیش‌رو استفاده کند.

مدیر اداره آموزش و پرورش ملایر نیز گفت: با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اتخاذ تدابیر مناسب برای رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پیرو برنامه‌ریزی قبلی وزارت آموزش و پرورش، آمادگی برگزاری حضوری امتحانات نهایی را داریم.

پیش‌بینی ۱۳ حوزه برای برگزاری امتحانات نهایی در ملایر

«محمدرضا بشری» با بیان اینکه معلمان در بحران کرونا بسیار خوش درخشیدند و زحمات زیادی را متحمل شدند افزود: شیوع ویروس کرونا و تعطیل شدن مدارس، با ایجاد شبکه شاد فرصتی برای بسترسازی آموزش مجازی شد که پس از بازگشایی مدارس نیز می‌تواند مکمل خوبی برای آموزش دانش‌آموزان باشد.

وی افزود: با توجه به تاثیر امتحانات پایه‌های نهم و دوازدهم در هدایت تحصیلی و کنکور، امتحان دروس این ۲ پایه به صورت حضوری و سایر پایه‌ها به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

مدیر اداره آموزش و پرورش ملایر با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی‌های دقیق برای حفظ پروتکل‌های بهداشتی در برگزاری امتحانات حضوری اندیشیده شده، بیان کرد: امتحانات رشته‌های انسانی، ریاضی و تجربی در یک روز و به صورت همزمان برگزار نمی‌شود و ۱۳ حوزه برای برگزاری امتحانات با رعایت دقیق فاصله‌گذاری هوشمند در نظر گرفته شده است.

بشری ادامه داد: یک‌هزار و ۷۰۰ دانش‌آموز ملایری همزمان با سراسر کشور از ۲۷ اردیبهشت تا ۲۴ تیر ساعت هشت صبح در امتحانات نهایی خرداد ۱۴۰۰ شرکت می‌کنند.

وی به تحصیل بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ دانش‌آموز در پایه نهم در این شهرستان اشاره کرد و اظهار داشت: امتحانات پایه نهم نیز به صورت سراسری از ۲۷ اردیبهشت تا ۱۹ خرداد و به صورت هماهنگ رأس ساعت ۱۰:۳۰ صبح برگزار خواهد شد. 

۹۰ درصد دانش‌آموزان ملایری از شبکه شاد بهره‌مندند

بشری با اشاره به مجازی شدن آموزش پس از شیوع ویروس کرونا ادامه داد: بیش از ۹۰ درصد دانش‌آموزان این شهرستان از ظرفیت نرم‌افزار شاد بهره‌مند هستند و مشکلی در حوزه آموزش نداریم.

مدیر اداره آموزش و پرورش ملایر بیان کرد: برای تقویت آموزش، فرهنگیان ملایری با تشکیل کارگروه‌های تولید محتوا، بیش از سه هزار و ۱۰۰ محتوای درسی در دوره ابتدایی و بیش از ۲ هزار محتوا در دوره متوسطه برای دانش‌آموزانی که به اینترنت دسترسی نداشتند، تولید کردند.

بشری با بیان اینکه معلمان ملایری همچنین محتوای درسی را در قالب CD، جزوه‌های کاربردی و درس‌نامه، فیلم و پادکست تهیه و در اختیار دانش‌آموزان قرار دادند، گفت: این محتوای تولیده شده توسط معلمان ملایری در شبکه سراسری شاد و همچنین شبکه استانی در ایام همه‌گیری ویروس کرونا مورد استفاده قرار گرفت که باعث افتخار است.

وی در راستای رفع نگرانی والدین و دانش‌آموزان در رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در برگزاری امتحانات حضوری گفت: حوزه‌های برگزاری امتحانات به صورت روزانه ضدعفونی و گندزدایی می‌شود و دانش‌آموزان نیز با به همراه داشتن ماسک، دستشکش، بطری آب و نوشت‌افزار شخصی در جلسه امتحان حاضر شوند.

بشری یادآور شد: برای هر یک از حوزه‌های برگزاری امتحان یک نفر مراقب سلامت به عنوان ناظر بهداشتی تعیین شده تا دستورالعمل‌های بهداشتی را پیگیر باشند و در چیدمان صندلی‌ها نیز فاصله ۲ متری رعایت شده و دانش‌آموزانی که بیماری خاص و یا زمینه‌ای داشته باشند، در مکانی ویژه از آنها آزمون گرفته خواهد شد.

برچسب‌ها مدارس ویروس کرونا تعطیلی مدارس آزمون همدان ملایر محدودیت های کرونا پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس ویروس کرونا تعطیلی مدارس مدارس ویروس کرونا تعطیلی مدارس آزمون همدان ملایر محدودیت های کرونا اخبار کنکور آموزش و پرورش ملایر برگزاری امتحانات امتحانات حضوری دانش آموزان خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۳۸۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراهم شدن امکان تغییر رشته تحصیلی دانش آموزان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس ، سرپرست معاونت آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش فارس گفت: بر اساس ماده ۵۰ آیین‌نامه مدارس و در ماده ۸۸ آیین‌نامه آموزشی، ثبت‌نام مجدد دانش‌آموز در همان پایه که قبول شده در موارد استثنا مانعی ندارد و تکرار پایه در دوره دوم متوسطه متناظر با رشته تحصیلی و تنها در مدارس غیر دولتی امکان‌پذیر است.
علیرضا شجاعی‌پور افزود: افزود: اگر دانش‌آموزی متقاضی تکرار پایه بود، باید شرط قبولی در همان پایه را دارا باشد.
وی افزود: هر چند دانش‌آموزان متقاضی تغییر رشته می‌تواند هم در خردادماه و هم در شهریورماه در آزمون تغییر رشته مشارکت کند، اما توصیه ما به شرکت دانش‌آموز در امتحانات خردادماه است.
سرپرست معاونت آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش فارس گفت: در خردادماه هم دانش‌آموزان می‌توانند تغییر رشته بدهند، اما مدیران باید مشخصات دانش‌آموز متقاضی را در سامانه سیدا ثبت کنند.
به گفته او: دانش‌آموز متقاضی تغییر رشته در پایه‌های دهم و یازدهم باید تا دوهفته قبل از امتحانات خرداد و یا شهریورماه، درخواست تغییر رشته خود را به مدرسه ارائه دهند.
سرپرست معاونت آموزش اداره‌کل آموزش و پرورش فارس افزود: دانش‌آموزانی که از پایه یازدهم به دوازده تغییر رشته دهند، در صورتی که دروسی باقی بماند می‌تواند در امتحانات شهریور شرکت کنند، اما نمراتشان در سوابق تحصیلی موثر نخواهد بود.

دیگر خبرها

  • معاون پرورشی آموزش و پرورش: اجرای طرح عفاف و حجاب در ۶۰۰ هزار مدرسه دخترانه / «دخترانی که پای روایت ما نباشند، پای روایت دشمن می‌نشینند»
  • معاون پرورشی آموزش و پرورش: اجرای طرح های عفاف و حجاب در ۶۰۰ هزار مدرسه دخترانه / دخترانی که پای روایت‌ ما نباشند، پای روایت دشمن می نشینند
  • ۵۰ حوزه امتحان نهایی در استان سمنان تجهیز شده است
  • برگزاری امتحانات نهایی در ۵۰ حوزه امتحانی در سمنان
  • اجرای بیش از ۴۰ عنوان برنامه به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم در بردسکن
  • ۱۴۰هزار دانش آموز در امتحانات نهایی خوزستان شرکت می‌کنند
  • ۱۴۰ هزار دانش‌آموز خوزستانی در امتحانات نهایی شرکت می‌کنند
  • فراهم شدن امکان تغییر رشته تحصیلی دانش آموزان
  • تأکید بر آگاه سازی دانش آموزان از نحوه برگزاری امتحانات نهایی
  • شرایط مناسب برای برگزاری امتحانات‌نهایی در مهاباد مهیا شود