Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، روح الله نجابت عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی عصر امروز در همایش «وین نان نمی‌شود» که در تالار بصیرت سازمان بسیج دانشجویی برگزار شد، اظهار کرد: من به عنوان نماینده مردم وظیفه مطرح کردن مطالبات مردم را برعهده دارم. در مقاطعی قبل از روی کار آمدن دولت حسن روحانی، موضوعاتی به غلط در جامعه مطرح شد و اقتصاد و معیشت مردم به مذاکرات گره زده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ۸ سال با دولتی مواجه هستیم که با شعار رفع تحریم‌ها روی کار آمد و روزهای واپسین نیز بازهم شعار مذاکره و رفع تحریم می‌دهد. البته این موضوع اشکال از ماست که نتوانستیم به خوبی مسئله را در جامعه تبیین کنیم که دولت نتواند چنین بازی را آغاز کند. به همین دلیل مجلس شورای اسلامی به صورت دقیق مذاکرات وین را رصد خواهد کرد و بر حسن اجرای قانون اقدام راهبردی لغو تحریم‌ها نظارت می‌کند.

نجابت تصریح کرد: اگر تعهدات کشورهای غربی نسبت به لغو تحریم های ایران انجام نشود، روز سوم خرداد ضبط دوربین‌های مدار بسته در تاسیسات هسته ‌ای متوقف خواهد شد.‌در مذاکرات وین لغو تمامی تحریم ها اهمیت دارد و مجلس شورای اسلامی به صورت همه جانبه بر این موضوع تاکید کرده است. اینکه بگویند تحریم ها گام به گام لغو شود یا بخشی از تحریم‌ها لغو شود، هیچ موضوعیت نخواهد داشت. البته روند مذاکرات نشان می‌دهد پیشرفت زیادی هم در این زمینه حاصل نشده است.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: اثرات ملموس اقتصادی بر اثر لغو تحریم ها، موضوعی است که مذاکره کنندگان باید به آن توجه داشته باشند. به همین دلیل اگر پس از لغو بخشی یا تمامی تحریم‌ها اثر ملموسی در معیشت و اقتصاد مردم حاصل نشود، برای مجلس شورای اسلامی مورد پذیرش نخواهد بود. تعابیری مانند امضای کری تضمین است و این دست تعابیر، به هیچ وجه مورد قبول ما نیست.

وی با اشاره به لزوم راستی آزمایی لغو تحریم‌ها بیان کرد: راستی آزمایی لغو تحریم ‌ها نیز به صورت دقیق از سوی مجلس شورای اسلامی انجام خواهد شد.‌اگر بتوانیم این موضوع را در جامعه جا بیاندازیم که لغو تحریم ها و اثرات آن نیازمند زمان است، به خوبی با افکار عمومی می توانیم بازی کنیم؛ مسئله2ای که دولت در این چندسال به دفعات متعدد آن را در دستور کار قرار داد و توانست پیروز انتخابات شود.

نجابت در پایان خاطرنشان کرد: کشور در ماجرای مذاکرات وین هیچ عجله ای ندارد و نباید داشته باشد. دولتی که نمی تواند قیمت مرغ را در سطوح مختلف مدیریت‌کند، چگونه می خواهد منافع ملی را در مذاکره با بیگانگان تامین کند؟ متاسفانه این دولت همواره به دنبال این بوده است که معیشت و اقتصاد را به تحریم ها گره بزند اما باید این را در جامعه تبیین کنیم که مشکلات کشور، ارتباطی با تحریم ندارد.

انتهای پیام/

شایان دنیادیده کد خبر: 1095102 برچسب‌ها انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ تحریم ایران مذاکرات هسته ای مجلس شورای اسلامی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ تحریم ایران مذاکرات هسته ای مجلس شورای اسلامی مجلس شورای اسلامی لغو تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۳۹۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار رئیس اقلیم کردستان عراق با رئیس مجلس شورای اسلامی

نیچروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق صبح امروز سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت با حضور در بهارستان با محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد. به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3081460 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • دیدار رئیس اقلیم کردستان عراق با رئیس مجلس شورای اسلامی
  • گلایه تولیدکنندگان از کمبود نقدینگی و تأخیر بسیار بانک مرکزی در تخصیص ارز/ سیاست‌هایی که در حال متوقف کردن تولید است/ خودتحریمی، بدتر از تحریم خارجی است
  • گلایه تولیدکنندگان از کمبود نقدینگی و تأخیر بسیار زیاد بانک مرکزی در تخصیص ارز/ سیاست‌هایی که در حال متوقف کردن تولید است/ خودتحریمی بدتر از تحریم خارجی است
  • گلایه تولیدکنندگان از کمبود نقدینگی و تأخیر بسیار زیاد بانک مرکزی در تخصیص ارز/ سیاست‌هایی که در حال متوقف کردن تولید است/ خودتحریمی در کشور بدتر از تحریم خارجی است
  • پاشنه آشیل روسیه برابر تحریم‌های غرب
  • راند دوم
  • مناظره کاندیداهای مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در مشهد
  • مذاکرات مهدی کروبی با شورای نگهبان به روایت آیت الله هاشمی /سردار سلیمانی و ناطق نوری مهمانم بودند /آقای حجازی از بهزاد نبوی دلخور بود
  • خانواده‌های اسرای صهیونیست: جنگ را متوقف کنید
  • رای گیری الکترونیک چگونه انجام می‌شود؟