Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-30@03:55:55 GMT

راه درست درمان کبد چرب با خاکشیر!

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۳۹۱۱۱

راه درست درمان کبد چرب با خاکشیر!

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

کبدچرب در سال های اخیر بسیاری را درگیر خود کرده است.کبدچرب در طب سنتی درمان های بسیاری دارد.طبق گفته پزشکان طب سنتی خوردن غداهای بسیارگرم همراه با غذاهای بسیار سرد باعث بیماری کبدچرب میشود.بهترین درمان فوری کبد چرب استفاده ازخاکشیر است.بهترین راه درمان کبدچرب را در ادامه میخوانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درمان کبد چرب در طب سنتی

خاکشیر یکی از گیاهانی بسیار مفید است که می توانید از آن برای درمان انواع بیماری ها استفاده کنید. همچنین مصرف خاکشیر برای درمان کبد چرب و پاکسازی آن بسیار مفید است.

دلایل ایجاد کبد چرب به گزارش نامه نیوز ، کبد به‌ طور طبیعی مزاج گرم و تر دارد، بنابراین سرد شدن آن بر اثر عوامل مختلف می‌تواند توانایی کبد را برای تحلیل و متابولیزه کردن چربی‌ها کم کند و موجب انباشته شدن چربی در بافت کبد و ایجاد کبد چرب شود. بنابراین مصرف ترشی‌ها به ویژه سرکه و آبغوره، خوراکی‌های سرد مثل ماست، دوغ ترش، خیار و کدو هم باعث سرد شدن کبد می‌َشود که باید محدود گردند. همچنین کاهش وزن ناگهانی، تغذیه نادرست و مصرف بیش از حد چربی و کربوهیدرات به همراه گرسنگی طولانی مدت به ایجاد کبد چرب می‌انجامد. عرقیجات چه تاثیری بر کبد چرب دارند؟ افراط در خوردن عرقیجات سرد عامل تشدید کبد چرب است. طبع کبد گرم و تر است و وقتی افراد به صورت افراطی عرقیجات با مزاج سرد می خورند طبع کبد تغییر پیدا می کند و به صورت کبد تنبل و چرب در می آید. متاسفانه برخی ها به مردم که مشکل کبد دارند عرق شاه تره یا کاسنی می دهند و این باعث تشدید کبد چرب می شود، در حالی که زمانی بهتر است کاسنی یا شاه تره مصرف شود که کبد بیش از اندازه داغ شده باشد که با مشورت پزشک مجاز به مصرف آن هستند. گیاهان ساده برای پاکسازی کبد کبد چرب بیماری فراگیر و روبه افزایش بوده، با توجه به این اصل کلی که پیشگیری مهم‌تر از درمان است، توصیه پزشکان طب سنتی علاوه بر استفاده از برخی گیاهان دارویی نظیر خاکشیر، قاصدک، زردچوبه، کاسنی، عرق خارشتر، عرق بید و عرق شاه‌تره، رژیم غذایی مناسب، ورزش و کنترل وزن است.

منبع: فردا

کلیدواژه: کبدچرب کبد سمی کبد بیمار درمان کبدچرب درمان کبد کبد چرب طب سنتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۳۹۱۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقتی هوش مصنوعی از هر چیزی توپ درست کنه! (عکس)

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • مردم از مصرف قارچ خودرو در طبیعت خودداری کنند
  • تعطیلی مرکز غیرمجاز طب سنتی در قم
  • گیاه جوانی در طب سنتی هند
  • آسیب‌دیدگی بافت مینای دندان با مصرف مواد غذایی اسیدی/ چرا دندان‌درد غیرقابل تحمل می‌شود؟
  • آسیب‌دیدگی بافت مینای دندان با مصرف مواد غذایی اسیدی/ چرا درد دندان غیرقابل تحمل می‌شود؟
  • چرا شروع فصل بهار برای افراد آلرژی ایجاد می‌کند؟
  • زخم کاری سیگارهای الکترونیک
  • رشته‌های عفونی و خون متقاضی کمتری دارند/ شاهد گسترش مصرف سیگار هستیم
  • کشف و جمع آوری ۱۸ قلم دارو و واکسن تاریخ گذشته در شهرستان بیرجند
  • وقتی هوش مصنوعی از هر چیزی توپ درست کنه! (عکس)