Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-05@19:54:51 GMT

استقرار تفنگداران آمریکایی در نزدیکی مرزهای روسیه

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۳۹۲۰۶

استقرار تفنگداران آمریکایی در نزدیکی مرزهای روسیه

 

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در چارچوب رزمایش «واکنش سریع» نیروهای ویژه لشکر 82 هوابرد ارتش آمریکا که از ایالت کارولینای شمالی آمده بودند، با تاکتیک های نظامی و شرایط نزدیک به شرایط جنگی از هواپیما بر فراز استونی فرود آمدند.

ارتش استونی امروز شنبه در فیس بوکی نوشت: بامداد امروز هواپیماهای حامل تفنگداران دریایی آمریکا در پایگاه هوایی «نورمسی» استونی فرود آمدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندهی نیروی زمینی آمریکا در اروپا گفت: سربازان تیپ شانزدهم نیروی تهاجمی هوابرد ارتش انگلیس نیز در این رزمایش شرکت داشتند.

این رزمایش در شرایط شبیه به وضعیت واقعی جنگی برگزار شده است که طی آن تجهیزات نظامی نیز از هواپیما پرتاب شدند.

استونی از جمهوری های منطقه بالتیک، از سال 2004 میلادی عضو ناتو و اتحادیه اروپا است و روابط پرتنشی با روسیه دارد. مقام های روسیه بارها نسبت به استقرار نیروهای خارجی از پیمان ناتو در کشورهای حوزه بالتیک ابراز نگرانی کرده اند.

رزمایش واکنش سریع از روز 5 ماه می (روز چهارشنبه هفته گذشته) آغاز شده است و در آن 2500 نیروی نظامی از استونی، آمریکا و انگلیس و بیش از 20 فروند هواپیما و 25 بالگرد شرکت دارند و تا یک هفته دیگر ادامه خواهد داشت.

این بخشی از رزمایش «دفاع اروپایی» است که در 16 کشور اروپایی برگزار می شود و در آن 28 هزار نیروی نظامی شرکت می کنند. 

پیش از این نیز رزمایش مشترک نیروی دریایی و گارد ساحلی گرجستان و آمریکا در آبهای ساحلی این کشور در دریای سیاه انجام گرفت.

روابط روسیه با کشورهای حوزه دریای بالتیک شامل استونی، لیتوانی و لتونی پس از فروپاشی شوروی همواره بدتر شده است، در این میان روسیه مسبب این اتفاق را آمریکا و متحدان غربی آن می داند.

نباید از نظر دور داشت که اختلافات روسیه و کشورهای حوزه بالتیک ریشه در تاریخ چندصد ساله ساکنان این منطقه دارد به عنوان مثال در سال های 1610 تا 1612 میلادی ارتش لیتوانی و لهستان به روسیه که آن زمان حرفی برای گفتن در جهان نداشت، حمله کردند و به مدت دو سال مسکو را به اشغال خود درآوردند تا تنها کشوری در تاریخ نام بگیرند که برخلاف ناپلئون رهبر فرانسه و هیتلر رهبران آلمان نازی توانستند مسکو را فتح کنند.

در زمان حاضر در کشورهای لیتوانی، لتونی و استونی شمار زیادی از روس تبارها به عنوان «غیرشهروند» زندگی می کنند. این افراد حق رای دادن، حق انتخاب شدن و حتی در شوراهای محلی و حق خرید زمین ندارند.

 

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 روسیه آمریکایی استونی تفنگداران آمریکایی سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۳۹۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سانحه برای هواناوهای ارتش آمریکا و جراحت ۳۰ ملوان و تفنگدار دریایی

در جریان  تمرین رزمی در سواحل فلوریدا در آمریکا شماری ملوان و تفنگدار دریایی این کشور آسیب دیدند.

به گزارش مشرق، رسانه‌ها روز یکشنبه از حادثه برای ملوانان و تفنگداران نیروی دریایی آمریکا در روزهای گذشته حین یک تمرین رزمی خبر دادند.

وبگاه «میلیتری تایمز» گزارش کرد که در جریان تمرین رزمی در رزوهای گذشته نزدیک ساحل فلوریدا ده‌ها ملوان و تفنگدار نیروی دریایی ایالات متحده مجروح شدند.

نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد که شماری از مجروحان این حادثه به بیمارستان دانشگاه ساوانا منتقل شدند .

در این حادثه ۲ فروند هواناو «هاورکرافت» نیروی دریایی که برای جابجایی نیروها و مواد از کشتی به ساحل استفاده می‌شوند، سانحه دیدند.

در بیانیه نیروی دریایی آمریکا به دلایل امنیتی به علت حادثه و جزئیات بیشتر اشاره نشده است.

اخیرا نیز نیروی دریایی آمریکا دستور زمین گیر شدن ناوگان جت آموزشی «گاس‌هاک» خود را به دلیل نقص موتور صادر کرد.

سخنگوی آموزش هوایی نیروی دریایی آمریکا از رخ دادن دستکم یک این حادثه مربوط به این جت آموزشی از حین پرواز خبر داد که خلبان را مجبور به فرود اضطراری کرد.

پیشتر نیز یک جت از همین نوع حین ماموریت دچار نقض فنی شده بود.

نیروی دریایی و تفنگداران دریایی آمریکا از این جت برای برنامه آموزشی خلبانی خود برای و مأموریت های ضربتی تاکتیکی استفاده می‌کنند. نیروی دریایی اولین بار در سال ۱۹۹۷ این جت را به ناوگان دریایی عرضه کرد.

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • ۳۰ تفنگدار دریایی آمریکا حین برگزاری یک رزمایش زخمی شدند
  • سانحه برای هواناوهای ارتش آمریکا و جراحت ۳۰ ملوان و تفنگدار دریایی
  • سرنوشت اوکراین در سال انتخاباتی آمریکا و گزینه های کی‌یف
  • آبشناس: آمریکا به دنبال آشوب در کشورهای حوزه نفوذ روسیه است
  • آماده شدن ناتو برای جنگ با روسیه
  • روسیه: رزمایش ناتو برای تقابل با ماست؛ ادعای حمله ترکیبی دروغ است
  • مسکو: ناتو برای تقابل احتمالی با روسیه آماده می‌شود
  • پرواز بمب افکن‌های روسی در نزدیکی مرز آمریکا
  • پرواز بمب افکن های روسی در نزدیکی مرز آمریکا
  • دست رد امارات بر سینه پنتاگون/ چراغ سبز دوحه به استقرار جنگنده‌ها