Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@03:03:29 GMT

مصوبه شورای نگهبان برای حضور افراد شایسته در انتخابات است

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۴۰۶۰۷

مصوبه شورای نگهبان برای حضور افراد شایسته در انتخابات است

فریدون حسنوند شنبه در نشستی با خبرنگاران با تشریح اهمیت مصوبه جدید شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری  افزود: بر اساس مصوبه جدیدی که شورای نگهبان در خصوص انتخابات ریاست جمهوری ابلاغ نمود شان و جایگاه بالاترین مقام اجرایی در نظام محفوظ شده است و این مصوبه از بروز بسیاری از حواشی و مشکلاتی که در گذشته و در هر انتخابات پیش روی نظام و مردم قرار می گرفت جلوگیری خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به یکی از بندهای مصوبه جدید آئین نامه اجرایی شورای نگهبان اشاره کرد و گفت :ما در انتخابات گذشته شاهد ثبت نام بسیاری از افراد فاقد هرگونه شرایط و کمترین صلاحیت بوده ایم که گاهی  با رفتارهای غیرمتعارف و هدف دار  برای ریاست جمهوری اقدام می کردند که این امر در مواقعی  سبب تمسخر این جایگاه و ایجاد مشکلاتی برای عوامل اجرایی و نظارتی می شد .

وی با اشاره به اینکه مصوبه جدید ابلاغی از سوی شورای  نگهبان مانع بروز چنین چالش هایی می شود ، اظهار داشت: این مصوبه ، فرصتی برای افراد شایسته و توانمند است که در این جایگاه بااهمیت برای خدمت به مردم ، حضور یابند.

نماینده حوزه انتخابیه اندیمشک در مجلس شورای اسلامی به بند دیگر این مصوبه و  محدودیت شرایط سنی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و افزود:محدودیت سنی ایجاد شده در مصوبه جدید شورای نگهبان ، در راستای مواضع علنی مقام معظم رهبری در این خصوص بوده است .

حسنوند افزود : در دوره های گذشته برخی افراد و محکومان با سابقه در قاچاق مواد مخدر و جنایی و کیفری و با سابقه فعالیت علیه نظام و انقلاب برای انتخابات ریاست جمهوری داوطلب می شدند.

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی در رابطه با شرط لزوم داشتن سابقه سیاسی و مدیریتی در مصوبه جدید شورای نگهبان اظهار داشت: شرط داشتن حداقل چهار سال مدیریت در سطوح عالی سیاسی و مدیریتی در کشور ، تصمیمی اساسی و بنیادین است که خوشبختانه در همین انتخابات پیش رو اعمال شد .

وی ادامه داد : کشور و نظام در شرایط فعلی نیاز به یک رییس جمهوری  با تجربه سیاسی و مدیریتی مناسب دارد که بتواند از آن برای پشتوانه ای محکم در تصمیمات مهم و کلان استفاده کند .

 وی افزود : شورای نگهبان به درستی  وظیفه ذاتی و قانونی خود عمل نمود و در راستای تفسیر و تشخیص ملاک های اساسی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری از جمله « رجل سیاسی-مذهبی» و «مدیر و مدبر » بودن ، با تایید مصوبات مجلس شورای اسلامی در این زمینه و  با اصلاح آیین نامه داخلی خود، بند های جدید را به وزارت کشور ابلاغ نمود .

این نماینده مجلس ادامه داد : از نظر ما بر خلاف تبلیغات و شیطنت های رسانه ای جریانات خاص و ضد انقلاب ، مصوبات اخیر که از سوی شورای نگهبان به وزارت کشور ابلاغ شد، در واقع نه تنها مانعی در انتخابات ایجاد نمی کند بلکه  مسیر را برای ورود افراد توانمند و شایسته که توانایی قرار گرفتن در جایگاه ریاست جمهوری را دارند هموار کرده است .

حسنوند در پایان از مصوبات جدید آیین نامه داخلی شورای نگهبان در رابطه با  انتخابات ریاست جمهوری استقبال کرد و گفت :مصوبه جدید شورای نگهبان در خصوص انتخابات ریاست جمهوری ، در راستای اجرای  سیاست‌های کلی انتخابات است که  سال ۱۳۹۵ از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شد و بندهایی که در انتخابات گذشته ریاست جمهوری به هر دلیلی اجرا نشده بود ، در روزهای اخیر به تصویب در آمده است .

برچسب‌ها شورای نگهبان نماینده مجلس شورای اسلامی اندیمشک

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای نگهبان نماینده مجلس شورای اسلامی اندیمشک شورای نگهبان نماینده مجلس شورای اسلامی اندیمشک اخبار کنکور مصوبه جدید شورای نگهبان انتخابات ریاست جمهوری مجلس شورای اسلامی شورای نگهبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۴۰۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار رئیس شورای ریاست جمهوری بوسنی با سفیر ایران در سارایوو

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ ابوذر ابراهیمی ترکمان سفیر کشورمان در بوسنی و هرزگوین با دنیس بچیرویچ عضو و رئیس شورای ریاست جمهوری این کشور دیدار و گفتگو کرد.
ابوذر ابراهیمی ترکمان سفیر جمهوری اسلامی ایران در بوسنی و هرزگوین با دنیس بچیروویچ عضو مسلمان و رئیس دوره‌ای شورای ریاست جمهوری بوسنی و هرزگوین روز سه شنبه ۴ اردیبهشت در محل ساختمان ریاست جمهوری دیدار و گفتگو کرد.
در ابتدا بچیروویچ ضمن ابراز خشنودی از این دیدار به سفیر کشورمان خوش آمد گفت و آرزو کرد در مدت ماموریت وی روابط دوکشور بیش از پیش توسعه یابد.
وی گفت: کمک‌های جمهوری اسلامی ایران در دوران جنگ به مردم بوسنی و هرزگوین همواره در خاطره مردم این کشور به نیکی ماندگار است. سپس ضمن ارائه توضیحاتی در باره نسل کشی در سربرنیتسا در سال ۱۹۹۵ خواستار حمایت کشور‌های اسلامی از قطعنامه محکومیت نسل کشی که در مجمع عمومی سازمان ملل در معرض رای گیری قرار خواهد گرفت، شد.
ابوذر ابراهیمی ترکمان نیز گفت: سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران حمایت از حاکمیت ملی و همزیستی مسالمت آمیز در بوسنی و هرزگوین است و خواستار توسعه همه جانبه روابط دو کشور شد. در پایان سفیر کشورمان چند کتاب ترجمه شده به زبان بوسنیایی از جمله دیوان حافظ و الهی نامه عطار نیشابوری را به رییس جمهور بوسنی و هرزگوین هدیه کرد.
دنیس بچیروویچ نیز کتاب خود را به سفیرمان هدیه داد. او در ابتدای کتاب نوشت: تقدیم به سفیر محترم جمهوری اسلامی ایران ابوذر ابراهیمی ترکمان به نشانه توجه و احترام.

دیگر خبرها

  • نقوی حسینی: طیف پایداری، شریان و مصاف برای ریاست مجلس، روی ذوالنور به جمع‌بندی می‌رسند
  • مهاجری خطاب به ذوالنور: از رئیسی حساب‌کشی کنید
  • مهاجری خطاب به ذوالنور: از رئیسی و دولت حساب‌کشی کنید
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • کنایه مهاجری به ذوالنور: اگر می‌خواهید همین مجلس ضعیف، ضعیف تر نشود از دولت و شخص رئیس‌جمهور حساب کشی کنید
  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • تائید ۶ کاندیدا برای حضور در انتخابات فدراسیون ورزش‌های رزمی
  • دیدار رئیس شورای ریاست جمهوری بوسنی با سفیر ایران در سارایوو
  • ویکتور اوربان: با شرایط خاصی جنگ اوکراین در سال ۲۰۲۵ تمام می‌شود
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد