Web Analytics Made Easy - Statcounter

الیاس هاشم، متفکر لبنانی در گفتگو با خبرگزاری شبستان تاکید کرد که مساجد باید مقاومت را در خطبه های خود بگنجانند، زیرا مقاومت بدون فلسطین و بدون بازگشت فلسطینیان به سرزمین قدس معنایی ندارد و انشالله به دست نیروهای مقاومت به زودی قدس آزاد خواهد شد.

خبرگزاری شبستان، جهان اسلام: «الیاس هاشم» متفکر لبنانی در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری شبستان در خصوص موضوع «روز قدس و مسئله فلسطین» به پرسش های زیر پاسخ داد:

 

آیا موضوع فلسطین فقط مربوط به جامعه مسلمانان است یا سایر ادیان هم نسبت به این موضوع باید دغدغه داشته باشند؟

مسئله فلسطین، مسئله اساسی جهان عرب و آزادگان جهان است و این مسئله تنها منحصر به مسلمانان عرب نیست، بلکه مربوط به مسیحیان نیز می شود، زیرا این سرزمین مقدس به پایتختی قدس شریف، مکان ولادت حضرت مسیح(ع) و معراج پیامبر اکرم(ص) بوده است و باید در راه فلسطین، هم مسیحیان و هم فلسطینیان در کنار هم باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

به صورت خاص وظیفه مسلمانان و دولت های اسلامی در قبال فلسطین و قدس شریف چیست؟ و مراکز دینی به ویژه مساجد چگونه می توانند با استفاده از ظرفیت های خود در تحقق آرمان قدس شریف و حمایت از مردم مظلوم فلسطین نقش داشته باشند؟

مسئله فلسطین به دلیل مکان ولادت حضرت مسیح(ع) و مکان معراج پیامبر اکرم(ع) مسئله ای مهم میان مسلمانان و مسیحیان است، مسئله مرگ یا زندگی است و تمامی مراکز دینی به ویژه مساجد و کلیساها باید در خطبه های دینی خود به این مسئله بپردازند و مسئله مقاومت را در خطبه های خود بگنجانند، زیرا مقاومت بدون فلسطین معنایی ندارد، مقاومت بدون بازگشت به سرزمین قدس معنایی ندارد و مقاومت بدون بازگشت فلسطینیانی که از سرزمین خود مهاجرت کرده اند، معنایی ندارد و غصب سرزمین های فلسطینی مسئله ای نیست که بتوان از آن چشم پوشی کرد، مسئله فلسطین تنها یک مسئله سیاسی نیست و این مسئله امری مسلم است که فلسطین به پایتختی قدس، سرزمین ماست و مسجدالاقصی، قبله نخست مسلمانان است.

 

بزرگداشت مناسبت هایی همچون روز قدس در زنده نگه داشتن آرمان مقدس فلسطین و مقابله با رژیم جعلی و اشغالگر اسرائیل چه تاثیری دارد؟

امام خمینی (قدس سره) آخرین جمعه ماه رمضان را روز جهانی قدس نامگذاری کردند و نامگذاری این روز برای یادآوری جهانیان است تا مسئله قدس و فلسطین را به عنوان یک مسئله اساسی همچنان در ذهن خود داشته باشند و ما نیز باید هر روز را به عنوان روز قدس گرامی بداریم و این مسئله را فراموش نکنیم و با تمام جرات می گویم هر چه قدر که زمان بگذرد ما به هر حال سرزمین قدس را به صاحبان آنان باز خواهیم گرداند و باید بدانیم که خداوند این سرزمین را هرگز به حال خود رها نمی کند، زیرا حق رها کردنی نیست و ظلم هیچ گاه باقی نخواهد ماند و تا زمانی که مقاومت ادامه یابد و افراد شریف از این سرزمین مقدس دفاع کنند، صهیونیست ها به جایی نخواهند رسید و هر شهیدی که در راه مقاومت خونش ریخته شود، زندگی از خون آن دمیده می شود و قدس به عنوان یک پایتخت آسمانی باقی خواهد ماند و این سرزمین از چنگال صهیونیسم غاصب رها خواهد شد.

 

به اعتقاد شما مهم ترین وظیفه آزادیخواهان و ظلم ستیزان در قبال موضوع فلسطین چیست؟

باید همگان در برابر مسئله فلسطین متحد شویم و دستانمان را در دستان هم بگذاریم و تنها دین و تنها طایفه ای که ما را به دور هم جمع می کند، مسئله قدس و فلسطین است و فلسطین، قطب نمای راه حق است و تا زمانی که طالب حق باشیم، مسئله فلسطین، مسئله اساسی ما و تمام آزادی خواهان جهان خواهد بود.

 

وظیفه مجامع بین المللی در قبال این موضوع چیست؟

من از تمام جهانیان و آزادی خواهان و کسانی که به آزادی فردی و اجتماعی اهمیت می دهند، می خواهم به مسئله فلسطین حساس باشند، چگونه ممکن است که دشمن صهیونیستی دست به غصب و اشغالگری بزند و باید این اقدام  زمانی اتفاق می افتد که ظالم، ظالم را یاری دهد، اما آنان بدانند که حق تا زمانی که مقاومت است و افراد شریف از مقاومت از جمله ایران از آن حمایت می کنند، مردنی نیست و باید به قطب نمای حق در همه عرصه ها توجه داشته باشیم و نیازی نیست که به رسانه هایی رجوع کنیم که حقیقت را پوشالی نشان می دهند، بلکه حقیقت آشکار خواهد شد و انشالله به دست مقاومت به زودی قدس آزاد خواهد شد.

پایان پیام/43

منبع: شبستان

کلیدواژه: آزاد سازی قدس متفکر لبنانی روزجهانی قدس مقاومت مساجد معنایی ندارد مسئله فلسطین مقاومت بدون خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۴۱۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر جدید از تمرین نیروهای مقاومت برای ورود به شهرک‌های صهیونیستی | ویدئو

دریافت 9 MB

به گزارش همشهری آنلاین، این پیام تصویری صنعا به مقاومت فلسطین را در ادامه می‌توانید مشاهده کنید.

کد خبر 848300 منبع: فارس برچسب‌ها اسرائیل خبر ویژه رژيم صهيونيستى فلسطین

دیگر خبرها

  • آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها رسالت مهمی برعهده دارند
  • شهادت رزمنده حزب الله در راه قدس
  • شعر فارسی فلسطین به دست عرب زبانان نمی‌رسد
  • سید حسن خمینی به نخست وزیر بورکینافاسو: طرح مسئله فلسطین از زبان شما به عنوان یک کشور مستقل و تاثیرگذار در آفریقا می تواند خیلی کمک کند
  • بیداری دنیا در قبال مسئله فلسطین مرهون جبهه مقاومت است
  • تهران ۱۰ هزار سگ بدون صاحب دارد | زنده گیری روزانه ۵۰ سگ از سطح شهر
  • تصاویر جدید از تمرین نیروهای مقاومت برای ورود به شهرک‌های صهیونیستی | ویدئو
  • زنده گیری روزانه ۵۰ سگ بی‌صاحب در تهران
  • اینجا سرزمین آزادی‌هاست! | ببینید
  • شرط مهم حماس برای توافق آتش بس با اسرائیل/حملات موشکی سنگین از خاک لبنان به سرزمین‌های اشغالی/تعداد شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۴۸۸ تن رسید