Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@02:47:16 GMT

مقایسه سوزوکی ویتارا با رنو داستر + مشخصات فنی

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۴۱۵۰۱

مقایسه سوزوکی ویتارا با رنو داستر + مشخصات فنی

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از مقایسه‌های خودرویی پر مخاطب بازار، سوزوکی ویتارا با رنو داستر اتوماتیک است. تا چندین سال پیش خرید خودرو کاری آسان به‌شمار می‌آمد، اما پیشرفت این صنعت که با آمدن مدل‌های گوناگون در سگمنت‌های مختلف همراه شد، کار خرید و انتخاب را برای خریداران کمی دشوار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امکانات رفاهی فراوان، طراحی‌های متفاوت و مشخصات فنی گوناگون، پارامتر‌هایی است که ممکن است علاقه‌مندان را دچار تردید کند. 

معرفی سوزوکی ویتارا:

سوزوکی ویتارا، خودرویی ساخت کشور ژاپن است که در سال ۲۰۰۹ طراحی شد و در آن از یک موتور ۴ سیلندر با ۱۶ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو ۲۰۰۰ سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۱۳۵ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۱۸۳ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه است.

در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده ۵ دنده دستی استفاده شده است. جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۱۷۵ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۱۲ ثانیه است. مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۹.۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۶۶ لیتر است.

از جمله امکانات این خودرو می توان به تهویه اتوماتیک تک کاناله، ماساژور صندلی، کامپیوتر سفری، سنسور عقب، دوربین عقب، صندلی چرمی، سیستم مسیریابی، ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای، گرم کن صندلی جلو، آینه جانبی برقی با گرم کن، قابلیت تنظیم ارتفاع غربیلک فرمان اشاره کرد. 

معرفی رنو داستر اتوماتیک:

رنو داستر اتوماتیک، خودرویی ساخت کشور فرانسه است که در سال ۲۰۱۱ طراحی شد و در آن از یک موتور ۴ سیلندر با ۱۶ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو ۱۹۸۸ سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۱۳۵ اسب بخار در ۵۰۰۰ و ۵۰۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۱۹۵ نیوتن متر در ۳۰۰۰ و ۷۵۰ دور در دقیقه است.

در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده گیربکس ۴ سرعته خودکار استفاده شده است، جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۱۷۰ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۱۰.۷ ثانیه است. مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۷.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۵۰ لیتر است.

از جمله امکانات این خودرو می توان به رینگ ۱۶ اینچی آلومینیومی، چراغ مه‌شکن، شیشه عقب مجهز به گرمکن، آینه‌های جانبی برقی، کنترل سیستم صوتی بر روی فرمان، شیشه‌های بالابر برقی، کنترل سیستم صوتی بر روی فرمان، تنظیم ارتفاع غربالک فرمان، روکش پارچه‌ای صندلی‌ها، باربند و تک دیفرانسیل اشاره کرد.

در نوع سفارشی این خودرو تجهیزاتی مانند کیسه هوای جانبی سرنشینان جلو، کمربند ایمنی جلو مجهز به Pretensioners، روکش چرمی صندلی‌ها و غربالک فرمان، رنگ متالیک و باربند طرح کروم طراحی شده است.

خودرو سوزوکی ویتارا رنو داستر اتوماتیک کشور سازنده ژاپن فرانسه سال (طراحی) 2009 2011 موتور 4 سیلندر 16 سوپاپه 4 سیلندر 16 سوپاپه حجم موتور 2000سی سی 1988سی سی حداکثر قدرت 135 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه 135 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه حداکثر گشتاور 183 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه 195 نیوتن متر در 3750 دور در دقیقه جعبه دنده 5 دنده دستی گیربکس 4 سرعته خودکار شتاب 0 تا 100 12 ثانیه 10.7 ثانیه حداکثر سرعت 175 کیلومتر در ساعت 170 کیلومتر در ساعت وزن 1505 کیلوگرم 1205 کیلوگرم اندازه (میلیمتر) 4470 طول - 1810 عرض - 1695 ارتفاع 4315 طول - 2000 عرض - 1634 ارتفاع فاصله بین دو محور 2639 میلیمتر 2672 میلیمتر مصرف سوخت داخل شهر 11.6 لیتر در هر صد کیلومتر 9.7 لیتر در هر صد کیلومتر مصرف سوخت خارج از شهر 7.6 لیتر در هر صد کیلومتر 6.4 لیتر در هر صد کیلومتر مصرف سوخت ترکیبی 9.1 لیتر در هر صد کیلومتر 7.5 لیتر در هر صد کیلومتر حجم باک 66 لیتر 50 لیتر استاندارد آلایندگی یورو 4 یورو 5 میزان تولید CO2 220 گرم در هر کیلومتر 177 گرم در هر کیلومتر ترمز و پایداری EBD - ABS ترمز جلو دیسکی پره‌ای خنک شوند و ترمز عقب کاسه‌ای - ABS کیسه هوا کیسه هوای سرنشینان جلو - مجموعا 2 کیسه هوا کیسه هوای سرنشینان جلو سیستم صوتی قابلیت پخش CD سیستم صوتی مجهز به USB، بلوتوث و قابلیت پخش MP3

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مقایسه خودرو صنعت خودرو رنو داستر اتوماتیک دور در دقیقه استفاده شده کیلومتر در ساعت سوزوکی ویتارا نیوتن متر ۱۰۰ کیلومتر اسب بخار سیستم صوتی مصرف سوخت آن از یک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۴۱۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام مشخصات تاکسی‌های برقی/ سقف تعداد تاکسی‌های برقی متناسب با زیرساخت شهر‌ها

مسعود شفیعی در تشریح مصوبات یکصد و نود و دومین جلسه شورای عالی هماهنگی ترافیک شهر‌های کشور گفت: در این جلسه که با حضور اعضای شورای عالی در محل وزارت کشور تشکیل شد، موضوع مشخصات خودرو‌های برقی مناسب ناوگان تاکسیرانی مورد بحث و بررسی قرار گفت و نهایتا تصمیمات لازم اتخاذ شد.

وی افزود: پیرو تصویر ضوابط وسایل نقلیه برقی برای خدمت در ناوگان تاکسی شهری در این جلسه بر اساس توجیهات ارائه شده توسط اتحادیه با عنایت به نبود تجربه‌ای قبلی از عملکرد خودرو‌های برقی و لزوم احتیاط در بهره‌برداری از آنها، اتحادیه حمل و نقل مسافری کشور با کمک پژوهشکده خودرو، سوخت و محیط زیست دانشگاه تهران ضمن بررسی مشخصات مصوب، پیشنهاداتی را مطرح کردند.

دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیک شهر‌های کشور ادامه داد: در این پیشنهادات آمده خودرو‌های برقی معرفی شده باید شرایط اخذ شماره انتظامی برای خودرو‌های شخصی را داشته باشند. همچنین خودرو‌های برقی معرفی شده باید سایر الزامات مربوط به خودرو‌های مناسب احتراقی را درخصوص ناوگان تاکسی شهری احراز کنند و در بحث ضوابط پیشران خودرو، مشخصات ارائه شده ملاک عمل قرار گیرد.

تعیین سقف تعداد تاکسی‌های برقی متناسب با زیرساخت شهر‌ها

وی تأکید کرد: احراز انطباق شرایط خودرو با ضوابط مصوب از طریق دبیرخانه شورای عالی ترافیک صورت خواهد پذیرفت. همچنین مقرر شد سقف تعداد ناوگان تاکسی برقی در هر شهر و تعداد پروانه صادره برای این نوع ناوگان مناسب با زیرساخت‌های ایجاد شده خصوصا تعداد ایستگاه‌ها و رابط شارژ که از سوی شهرداری‌های ذی‌ربط به دبیرخانه شورای عالی هماهنگی ترافیک شهر‌های کشور اعلام می‌شود، توسط این شورا تعیین خواهد شد. اعضای شورای عالی بر ضرورت ارائه کلیه خدمات پیشتیبانی این ناوگان توسط خودروسازان ذی‌ربط خصوصا باطری‌های به کار رفته حداقل به مدت ۱۰ سال از تاریخ واگذاری تأکید کردند.

مدیر کل دفتر حمل و نقل وزارت کشور در بخش دیگری از صحبت‌های خود درخصوص ممیزی ناوگان حمل‌ونقل دانش‌آموزی نیز گفت: بر اساس مواد «۸» و «۳۸» آیین‌نامه اجرایی حمل و نقل دانش‌آموزی، ضوابط و علائم ممیزی ناوگان حمل‌ونقل دانش‌آموزان مطابق بند دوم از مصوبه یکصد و چهل و ششمین جلسه شورای عالی هماهنگی ترافیک شهر‌های کشور معتبر و ملاک عمل خواهد بود.

وی افزود: پیرو پیشنهادات دفتر ارزیابی‌های اقتصادی و مدیریت بهره‌وری حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی درخصوص هماهنگ‌سازی فرایندی هر چه بیشتر بین مطالعات جامع حمل و نقل و ترافیک با مطالعات جامع شهرسازی و بر اساس مباحث مطرح شده، مواردی به تصویب شورای عالی ترافیک کشور رسید. با عنایت به وجود ترس و پیچیدگی‌های فنی فرایندی در نحوه برقراری این هماهنگی جهت تحقق همزمانی انجام این دو نوع مطالعات؛ مقرر شد کمیته مشترکی با حضور نمایندگان شورای عالی معماری و شهرسازی شورای عالی هماهنگی ترافیک شهر‌های کشور و سازمان برنامه و بودجه کشور نسبت به بررسی و ارائه راهکار‌های عملیاتی که بتواند ضمن توجه جدی به ملاحظات شهری در تصمیمات کمیسیون ماده پنج شورای عالی شهرسازی و معماری زمینه انجام همزمان مطالعات جامع و حمل‌ونقل شهری را با مطالعات جامع شهرسازی به صورت فرایندی تدوین و جهت پیاده‌سازی، پیشنهاد نمایند.

شفیعی تأکید کرد: با توجه به تصمیمات اتخاذ شده در راستای تکمیل هر چه سریع‌تر پروژه منوریل قم، پس از ارائه گزارشی از ظرفیت فعلی پیشرفت این پروژه و مروری بر مصوبات قبلی شورای عالی ترافیک درخصوص شبکه ریلی شهر قم، مواردی درخصوص اقدامات مدیریت شهری قم در راستای تسریع در فعالیت‌سازی پروژه و همچنین زمینه‌سازی در تأمین واگن‌ها و مجوز‌های مربوطه از طرف سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و سازمان برنامه و بودجه مورد تأکید قرار گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • (تصاویر) خودروی لوکس چینی که قرار است به جنگ ب‌ام‌و و بنز برود
  • تعیین مشخصات خودرو برقی مناسب ناوگان تاکسیرانی
  • مشخصات خودرو برقی مناسب ناوگان تاکسیرانی تعیین شد
  • قیمت گوشی s۲۳ ultra + مشخصات و مقایسه با آیفون ۱۵ پرومکس امروز ( ۱۱ اردیبهشت)
  • خودرو جنسیس GV80 2025 چه مشخصاتی دارد؟
  • سانتافه 2024؛ جوجه اردک زشت کره ای در نمایشگاه خودرو پکن (+تصاویر)
  • سریع‌ترین خودروهای رکوردشکن تاریخ، هواپیماهای بدون بال با سرعت 1000 کیلومتر (+عکس)
  • هزینه گران مقابله با پهپادهای ایران روی دست آمریکا | تصویر و مشخصات سلاح های موشکی و لیزری
  • اعلام مشخصات تاکسی‌های برقی/ سقف تعداد تاکسی‌های برقی متناسب با زیرساخت شهر‌ها
  • قیمت گوشی s۲۳ ultra + مشخصات و مقایسه با آیفون ۱۵ پرومکس امروز ( ۱۰ اردیبهشت)