Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مجلس دهم گفت: من فکر نمی کنم یخ انتخابات به این سادگی ها بشکند و آب شود به دلیل اینکه مردم به این نقطه رسیدند که انتخابشان و آمدنشان در پای صندوق رای موثر نیست.

قاسم میرزایی نیکو، نماینده مجلس دهم، در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا در رابطه با حضور نهایی نمایندگان جبهه اصلاحات گفت: جبهه برنامه های کاندیداها را می بیند و پس از آن با آنها گفتگو می کند، گفتگویی که هم در جمع و هم هیات رئیسه انجام خواهد داد و در نهایت از بین 14 نفر کاندیدا افراد مدنظر باید 50 درصد آراء را کسب کسب کنند که قاعدتا ممکن است 5-6 نفر در این مرحله انتخاب شوند و پس از این باید در مرحله نهایی دو سوم آراء را کسب کرده و معرفی و در نهایت ثبت نام اعلام کنند که به نظر من روی اشخاص به سختی می شود نظر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: به جز آقای ظریف که شرایط خاصی دارد بقیه دوستانی که معرفی شدند عمدتا یک رنگ و یک شکل هستند به جز آقای جهانگیری که یک وضعیت اجرایی و سابقه و حضور در مناظره های انتخاباتی هم داشته بنابراین باید یک مقدار صبر کنیم تا ببینیم که به کجا می رسد.

او ادامه داد: تاجزاده با یک گفتمان جدید، نو و مواردی را که بیشتر مدنظر مردم است یا نخبگان سیاسی اصلاح طلب جسته و گریخته در محافل خصوصی درباره آن حرف می زنند ولی هیچکدام علنی بیان نمی کنند را مطرح می کند؛ آقای تاجزاده به‌ هرحال بالاترین وضعیت را دارد ولی احتمال می دهند که ممکن است با رد صلاحیت یا تیر نظارت استصوابی، گردنش زده شود به هرحال به نظر من او از همه وضعیت و شانس بیشتری را بعد از نیامدن ظریف خواهد داشت.

میرزایی نیکو در رابطه با اجماع جبهه اصلاح طلبان بر روی کاندیداتوری ظریف عنوان کرد: در این مرحله این اتفاق نمی افتد. در این مرحله به همه دوستانی که رای لازم را دارند پیشنهاد می شود که حتما بروند و ثبت نام کنند، لذا اینکه بگویند همه کنار بروید مثلا آقای فلانی بیاید قطعا چنین اتفاقی نمی افتد. افرادی که شانس بیشتری دارند و رای لازم را آوردند به اینها پیشنهاد می کنند که بروند و ثبت نام کنند، قطعا در میان ظریف، جهانگیری و تاجزاده مطرح هستند اما ممکن است خودشان ثبت نام نکنند آن وقت  تکلیف جبهه اصلاحات روشن است. به نظر من با توجه به اینکه هر روز یک قانون خاصی را خودشان بدون اینکه مراحل قانونی آن سیر شود می گذارند یا به هرحال آمدن یا نیامدن هایی که سفارش می شود نیاید و ثبت نام نکنید همه اینها دستخوش یکسری مسائلی خواهد شد که انتخابات را قطعا به سوی کم رونقی و انتخابات حداقلی، سوق می دهد.

نماینده مجلس دهم با اشاره به تشتت در جبهه اصولگرایی گفت:به نظر می رسد یک مقدار اردوگاه آنها متشتت تر از شرایطی باشد که وجود دارد. علتش هم این است که به هرحال اگر رئیسی نیاید همه خودشان را کاندیدا می دانند و شاید به تعداد دو رقمی هم برسند اینها همه ادعا دارند و می گویند ما می توانیم مجموعه را اداره کنیم.

میرزایی نیکو درباره کاندیداتوری رئیسی نیز بیان کرد: آقای رئیسی هم به نظر من آمدنی است. زمانی که اعلام شود رئیسی می آید و یا خود او اعلام کند که می آیم به این راحتی نمی تواند از فضای تبلیغاتی صدا و سیما استفاده کند گرچه همیشه استفاده کرده و باز هم می تواند، استفاده کند ولی به این سادگی نیست که خبر او خیلی پررنگ تر از خبرهای دیگر پخش شود.

نماینده مجلس دهم گفت: بنابراین با آمدن رئیسی یک وحدت رویه‌ای پیش می آید حالا 3-4 نفر برای جمع کردن بازی و برای اینکه تیم کم نباشد ممکن است حضور داشته باشند ولی خیلی از کسانی که ادعای آمدن دارند با آمدن رئیسی قطعا نخواهند آمد. اما ائتلاف نظامی‌ها ممکن است تا آخر بماند ولی در نهایت به یک نقطه ختم می شود یعنی اینکه این دوستان بالاخره قابلیت هایی دارند و می‌توانند مخاطبان خودشان را در جبهه های خود جلب کنند و این بخش ها وقتی که خوب پخته شد، آنوقت شسته و رفته در اختیار رئیسی قرار می گیرد.

نماینده پیشین مجلس در رابطه با چگونگی افزایش مشارکت مردم اینگونه پاسخ داد و گفت: من فکر نمی کنم یخ انتخابات به این سادگی ها بشکند و آب شود به دلیل اینکه مردم به این نقطه رسیدند که انتخابشان و آمدنشان در پای صندوق رای موثر نیست. یک نفر از حقوقدانان شورای نگهبان اعلام کرده که ما تا آخرین لحظه انتخابات هم، ممکن است رد صلاحیت کنیم. شورای شهر یک بارقه امیدی بود و می‌گفتند اگر مردم در انتخابات ریاست جمهوری شرکت نکنند در  انتخابات شورای شهر شرکت می کنند چرا که آنها قومی هستند اما آنجا هم رد صلاحیت گسترده صورت گرفت.

میرزایی نیکو گفت: اولا اینکه نزدیک 700-800 روستا داریم که تعداد اراء ثبت نام کنندگان به حد نصاب نرسیده و باید دو برابر باشد تا بتوانند رقابت کنند. مثلا سه نفر می خواهند و فقط سه نفر ثبت نام کرده و نفر چهارم هم نیست که رقابتی صورت بگیرد. 

او عنوان کرد: اگر می خواهیم انتخابات پرشوری داشته باشیم علائم آن نشان می دهد که این اتفاق نخواهد افتاد. سردمداران قضیه دوست دارند که یک انتخابات حداقلی داشته باشیم. موضوع مهمی نیست یکبار در مجلس امتحان کردند و حالا می‌خواهند این مسیر را ادامه دهند و بعدا می گویند کرونا است و هزار تا شرایط دیگر بوجود آمده و خوب طبیعی است که مردم نیایند.

میرزایی نیکو ادامه داد: به نظر من اگر رای مردم برایشان مهم بود هم رد صلاحیت ها را رقم نمی زدند و هم قانون های آنچنانی برای مایوس کردن کسانی که می خواهند ثبت نام کنند انجام نمی دادند و هم رد صلاحیت گسترده در شورای شهر بوجود نمی آوردند. 7

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: مجلس برنا نخبگان اصلاح طلبان قانون انتخابات صدا و سیما بازی شورای شهر ریاست جمهوری رقابت انتخابات 1400 نماینده مجلس دهم نماینده مجلس دهم میرزایی نیکو ثبت نام کنند رد صلاحیت نظر من

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۴۱۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظریف، همچون بند زدن برگ گل! | چینی‌بندزن! یه دل شکسته رو هم بند می‌زنی؟

همشهری آنلاین- بهاره خسروی : چینی‌بندزن‌های دوره‌گرد پایتخت به صدای بلند در کوچه‌ها می‌خواندند: «چینی‌بند زن اومده ... برگ گل هم بند می‌زنم!» خانم‌های خانه با شنیدن شاعرانگی همین جمله آخر هر چه کاسه و بشقاب شکسته و ترک‌خورده کنج انباری و صندوقخانه داشتند جمع می‌کردند و راهی کوچه می‌شدند. بچه ها همه سعی می کردند کنار چینی بندزن بشینن و تا ببینند حاصل خرابکاری‌شان چطور ماهرانه کنار هم بند می خورد.

قصه‌های خواندنی تهران را اینجا دنبال کنید

چینی‌بندزنی یکی از مشاغل نوستالژیک و فراموش‌شده تهران است. این حرفه در روزگاری که وقتی چیزی می‌شکست و خراب می‌شد به جای دور انداختن آن را تعمیر می‌کردند، حسابی پرطرفدار بود. قدیم‌ها معمولاً ظروف پرکاربرد خانه مانند کاسه، بشقاب و قوری از جنس چینی بود به ضربه‌ای ترک می‌خورد یا می‌شکست.

خانم‌های باسلیقه در طول سال تکه‌های شکسته چینی را تا زمان آمدن چینی‌بندزن نگه می‌داشتند. قدیم ها تا دلتان بخواهد از سر غفلت یا شیطنت بچه های خانه که همیشه پر تعداد بودند ظرف و ظروف می‌شکست و پیدا کردن مدل مشابه و جایگزین کار چندان آسانی نبود.

هنر تعمیر و کنار هم چیدن تکه های شکسته یا ظریف‌کاری بر عهده چینی‌بندزن‌ها بود تا با کمک ابزار ویژه صاحبان این شغل که چیزی نبود جز تسمه فلزی و چسب و مته، تکه‌های شکسته بار دیگر کنار هم قرار گیرد و باعث خوشحالی خانم خانه شود. آنها پس از ترمیم هریک از ظروف به ازای دستمزد آن مقداری گردو، بادام، گندم یا پول دریافت می‌کردند. چینی‌بندزن‌ها در محل‌های خاصی برای مدت معینی اقامت می‌کردند تا کارشان را انجام دهند.

کمان، قیف برنجی، الماس، تکه چوب نازک از جنس درخت بید، نخ لحاف‌دوزی، مفتول و سندان از ابزار کار چینی‌بندزن‌ها بود. اما ظرافت‌های این حرفه و احیای وسایلی که آدم‌ها به آن دلبستگی‌های مختلفی پیدا کرده‌اند نام این حرفه را به ادبیات عامیانه و فولکلور وارد کرد: چینی بند زن/ یه دل شکسته رو بند می‌زنی؟ / هرچی دارم به تو می‌دم / تو بگو چند می‌زنی؟

کد خبر 844617 برچسب‌ها مشاغل هویت شهری تهران

دیگر خبرها

  • کشف ۲۹ هزار لیتر سوخت قاچاق در بستان آباد
  • ظریف، همچون بند زدن برگ گل! | چینی‌بندزن! یه دل شکسته رو هم بند می‌زنی؟
  • توضیحات معتمدی درباره جلسه با ورزشکاران شانس المپیکی
  • نشست خبری تعدادی از کاندایداهای زن تهران در ایسنا
  • آغاز نشست خبری تعدادی از کاندایداهای زن تهران در ایسنا
  • آینده برجام / توافقی صورت می گیرد؟
  • یک ایرانی از کشتی المپیک کنار گذاشته شد / تنبیه فوری فدراسیون جهانی
  • حذف رییس کمیته داوران فدراسیون کشتی از المپیک پاریس
  • پاشنه آشیل مجلس دوازدهم از نگاه سخنگوی حزب اعتدال و توسعه /جریان رائفی پور به دنبال هدایت و مدیریت مجلس است
  • «برمودا» همه رازها را افشا می‌کند حتی راز آقای مجری!