Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-28@11:57:07 GMT

چراغ سبز برای گذر از مناقشه فوتبالی ایران - عربستان

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۴۱۷۵۹

چراغ سبز برای گذر از مناقشه فوتبالی ایران - عربستان

با تایید مذاکرات ایران و عربستان برای کاهش تنش‌ها و بهبود روابط سیاسی، احتمال حل مناقشه طولانی‌مدت فوتبالی این دو کشور و در پی آن حل معضل بازی در زمین بی‌طرف نیز وجود دارد.

به گزارش مشرق، همزمان با رویارویی استقلال و تراکتور ایران با الهلال و النصر عربستان، صحبت‌ها درباره مناقشه قدیمی این دو کشور در فوتبال اوج گرفت؛ برخی از بازی در زمین بی‌طرف سخن می‌گفتند و عده‌ای معتقدند بودند که هنوز تکلیف برگزاری مسابقات این مرحله مشخص نیست و چه بسا مسابقات به صورت متمرکز برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال اکنون اخبار امیدوارکننده‌ای درباره آینده روابط دو کشور به گوش می‌رسد که احتمالا سایه این اتفاق بر روی فوتبال هم می‌افتد و بعد از حدود شش سال، مناقشه فوتبالی و بازی در زمین بی‌طرف نیز برای همیشه به پایان می‌رسد.

علت اصلی این اتفاق نیز به آغاز مذاکره محدود دو کشور مربوط می‌شود که طرفین به دنبال یافتن راهکاری برای پایان مناقشه قدیمی در منطقه هستند و شاید دو قدرت منطقه‌ای بعد از چندین سال تنش، به مصالحه‌ای دوجانبه دست یابند. خبرگزاری فرانسه نیز گزارش کرده که این مذاکرات ادامه خواهد داشت تا دو کشور به "صلح سازگار" در منطقه دست یابند و به چندین سال تنش در زمینه‌های مختلف خاتمه دهند. اتفاقی که به نظر می‌رسد از هم‌اکنون سایه آن بر روی فوتبال هم افتاده است.

بیشتر بخوانید:

حذف استقلال از لیگ قهرمانان آسیا؟

بعد از اتفاقات اخیر، رییس فدراسیون فوتبال عربستان که شش سال قبل خواستار بازی تیم‌های این کشور با نمایندگان ایران در زمین بی طرف شده بود، اکنون گفتار و رفتار ملایم‌تری از خود نشان داده است. او در تازه‌ترین اظهاراتش می‌گوید: درباره حضور در ایران باید بگویم هر چه کنفدراسیون فوتبال آسیا در این زمینه با توجه به شرایط کرونایی بگوید. ما هم با بررسی های لازم بهترین تصمیم را برای نمایندگان خود در لیگ قهرمانان آسیا می‌گیریم.

اخیرا یک روزنامه سعودی هم اعلام کرده که «کنفدراسیون فوتبال آسیا به دنبال پایان بخشیدن به مناقشه این دو کشور و بازی در زمین بی‌طرف است.» به نظر می‌رسد در صورتی که مذاکرات مقامات سیاسی دو کشور در سطح بالا، خوب پیش برود، میزبانی تیم‌های ایرانی و عربستانی از همدیگر هم امکان‌پذیر خواهد بود. این مهم حتی می‌تواند گام مثبتی در بهبود روابط دو کشور و چراغ سبزی برای گذر از دوران پرتنش اخیر باشد.

آغاز تنش‌های گسترده فوتبالی میان ایران و عربستان ریشه در اتفاقات سیاسی سال ۹۴ دارد و از آن زمان تاکنون، روابط سیاسی و ورزشی دو کشور به پایین‌ترین سطح ممکن رسیده است.

منبع: ایسنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا فایل صوتی ظریف ایران عربستان سعودی لیگ قهرمانان آسیا مناقشه فوتبالی بازی در زمین بی طرف دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۴۱۷۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهترین پنالتی زن تاریخ فوتبال کیست؟

سایت 90 مین لیست «10 پنالتی زن قهار تاریخ فوتبال» را منتشر کرد.

به گزارش فارس، نیمار جونیور، کاپیتان تیم ملی برزیل به عنوان «بهترین پنالتی زن تاریخ فوتبال» از سوی سایت 90 مین انتخاب شد.

نیمار با دستمزد سالیانه 100 میلیون یورو در لیگ عربستان به عنوان «دومین فوتبالیست گران قیمت دنیا» بعد از رونالدو با دستمزد 200 میلیونی است.

نیمار در دوران فوتبالی‌اش برای تیم‌های باشگاهی سانتوس برزیل، بارسلونا، پاری سن ژرمن و الهلال عربستان بازی کرده است.

ستاره برزیلی این روزها به دلیل پاره شدن رباط صلیبی‌اش دوران نقاهتش را می گذراند.

بر اساس گزارش 90 مین، نیمار از 91 ضربه پنالتی که در دوران فوتبالی اش زده 74 بار را به گل تبدیل کرده و 17 بار را خراب کرده تا از این حیث بهترین فوتبالیست تاریخ شود.

10 پنالتی زن برتر تاریخ فوتبال از دید این رسانه انگلیسی به ترتیب زیر است:

1-نیمار جونیور

2-زین الدین زیدان

3-کریستیانو رونالدو

4-ادن هازارد

5-فابینیو

6-باروتلی

7-توتی

8-مت له تسیر

9-لمپارد

10-زلاتان

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: عذرخواهی غیرمستقیم نیمار از بارساییها(عکس) نیمار: خوش تیپم ولی خودنما نیستم

دیگر خبرها

  • پیروزی یاران رونالدو در لیگ عربستان+ فیلم
  • کدام کشورها بیشترین حاجی را دارند؟
  • پیروزی النصر در بازی خارج از خانه
  • بهترین پنالتی زن تاریخ فوتبال کیست؟
  • زیباترین شب فوتبالی اراک 
  • فیلیپین توافق بر سر آبهای مورد مناقشه با چین را رد کرد
  • پرسپولیسی ها ما را مسخره کردند | مشکل بازیکن استقلال بود که بی دلیل در زمین ایستاده بود
  • آرنه اسلوت یا روبن آموریم؛ آن‌ها به چه فوتبالی علاقه‌ دارند و چگونه فکر می‌کنند؟ / ایستگاه تاکتیک
  • آخرین فرصت عربستانی‌ها به محمد صلاح
  • چالش‌های میزبانی جام‌جهانی ۲۰۳۴ / دلار‌های نفتی عربستان قرار است چگونه هزینه شوند؟