Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-02@04:22:43 GMT

«تالاب صالحیه» به روایت تصویر

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۴۱۸۲۱

«تالاب صالحیه» به روایت تصویر

«تالاب صالحیه» یک تالاب فصلی در نظرآباد استان البرز است. بخشی از این تالاب در استان قزوین قرار دارد که وسعت این تالاب با احتساب باتلاق‌های اطراف، ده هزار هکتار است.

خبرگزاری میزان _ فارس نوشت: تالاب صالحیه واقع در روستای صالحیه در نظرآباد استان البرز است که آب ورودی به آن از رودخانه کردان سرریز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وسعت این تالاب با احتساب زمین‌های باتلاقی پیرامونی بیش از ۱۰ هزار هکتار بوده و قسمتی از آن نیز در استان قزوین واقع شده است. این تالاب در فصل بهار استراحتگاه حداقل ۹۰ گونه از پرندگان مهاجر است. بیشتر پرندگان تالاب صالحیه جزو خانواده مرغابی سانان هستند، پرندگانی از جمله «غاز خاکستری»، «آنقوت»، «تنجه»، «آووست»، «کاکایی»، «درنا خاکستری»، «حواصیل خاکستری»، «خروس کولی» «چوب پا»، «فالاروپ گردن سرخ» و «کاکایی سرسیاه کوچک» و.. به این تالاب مهاجرت می‌کنند؛ و گا‌ها انواع اردک‌ها نیز در تالاب صالحیه مشاهده می‌شوند.

به گفته مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز: از سال ۹۴ به بعد که حق آبه برای ورود به تالاب صالحیه از رودخانه کُردان فراهم شده، وضعیت بسیار مطلوب‌تری پیدا کرده است. در کنار این مهم آب‌های سطحی آن منطقه نیز به سمت تالاب صالحیه هدایت شده و با این اقدامات مثبت اکنون شاهد آبگیری خوب آن هستیم.

گنجینه تنوع زیستی شکل گرفته در اطراف این تالاب و مهمتر از همه تهدید نمک‌های آن برای سلامت مردم و مزارع کشاورزی اطراف، لزوم احیا و حفظ تالاب صالحیه را دوچندان کرده است.

بیشتر بخوانید: «باداب سورت»؛ چشمه‌ای بی‌نظیر در ساری

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: تالاب طبیعت

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: تالاب طبیعت تالاب صالحیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۴۱۸۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احیای بخشی از تالاب بین المللی هامون و شور وصف ناپذیر مردم سیستان

  بارندگی‌های اخیر و سیلاب‌هایی که طی روزهای گذشته در حوزه آبریز هیرمند به وقوع پیوست با پیگیری های دولت سیزدهم و رهاسازی بخشی از حقابه ایران، جان دوباره‌ای به تالاب بین المللی‌هامون و منطقه سیستان داده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • احیای بخشی از تالاب بین المللی هامون و شور وصف ناپذیر مردم سیستان
  • تصاویر زیبای پرندگان در تالاب میانکاله
  • حادثه دریایی جدید در اطراف یمن
  • ۱۰۰ درخت در ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی صالحیه قطع شد
  • قطع ۱۰۰ درخت در ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی صالحیه
  • فلامینگو‌ها بالاخره به تالاب صالحیه رسیدند
  • گذر از میانه تاریخ با سفر به روستای انجدان اراک
  • انگلیس : یک حادثه دریایی جدید در سواحل یمن رخ داده
  • انگلیس: یک حادثه دریایی جدید در سواحل یمن رخ داده است
  • بنی گانتز تحت عمل جراحی قرار گرفت