Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-30@06:21:14 GMT

ارائه ۱۱۰ خدمت الکترونیکی شهرداری سمنان به شهروندان

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۴۲۰۰۳

ارائه ۱۱۰ خدمت الکترونیکی شهرداری سمنان به شهروندان

شهردار سمنان دستاوردهای دوره پنجم مدیریت شهری را در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات تشریح کرد.

سید محمد ناظم رضوی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: یکی از دستاوردهای مهم دوره پنجم مدیریت شهری سمنان تشکیل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات بود که فعالیت‌های مناسبی را در جهت ارتقای فناوری اطلاعات در حوزه‌های مختلف ارائه داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از همان ابتدای تشکیل این سازمان، دستیابی به مؤلفه‌های شهر هوشمند و الکترونیکی کردن خدمات شهرداری سمنان در راستای کنترل، هدایت و توسعه همه جانبه و پایدار شهر مد نظر بود.

شهردار سمنان ادامه داد: سازمان فاوا توانست در این مدت با ایجاد ۱۷ سامانه، ۱۱۰ خدمات مختلف را به صورت الکترونیک ارائه کند که این امر با مشارکت شهروندان بیشتر محقق می‌شود.

وی با بیان اینکه شهرداری الکترونیک بستری را فراهم می‌کند تا ارائه خدمات مورد نیاز به شهروندان با حداکثر کارایی محقق شود، گفت: خدمات الکترونیک شهرداری سمنان در پایگاه my.semnan.ir در زمینه‌های مختلف فعالیت شهرداری از جمله حوزه‌های خدمات شهری، عمرانی، فرهنگی و موارد متفاوت دسته‌بندی شده و در اختیار شهروندان قرار گرفته است.

ناظم رضوی راه اندازی کیف پول الکترونیک را از خدمات ارزنده سازمان فاوا بر شمرد و تصریح کرد: راه اندازی این خدمت بستر مناسبی را برای شکوفایی اقتصاد هوشمند شهری سبب شده است به طوری که پرداخت از کیف پول شهروندی برای تمامی خدمات شهرداری از جمله خدمات تفریحی و سرگرمی، اتوبوس، تاکسی، شهربازی، پارکینگ، خدمات فرهنگی و گردشگری و حتی پرداخت عوارض‌های شهری توسط این سامانه فراهم است.

وی با اشاره به مدیریت هوشمند پسماندهای خشک توسط شهروندان با راه اندازی سامانه "سیوا" افزود: شهروندان با فروش پسماندهای خشک در این سامانه و شارژ شدن کیف پول الکترونیک می‌توانند از دیگر خدمات شهروندی شهرداری و پرداخت عوارض بهره مند شوند.

شهردار سمنان ایجاد فیبر نوری اختصاصی شهرداری را زیرساختی مهم در راستای ارائه خدمات شهری و شهروندی کم هزینه، سریع، امن و پایدار دانست و گفت: ۲۵ کیلومتر فیبر نوری در شهر سمنان اجرا شده است که گامی مهم در راستای دستیابی به شهر هوشمند محسوب می‌شود.

کد خبر 491851

منبع: ایمنا

کلیدواژه: کیف پول الکترونیک فناوری اطلاعات و ارتباطات خدمات الكترونيكي مدیریت هوشمند شهر شهر هوشمند شهرداری سمنان شهر سمنان شهرهاي ايران شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۴۲۰۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی ارائه شد

 

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت:  در حوزه معاونت بهداشتی با توجه به رایگان بودن خدمات در کلیه مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی، ۹۰۷ نفر جدید؛ دارای مشکلات روانپزشکی شناسایی شدند که برای این افراد سه هزار و ۴۰۰ خدمت روانشناختی توسط روانشناسان مراکز خدمات جامع سلامت ارائه شده است.

دکتر محمد سالاری افزود: با توجه به اهمیت ارتقای سواد سلامت روان و تاثیر آن بر بهزیستی و کیفیت زندگی انسان ها برای حدود سه هزار و ۵۰۰ نفر آموزش انفرادی و برای بیش از ۱۰ هزار نفر به صورت گروهی جلسات آموزشی مهارت های زندگی، مهارت های فرزندپروری، نوجوان سالم و خودمراقبتی توسط روانشناسان معاونت بهداشتی برگزار شده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در مرکز مشاوره مبتنی بر سبک اسلامی– ایرانی معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه حدود ۲ هزار خدمت روانشناختی، روانپزشکی، مددکاری، تحصیلی و آموزشی برای هزار و ۶۶۵ دانشجوی مراجعه کننده به این مرکز ارائه شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار ادامه داد: مرکز آموزشی درمانی واسعی به عنوان تنها بیمارستان دارای بخش روانپزشکی در غرب خراسان رضوی، با ۴۶ تخت فعال شامل ۲ بخش مجزای روانپزشکی زنان و مردان، در زمینه بستری بیماران روانپزشکی خدمت رسانی می کند.

دکتر سالاری افزود: در سال گذشته هزار و ۶۶۰ بیمار در این ۲ بخش بستری و از خدمات روانپزشکی بهره مند شده اند که تمامی این خدمات برای تسریع در روند درمان اختلالات، افزایش مهارتها و کاهش احتمال عود بیماری صورت گرفته است.

به گفته وی در بیمارستان فوق تخصصی حشمتیه سبزوار نیز خدمات روانشناختی و سلامت معنوی به بیماران بستری در بخش‌های مختلف از جمله اطفال و قلب با تشخیص و درخواست پزشک ارائه می شود و در کلینیک ویژه دانشگاه نیز سه هزار و ۳۸۲ بیمار به صورت سرپایی از خدمات روانپزشکی بهره برده اند.

دانشگاه علوم پزشکی سبزوار با ۴۵ مرکز خدمات جامع سلامت فعال، ۳۱ پایگاه شهری و یک پایگاه روستایی، ۱۹۵ خانه بهداشت و ۶ بیمارستان زیر پوشش به بیش از نیم میلیون نفر جمعیت شهرستان‌های جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد در غرب خراسان رضوی خدمات بهداشتی و درمانی می‌دهد.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

دیگر خبرها

  • مصوب نشدن بودجه شهرداری موجب اخلال در ارائه خدمات به شهروندان می‌شود
  • منطقه پردیسان قم صاحب مجتمع نانوایی می‌شود
  • بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی ارائه شد
  • برگزاری میز خدمت پلیس فتا خوزستان در اهواز
  • راه‌اندازی سامانه مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای خودرو در اردبیل
  • پایگاه اورژانس ۱۱۵ بانوان در کردستان
  • از کاهش زمان و فرآیند پروانه ساختمانی تا پیشتازی شیراز به لحاظ ارائه خدمات فنی و مهندسی
  • رونمایی از برات الکترونیکی زنجیره تأمین مالی با حضور وزیر اقتصاد
  • اتصال ۱۷ بانک به سامانه برات الکترونیکی
  • جهاد دندانپزشکان در خدمت به کویرنشینان آران وبیدگل