Web Analytics Made Easy - Statcounter

طبق یادداشتی که به تازگی منتشر شده ایلان ماسک درباره قابلیت‌های خودران خودرو‌های تسلا همه حقیقت را نگفته است.

به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو، مدیر نرم افزار اتوپایلوت تسلا به سازمان وسایل نقلیه موتوری ایالت کالیفرنیا اعلام کرده ایلان ماسک درباره قابلیت‌های سیستم پیشرفته کمک راننده غلو کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این اظهار نظر در یک یادداشت ذکر شده که گروه PlainSite آن را منتشر کرده است. این آخرین افشاگری درباره افزایش شکاف میان ویژگی ادعایی ماسک درباره اتوپایلوت و قابلیت‌های واقعی این سرویس است. از سوی دیگر اخبار مذکور در حالی منتشر می‌شود که چندی قبل یک خودروی تسلا با دو سرنشین و بدون حضور راننده پشت فرمان با درخت برخورد کرد و ۲ مرد در این حادثه جان باختند.

 

سازمان وسایل نقلیه موتور کالیفرنیا درباره کنفرانسی با نمایندگان تسلا در نهم مارس سال جاری میلادی از جمله سی جی مور (مدیر بخش اتوپایلوت تسلا) در این یادداشت نوشته است: توییت ماسک با واقعیت‌های مهندسی همخوانی ندارد. در حال حاضر قابلیت خودران خودروهای تسلا در سطح دوم است. سطح دوم قابلیت‌های خودران تسلا به سیستم رانندگی نیمه خودران اشاره دارد که نیازمند نظارت یک راننده انسانی است.

 

ماسک در ماه ژانویه به سرمایه گذاران اعلام کرده بود: مطمئن هستم خودروهای تسلا امسال قادر به رانندگی کاملاً خودکار بدون نیاز به نیروی انسانی خواهند بود.

 

اکتبر سال گذشته تسلا نسخه بتا یک محصول جدید به نام قابلیت کاملاً خود ران را برای مالکان وسایل خودروهای این شرکت به عنوان بخشی از طرح دسترسی زودهنگام عرضه کرد. این آپدیت نرم‌افزاری امکان دسترسی به سیستم کمکی رانندگی خودکار در جاده‌های محلی و خیابان‌های شهر را برای رانندگان فراهم کرد.

 

به گفته نمایندگان تسلا به نظر نمی‌رسد این شرکت تا پایان ۲۰۲۱ میلادی به سطح ۵ قابلیت خودرانی دست یابد. در این سطح خودروها می‌توانند بدون نیاز به راننده و درهر شرایطی رانندگی کنند. این نخستین باری نیست که گفتگوهای خصوصی تسلا با سازمان وسایل نقلیه موتوری با ادعاهای عمومی ماسک درباره قابلیت‌های خودران خودروهای این شرکت متضاد است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: وسیله نقلیه موتوری تسلا خودروهای تسلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۴۲۴۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودروی مرسدس بنز کلاس E چه مشخصاتی دارد؟

خودروی مرسدس بنز کلاس E دارای کروز کنترل تطبیقی، ترمز اضطراری خودکار، قابلیت نظارت بر نقاط کور، دوربین دید فراگیر و قابلیت تشخیص علائم راهنمایی و رانندگی است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، خودروی مرسدس بنز کلاس E از یک موتور ۲.۰ لیتری چهار سیلندر بنزینی توربوشارژ بهره می‌برد که ۱۹۰ کیلووات قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور ارائه می‌کند و با یک سیستم هیبریدی با ژنراتور استارت یکپارچه و موتور الکتریکی با توان تولید ۱۷ کیلووات قدرت و ۲۰۵ نیوتن متر گشتاور همراه است؛ این خودرو از گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک بهره می‌برد و در سیکل ترکیبی از ۷.۲ لیتر سوخت در هر ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت استفاده می‌کند.

طول و عرض خودروی مرسدس بنز کلاس E به ترتیب ۴۹۵۹ و ۲۰۶۵ میلی‌متر است، در حالی که ارتفاع آن ۱۴۶۶ میلی‌متر و فاصله بین دو محور ۲۹۶۱ میلی‌متر است، ظرفیت صندوق عقب خودرو نیز ۵۴۰ لیتر است؛ خودروی یادشده دارای کروز کنترل تطبیقی، ترمز اضطراری خودکار، قابلیت نظارت بر نقاط کور، دوربین دید فراگیر و قابلیت تشخیص علائم راهنمایی و رانندگی است.

از دیگر ویژگی‌های خودروی مرسدس بنز کلاس E می‌توان به چرخ‌های ۲۰ اینچی، چراغ‌های جلو LED، نمایشگر ۱۴.۴ اینچی، دستیار صوتی هوشمند، ناوبری ماهواره‌ای، سیستم صوتی مجهز به ۱۷ بلندگو و گرم‌کن صندلی‌های جلو و عقب اشاره کرد؛ این خودرو در رنگ‌های مشکی، نقره‌ای، آبی، خاکستری و سفید عرضه می‌‏شود.

کد خبر 751318

دیگر خبرها

  • ایلان ماسک کاربردی برای هوش مصنوعی در اسپیس ایکس نیافت!
  • خودروی مرسدس بنز کلاس E چه مشخصاتی دارد؟
  • خودرو مرسدس بنز کلاس E چه مشخصاتی دارد؟
  • عکس | رونمایی چینی ها از تسلا سایبرتراک فیک! + عکس
  • پیشنهاد عجیب ایلان ماسک به حامیان فلسطین
  • پیشنهاد جنجالی ایلان ماسک علیه دانشجویان معترض امریکا | نتایج نظرسنجی میلیونی‌اش را ببینید
  • پیشنهاد عجیب ایلان ماسک در مورد معترضینی که پرچم آمریکا را پایین می‌کشند
  • عکس| پیشنهاد عجیب و غریب ایلان ماسک به حامیان فلسطین
  • پیشنهاد عجیب ماسک برای برخورد با دانشجویان معترض
  • با کیفیت ترین خودرو بعد از تسلا را برای حمل و نقل تهران انتخاب کرده ایم | پوست اندازی ۶۵ هزار تاکسی برقی در تهران