Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-06@02:26:56 GMT

عقب نشینی دلار در برابر سایر رقبا

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۴۲۶۸۷

عقب نشینی دلار در برابر سایر رقبا

ارزش دلار در معاملات امروز با ۰.۱۱ درصد کاهش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۰.۲۰۳ واحد بسته شد.

 

به گزارش پول نیوز به نقل از رویترز، برخی گزارشات حاکی از آن است که گونه هندی جهش یافته ویروس کرونا به انگلیس و آلمان راه پیدا کرده است. شیوع این گونه در انگلیس و دیگر کشورهای اروپایی به ویژه حالا که بسیاری از آن ها کاهش شیب مبتلایان روزانه را به ثبت رسانده اند خبر بسیار بدی خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انگلیس پیشروترین کشور از نظر واکسیناسیون در اروپا است. در شرق اوضاع کرونا کماکان بحرانی است و به نظر می رسد بار اصلی رشد اقتصادی در اتحادیه اروپا و منطقه یورو در سه ماهه دوم امسال هم کماکان بر روی دوش کشورهای غربی و شمالی اروپا خواهد بود.

در خبری خوب برای اقتصاد آمریکا به ویژه در زمانی که نرخ تورم وضعیت نگران کننده ای دارد، شمار متقاضیان دریافت مزایای بیکاری این کشور تا ابتدای ماه می با ۴۹ هزار نفر کاهش نسبت به ماه قبل به ۴۹۸ هزار نفر رسید که این رقم، پایین ترین رقم ثبت شده طی ۱۲ ماه اخیر تاکنون محسوب می شود. طبق اعلام وزارت کار آمریکا، بیشترین میزان کاهش در تقاضای دریافت مزایای بیکاری مربوط به ایالت های نیویورک، فلوریدا، کالیفرنیا و تگزاس بوده است.

بانک مرکزی آمریکا در گزارشی اعلام کرد که همه گیری کرونا بیش از همه روی وضعیت معیشتی افراد با تحصیلات پایین و کسانی که مجبور به شیفت های کاری طولانی هستند، تاثیر منفی گذاشته است. جروم پاول- رییس فدرال رزرو- با بیان اینکه اقتصاد در مسیر احیا و بازگشت به شرایط قبل از آغاز همه گیری کرونا قرار دارد، نسبت به اشتغال زایی بیشتر با توجه به تقویت رشد اقتصادی ابراز امیدواری کرد. در پنج ماه اخیر نرخ بیکاری آمریکا در مسیر نزولی بوده و از نرخ های دورقمی مجددا فاصله گرفته است.

چاپ گسترده اسکناس در آمریکا برای حمایت از بخش های مختلف اقتصادی در برابر کرونا منجر به قرار گرفتن کسری بودجه دولت و میزان بدهی ها در سطح نگران کننده ای شده است. اکنون میزان بدهی‌های دولت این کشور تا پایان ماه آوریل به ۲۸ تریلیون و ۲۳۴ میلیارد و ۹۵۸ میلیون دلار رسیده است. میزان بدهی هر شهروند آمریکایی تا پایان این ماه به طور متوسط ۸۴ هزار و ۷۴۸ دلار بوده است. کسری بودجه دولت آمریکا تا پایان ماه آوریل به سه تریلیون و ۲۵۶ میلیارد و ۵۵۹ میلیون دلار رسیده است.

مازن عیسی - استراتژیست ارشد ارزی در موسسه تیدی سکیوریتیز - گفت: نگرانی از اوج گیری تورم یکی از اصلی ترین عواملی است که جلوی رشد بیشتر دلار را گرفته اما دلار در مقطع فصلی فعلی دارای پشتوانه های بنیادی خوبی برای صعودی شدن است. در صورتی که بازدهی اوراق قرضه روی مدار نزولی قرار گیرد، دلار حرف های زیادی برای گفتن در برابر ارزهای امن تر خواهد دشت. موضع فعلی بانک مرکزی ادامه سیاست های حمایتی است که در برابر رشد دلار عاملی بازدارنده محسوب می شود.

شاخص دلار

شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۱۱ درصد کاهش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۰.۲۰۳ واحد بسته شد.

نرخ برابری هر فرانک سوئیس نیز معادل ۱.۱۱۰ دلار اعلام شد. (نرخ های فوق بر حسب ساعت پایانی معاملات بازارهای ارزی نیویورک محاسبه شده است.)

ارزهای اروپایی

در تازه‌ترین دور از معاملات، پوند با ۰.۰۷ درصد افزایش نسبت به روز قبل خود و به ازای ۱.۳۹۸ دلار مبادله شد. یورو ۰.۱۲ درصد بالا رفت و با ماندن در کانال ۱.۲۱ به ۱.۲۱۶ دلار رسید.

ارزهای آسیایی

در معاملات بازارهای ارزی آسیایی، هر دلار با ۰.۱۵ درصد کاهش به ۱۰۸.۵۶۵ ین رسید. در برابر همتای استرالیایی، هر دلار آمریکا به ازای ۱.۲۷۴ دلار مبادله شد. همچنین نرخ برابری دلار معادل ۶.۴۳۱ یوان چین اعلام شد.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: ارزش دلار پول نیوز ارزهای جهانی چاپ اسکناس نرخ بیکاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۴۲۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۸۰ درصدی ارزش صادرات سمنان در سال جدید

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ مدیر کل گمرک استان سمنان گفت:  در فروردین  امسال ، ۲۹ هزار تن کالا شامل مواد شوینده - کربنات سدیم ، هیدروکربن   و سیم و کابل به ارزش ۱۰ میلیون دلار از گمرکات استان سمنان به ۳۴ کشور جهان صادر شد که به لحاظ وزن ۹۶ درصد و به لحاظ ارزش صادراتی ۸۰ درصد نسبت به فروردین سال گذشته افزایش داشته است.
مرتضی حاجیان نژاد با بیان اینکه در این مدت هزار و ۵۵۰ تن کالامواد اولیه و ماشین آلات واحد‌های تولیدی به ارزش شش میلیون ۵۰۰ هزار دلار به گمرکات استان سمنان وارد شده است  گفت: تراز تجاری یک ماهه استان سه میلیون ۵۰۰ هزار دلار و مثبت بوده است.
حاجیان نژاد همچنین گفت: بر اساس تحلیل‌های آماری ، میزان تجارت خارجی استان سمنان در سال گذشته ۳۸۵ میلیون دلار بوده که نسبت به سال قبل از آن ۵۹ درصد رشد داشته است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • افزایش ۸۰ درصدی ارزش صادرات سمنان در سال جدید
  • برنت ۸۲ دلار و ۹۶ سنت شد
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۵ |برنت ۸۲ دلار و ۹۶ سنت شد
  • قیمت طلا کاهش یافت
  • افزایش قیمت جهانی نفت/ برنت ۸۳ دلار و ۸۵ سنت شد
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۴/ کاهش نرخ انس طلا
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۴
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۴ |برنت ۸۳ دلار و ۸۵ سنت شد