Web Analytics Made Easy - Statcounter

کانون فرهنگی هنری «منتظران وليعصر(عج)» فعالیت‌های گسترده‌ای در رواق همدلی طرح ملی ایران قوی داشته است؛ توزیع کارت هدیه ۲ میلیون تومانی میان متضررین اقتصادی کرونا و تامین تبلت برای دانش ‌آموزان محروم ازجمله این فعالیت‌ها است.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، کانون فرهنگی هنری «منتظران وليعصر (عج)» مسجد جامع وليعصر (عج) یکی از کانون های فعال در استان البرز است، این کانون فرهنگی هنری که دارای 247 عضو است، در طرح ملی «ایران قوی» و در رواق همدلی به عنوان کانون برگزیده انتخاب شد و توانست 13650 امتیاز را کسب کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

حجت الاسلام «احمد جلالوند»، در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به اینکه اولویت کانون فرهنگی هنری منتظران حضرت ولیعصر(عج) مسجد جامع ولیعصر(عج) استان البرز از ابتدای تاسیس تاکنون کمک های مومنانه و حمایت از محرومان بوده است، اظهار کرد: پس از شیوع بیماری کرونا و با توجه به اینکه کمک رسانی به محرومان و اقشار متضرر اقتصادی کرونا بیش از پیش احساس می شد، به همین جهت بیشتر فعالیت های این کانون در این جهت پررنگ تر شد.

 

کانون فرهنگی هنری منتظران ولیعصر(عج) در راستای کمک رسانی به افراد کم برخوردار از ظرفیت دیگر مجموعه ها نیز کمک گرفت و کمک های مومنانه این کانون با همکاری و کمک مرکز وکلای قوه قضائیه، کمیته امداد امام خمینی(ره)، دفتر حمایت از ایثارگران انجام می شود.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری منتظران حضرت ولیعصر(عج) به فعالیت های این کانون در قالب همدلی که در 22 مورد در طول یکسال اخیر انجام شده اشاره کرد و افزود: اهدای 110 کارت هدیه 300 هزار تومانی به خانواده های نیازمند،117 کارت هدیه 2 میلیون تومانی به دانش آموزان نیازمند جهت تهیه تبلت برای تحصیل در فضای مجازی، 92 کارت هدیه 2 میلیون تومانی به خانواده های آسیب دیده از کرونا به مناسبت سالگرد شهادت سردار دل ها و پرداخت حساب دفتری 842 خانواده محروم نزد کسبه، بخشی از این کمک های مومنانه است.

 

کانون فرهنگی هنری منتظران حضرت ولیعصر(عج) مسجد جامع ولیعصر(عج) در مناسبت های مختلف نیز از زحمات فعالان فرهنگی و گروه های جهادی تقدیر می کند که می توان به تکريم بانوان فعال جهادی و فرهنگی به مناسبت ميلاد حضرت زهرا (س) و اهدای 110 کارت هدیه به ارزش 300 هزار تومان از طريق جذب مشارکت های مردمي (خيرين) و تکریم از مادران و همسران شهدا با اهدای 38 کارت هدیه اشاره کرد.

 

برنامه های کانون فرهنگی هنری منتظران ولی عصر(عج) در سال 1400 هم بر مبنای محرومیت زدایی است. مدیر کانون فرهنگی هنری منتظران ولی عصر(عج) در این باره بیان کرد: طرح رزمایش مواسات و همدلی در منطقه محله پیشاهنگی کرج با محوریت این کانون از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا کنون با جدیت انجام شده است و در سال جدید نیز استمرار خواهد داشت.

 

 

 

 

مدیر کانون فرهنگی هنری منتظران ولیعصر(عج) خاطرنشان کرد: طی سال ۱۴۰۰ با توجه به وضعیت شیوع بیماری کرونا، سلسله برنامه هایی با هدف افزایش معرفت و بصیرت نوجوانان و جوانان در نظر گرفته شده است که عمده آن با بهره مندی از فضای مجازی است.

 

یکی دیگراز رویکردهای این کانون را فرهنگی هنری را می توان برگزاری مسابقات مختلف در مناسبت ها و اهدای جوایز نفیس به برگزیدگان نام برد، حجت الاسلام جلالوند در این زمینه گفت: برگزاری مسابقه کتابخوانی«رفیق خوشبخت ما» و اهدای 14 کارت هدیه به ارزش 500 هزار تومان به برگزیدگان، اهدای 22 کارت هدیه به ارزش 2 میلیون تومان به برندگان مسابقه کتابخوانی «گام دوم انقلاب»، «نقاشی و مقاله دستاوردهای انقلاب» و اهدای 40 کارت هدیه یک میلیون تومانی به برندگان مسابقه «سلامت زندگی» و تقدیر از فعالان فضای مجازی و تقدیر از کادر درمان و پرستاران، اجرای طرح سه شنبه های تکریم به منظور تقدیر فعالین فرهنگی و خانواده های شهدا بخش دیگری از خدمات این کانون است.

 

از دیگر فعالیت های کانون فرهنگی هنری منتظران حضرت ولیعصر(عج) فعالیت یک مرکز حقوقی با حضور 54 وکیل است، به گفته حجت الاسلام جلالوند این مرکز حقوقی به خانواده های شهدا و تحت نظر کمیته امداد امام خمینی(ره) به صورت حضوری و مجازی خدمات مشاوره ای در بخش های حقوقی ارایه می دهند، زیرا ما متاسفانه شاهد این موضوع این هستیم که بسیاری از خانواده ها هزینه های بسیاری خدمات حقوقی پرداخت می کنند که این خدمات از سوی کانون ما به صورت رایگان ارایه می شود.

 

کانون فرهنگی هنری منتظران ولیعصر(عج) مسجد جامع حضرت ولی عصر(عج) یکی از کانون های موفق در زمینه ورزش است، آنچنان که باشگاه ذوالفقاریه وابسته به این کانون فرهنگی هنری مسجد است و هنرجوهاي دارنده نشان های قهرمانی کشوري را پرورش می دهد و مربیان رسمی فدراسیون تکواندو در این باشگاه فعال ورزشی حضور می یابند. مدیر این کانون فرهنگی هنری گفت: یکی از امتیازهای ویژه این کانون فرهنگی هنری مسجد این است که اعضاء کانون به صورت نیم بها ثبت نام مي شوند و از امتیازهای این باشگاه وابسته به کانون منتظران ولیعصر(عج) مسجد جامع ولی عصر(عج) این است که تنها مختص به آقایان نیست و برای بانوان در روزها و ساعت های خاصی برنامه داشته است که البته اکنون به دلیل شرایط کرونا این باشگاه برنامه ورزشی برگزار نمی کند.

 

 

این کانون فرهنگی هنری درمحور قرآنی نیز فعالیت های شاخصی انجام می دهد. به گفته حجت الاسلام جلالوند با همکاری موسسه قرآنی خاتم الانبیاء(ص) همکاری هایی را در برگزاری برنامه های قرآنی داریم که از جمله می توان به رونق جلسات قرآنی، تربیت مربی قرآن کریم، برپایی کرسی تلاوت قرآن کریم اشاره کرد. همچنین برگزاری دوره هایی نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، روخوانی قرآن، روخوانی قرآن، حفظ، تفسیر، ابتهال، قرائت قرآن بخش دیگری از فعالیت های این است.

 

ارایه مشاوره های ازدواج با حضور حجت الاسلام دهنوی، راه اندازی گروه نمایش و فیلم سازی و برپایی گفتمان های بصیرتی پ با هدف افزایش معرفت و بصیرت نوجوانان و جوانان با بهره مندی از فضای مجازی بخش دیگری از فعالیت های این کانون فرهنگی هنری است که می توان به آن اشاره کرد.

 

از دیگر رویکردهای کانون های فرهنگی هنری منتظران ولیعصر(عج) مسجد جامع ولیعصر(عج)توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است. کانون منتظران ولیعصر(عج) در این زمینه تلاش دارد با برگزاری طرح هایی همچون اجرای طرح های «شنبه های با کتاب»، برگزاری مسابقات کتابخوانی، فعالیت در جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان ومشارکت در طرح روستاهای دوستدار کتاب و نیز برپایی نمایشگاه کتاب در تشویق نوجوانان و جوانان به مطالعه و کتابخوانی گام اثرگذاری بردارد.

 

کانون فرهنگی هنری منتظران ولیعصر(عج) برای ارتقای مهارت های روز نوجوانان و جوانان هم برنامه ریزی دارد، مدیر کانون فرهنگی هنری منتظران ولیعصر(عج) خاطر نشان کرد: برای فعالان این کانون فرهنگی هنری در رشته های رایانه ای، آموزش پویانمایی، سواد رسانه ای، زبان های خارجی، فنی و حرفه ای، مهارتهای ۷گانه رایانه ای، تولید محصولات متناسب با فضای مجازی و آموزش نجوم دوره آموزشی برگزار کرده ایم.

 

پایان پیام/40

منبع: شبستان

کلیدواژه: طرح ملی ایران قوی مسجد مدیر کانون فرهنگی هنری منتظران کانون فرهنگی هنری نوجوانان و جوانان میلیون تومانی مسجد جامع ولی حجت الاسلام فضای مجازی خانواده ها ولی عصر عج کارت هدیه فعالیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۴۲۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسامی داوران مرحله استانی اعلام شد/ داورانی از جنس هنر و تجربه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، دبیرخانه ی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی در مرحله ی استانی عباس پویان، فاطمه برمال، سمیه حسین نژاد را به عنوان داوران این جشنواره معرفی کرد.   عباس پویان بازیگر، نمایشنامه نویس و کارگردان است که دارای لیسانس ادبیات نمایشی و فوق لیسانس زبان و ادبیات فارسی است، وی از سال ۷۰ و در استان فارس فعالیت هنری خود را آغاز کرده و بیش از ۴۰ اثر هنری در حوزه ی کودک و نوجوان کار کرده است و در سال ها فعالیت مقام های متعددی را در جشنواره های کشوری و استانی به دست آورده است. 

 

دیگر خبرها

  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • نشست هم اندیشی انجمن های علمی و کانون های فرهنگی دانشگاه یاسوج
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • اجرای طرح «هر کلاس یک قفسه کتاب» در خوزستان
  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی
  • رقابت ۱۰ گروه در جشنواره هنر‌های نمایشی کودک و نوجوان آذربایجان غربی
  • نگاهی به آسیب‌های نوپدید فضای مجازی
  • دهه سرآمدی آموزش فرصت مغتنمی برای ادای احترام به پیشگامان ساحت تولید و نشر معرفت و حکمت است
  • اسامی داوران مرحله استانی اعلام شد/ داورانی از جنس هنر و تجربه
  • فعالیت هدفمند در فضای مجازی مورد توجه قرار گیرد