Web Analytics Made Easy - Statcounter

به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، نظامیان رژیم صهیونیستی  شنبه شب بار دیگر به نمازگزاران و روزه داران فلسطینی در قدس اشغالی حمله کردند و به طرز وحشیانه ای با شلیک گلوله، گاز اشک آور و بمب‌های صوتی اقدام به سرکوب آنان کردند.

هلال احمر فلسطین امروز یکشنبه اعلام کرد شمار زخمی‌های درگیری‌های شب گذشته در شهر اشغالی قدس و اطراف مسجد مبارک الاقصی به ۹۰ تن رسیده است که بسیاری از آن ها به بیمارستان انتقال داده شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این درگیری‌ها در در اطراف باب العامود، باب الساهرة ، محله الشیخ جراح، باب الأسباط و باب الحطه در قدس اشغالی رخ داد.

همچنین گزارش شده که به رغم وجود دهها مصدوم نظامیان صهیونیست اجازه ورود آمبولانس به مجاورت باب العامود را ندادند.

طبق اعلام اداره اوقاف اسلامی قدس، به رغم محدودیت‌های شدید رژیم صهیونیستی و ممانعت از حضور هزاران نفر در مسجد الاقصی، بیش از ۹۰ هزار تن برای اعتکاف در شب قدر در این مسجد مبارک حضور یافتند و پس از اقامه نماز تراویح، سوگند حمایت از مسجد الاقصی را بجای آوردند.

حاضران همچنین شعار "ما مبارزان تو هستیم حماس" سردادند.

همزمان با قدس اشغالی، بسیاری از شهرهای کرانه باختری و نوار غزه نیز به صحنه درگیری شدیدی فلسطینیان با اشغالگران اسرائیلی در حمایت از ساکنان قدس تبدیل شده است و منابع فلسطینی از درگیری جوانان فلسطینی حامی قدس با نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در شرق غزه خبر دادند.

به گفته این منابع هزاران فلسطینی شنبه شب به نشانه حمایت از ساکنان قدس و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی علیه نمازگزاران در مسجد الاقصی در نوار مرزی غزه دست به تظاهرات زدند.

فعالان فلسطینی در نوار غزه نیز در واکنش به جنایات اشغالگران اسرائیلی ارسال بالن‌های آتش‌زا به سمت اراضی اشغالی را ازسرگرفتند.

همزمان با تشدید ناآرامی‌ها در قدس و غزه آمریکا، روسیه، سازمان ملل و اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای مشترک درگیری‌های قدس و تصمیم رژیم صهیونیستی برای کوچاندن فلسطینیان ساکن محله شیخ جراح در قدس اشغالی که سال‌ها در آن زندگی کرده‌اند، را "نگران کننده" خواندند.

در این بیانیه اعلام شده که سازمان ملل، آمریکا و اتحادیه اروپا مخالف چنین اقدامات یکجانبه‌ای هستند که صرفا به تشدید تنش و درگیری‌ها می‌انجامد.

در بیانیه مشترک مذکور از رژیم صهیونیستی خواسته شده دست از این اقدامات بردارد.

قدس اشغالی شنبه شب نیز شاهد درگیری فلسطینیان با نظامیان صهیونیستی پس از یورش صهیونیست‌ها به صحن‌های مسجد الاقصی و نمازگزاران فلسطینی بود که به زخمی شدن بیش از ۲۰۰ تن منجر شد.

این اقدامات واکنش‌های شدید بین المللی و محکومیت‌های کشورهای منطقه و جهان را به دنبال داشت.

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی مسجد الاقصی قدس اشغالی درگیری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۴۲۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳ شهید و ۱ زخمی در بمباران شهرک «خیام» در جنوب لبنان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، حمله‌های هوایی و توپخانه‌ای ارتش رژیم صهیونیستی به منطقه‌های مختلف جنوب لبنان همچنان ادامه دارد.

منابع پزشکی لبنانی اعلام کردند که در نتیجه بمباران شهرک «الخیام» در جنوب لبنان از سوی ارتش رژیم صهیونیستی، ۳ نفر به شهادت رسیده و یک نفر دیگر نیز زخمی شده است.

شهرک «بلیدا» در جنوب لبنان نیز هدف حمله شدید ارتش رژیم صهیونیستی با بمب‌های ممنوعه فسفری قرار گرفت.

توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی نیز اطراف شهرک «الناقوره» در جنوب لبنان را گلوله‌باران کرد.

خبرنگار المیادین در جنوب لبنان هم گزارش داد که جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی مناطق میانی شهرک‌های «عدیسه» و «کفرکلا» در جنوب لبنان را بمباران کرده‌اند.

کمی پیش‌تر نیز منابع خبری اعلام کردند که پس از سلسله عملیات‌های مقاومت اسلامی لبنان، اشغالگران صهیونیست بالنی جاسوسی را بر فراز روستاهای بخش غربی جنوب لبنان به هوا فرستاده‌اند.

کد خبر 6100738

دیگر خبرها

  • شهادت و زخمی‌شدن چندین فلسطینی در حملات جدید رژیم صهیونیستی+ فیلم
  • ۳ شهید و ۱ زخمی در بمباران شهرک «خیام» در جنوب لبنان
  • گزارش سازمان حقوق بشری از جنایت‌های رژیم صهیونیستی در رفح
  • احتمال عبور آمریکا و اروپا از نتایاهو پس از حمله به رفح/ حکم تعقیب جنایی نخست وزیر رژیم صهیونیستی عملیاتی خواهد شد؟
  • حمله پهپادی یمن به ناو جنگی ایتالیا در خلیج عدن/ زخمی شدن ده ها سرباز ناتو در سوئد/ قتل یک بازرگان مشهور اسرائیلی در اسکندریه مصر/ آماده شدن مجلس نمایندگان آمریکا برای تحریم مقامات دیوان بین‌المللی کیفری
  • درگیری شدید نیرو‌های قسام با نظامیان رژیم اشغالگر در شرق رفح
  • درگیری شدید مقاومت فلسطین و ارتش اسرائیل در شرق رفح/ شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۷۸۹ نفر رسید
  • رهبر انقلاب: اگر کمک آمریکا نبود رژیم صهیونیستی قدرت این رفتارهای وحشیانه را داشت؟
  • رهبر انقلاب: اگر کمک آمریکا نبود رژیم صهیونیستی قدرت و جرات این رفتارهای وحشیانه را داشت؟ /حج امسال، حج برائت است
  • برجای ماندن ده‌ها شهید و زخمی در موج حملات هوایی علیه رفح