Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-30@01:54:09 GMT

واقعا مردان بیشتر از زنان به کرونا مبتلا می‌شوند؟

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۴۲۹۲۵

واقعا مردان بیشتر از زنان به کرونا مبتلا می‌شوند؟

مدت‌هاست که مشخص شده است که کووید۱۹ برای مردان کشنده‌تر از زنان است و تحقیقات جدید خطرِ بیشتر در این باره را به ژنی مرتبط می‌داند که باعث نوعی ریزش مو در مردان می‌شود.

ابتدا تیمی از محققان آمریکایی متوجه این ارتباط شدند که مردان مبتلا به ریزش موی حساس به هورمون، معروف به آلوپسی آندروژنتیک بیشتر در معرض بستری شدن در بیمارستان بر اثر ابتلا به ویروس کرونا هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته محققان در میان مردان بستری با کووید۱۹، ۷۹ درصد مبتلا به آلوپسی آندروژنتیک هستند که انتظار می‌رود در یک جمعیت هم سن مشابه باشد.

محققان گفتند آلوپسی آندروژنتیک ناشی از فعالیت ژن گیرنده آندروژن (AR) است که در بعضی از مردان می‌تواند منجر به ریزش مو شود.

گورن توضیح داد آنزیمی به نام TMPRSS۲، عامل اصلی عفونت کووید۱۹، به آندروژن نیز حساس است و ممکن است تحت تاثیر ژن AR نیز باشد.

به نظر می‌رسد یک بخش کلیدی در ژن AR هم بر شدت کووید۱۹ و هم تمایل مردان به از دست دادن موهایشان به دلیل آلوپسی آندروژنتیک تاثیر بگذارد.

در مطالعه جدید گروه ایروین تجزیه و تحلیل ژنتیکی ۶۵ مرد بستری به دلیل ابتلا به کووید۱۹ را انجام داد. آن‌ها دریافتند که مردان با اختلاف ساختاری مشخص در ژن AR به احتمال زیاد به کووید۱۹ شدید مبتلا می‌شوند.

گورن در سخنرانی خود در یک نشست مطبوعاتی گفت: انحراف ژن AR می‌تواند به عنوان نشانگر زیستی برای شناسایی بیماران مرد مبتلا به کووید-۱۹ که بیشتر در معرض خطر پذیرش ICU هستند، استفاده شود.

او همچنین معتقد است که شناسایی نشانگر زیستی متصل به گیرنده آندروژن یکی دیگر از شواهد برجسته نقش مهم آندروژن‌ها (هورمون‌های مردانه) در شدت بیماری کووید۱۹ است.

دکتر ترزا موری آماتو رئیس طب اورژانس در لانگ آیلند یهود فارست هیلز در شهر نیویورک است و موارد شدید کووید۱۹ را مورد مطالعه قرار داده است.

او می‌گوید ارتباط معناداری بین تعداد بیشتری از گیرنده‌های آندروژن و میزان بیشتری از پذیرش ICU برای بیماران آلوده به کووید۱۹ وجود دارد.

به گفته آماتو تحقیقات بیشتری برای تعیین اینکه آیا داروهایی که گیرنده‌های آندروژن را مسدود می‌کنند در درمان بیماران مبتلا به کووید۱۹ مفید خواهد بود، لازم است.

از آنجا که یافته‌ها در یک جلسه پزشکی ارائه شده است، باید تا زمان انتشار در یک مجله معتبر بررسی شود.

۴۷۲۳۷

کد خبر 1512854

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: ویروس کرونا آلوپسی آندروژنتیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۴۲۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمار مرگ و میر‌های سال ۱۴۰۲/ زنان یا مردان کدام بیشتر فوت کردند؟

آفتاب‌‌نیوز :

از تعداد فوت های ثبت شده در سال ۱۴۰۲، ۵۵/۶ درصد مرد و۴۴/۴ درصد زن بوده‌اند.

در سال ۱۴۰۲ مردان ۵۵/۶ درصد و زنان ۴۴/۴ درصد از ثبت فوت‌ها را به خود اختصاص داده‌اند که این میزان در مدت مشابه سال قبل برابر ۵۶/۶ درصد برای مردان و ۴۳/۴ درصد برای زنان بوده است.

همچنین آمارهای ثبت شده در سازمان ثبت احوال کشور نشان می‌دهد در مقابل هر ۱۳۰ مرد فوت شده، ۱۰۰ زن فوت شده‌اند.

بر اساس این گزارش در سال ۱۴۰۲ تعداد ۴۴۲ هزار و ۲۱۳ رویداد فوت به ثبت رسیده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل با تعداد ۴۱۸ هزار و ۷۴۱ رویداد فوت ثبت شده، ۵/۶ درصد افزایش داشته است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • آیا بهبود یافتگان سرطان سینه بار دیگر به سرطان مبتلا می شوند؟
  • خطری که بازماندگان سرطان سینه را تهدید می‌کند
  • ثبت احوال : مردان سال گذشته بیشتر از زنان فوت کردند
  • اعلام آمار مرگ و میر؛ سال ۱۴۰۲ زنان بیشتر فوت کردند یا مردان؟
  • مردان سال گذشته بیشتر از زنان فوت کردند
  • اعلام آمار مرگ و میر سال ۱۴۰۲ / فوت مردان بیشتر از زنان
  • آمار مرگ و میر در ایران؛ فوت مردان بیشتر از زنان
  • اعلام آمار مرگ و میر‌های سال ۱۴۰۲/ زنان یا مردان کدام بیشتر فوت کردند؟
  • آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان
  • ثبت فوت مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان در سال ۱۴۰۲ بوده است