Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-02@03:37:37 GMT

هاشمی: دلایل ردصلاحیت نامزدهای انتخابات شوراها روشن نیست

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۴۳۱۳۴

هاشمی: دلایل ردصلاحیت نامزدهای انتخابات شوراها روشن نیست

رئیس شورای شهر تهران گفت :هنوز پیگیری‌ها درخصوص ردصلاحیت‌های انتخابات شورای شهر تهران و دلایل روشن این ردصلاحیت‌ها به نتیجه نرسیده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن هاشمی در جلسه امروز (یکشنبه) شورای شهر تهران با اشاره به نزدیک شدن انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا اظهار کرد: در فاصله کمتر از ۴۰ روز تا انتخابات شوراها و ریاست جمهوری قرار داریم و جامعه منتظر دو پیام مهم در رونق و نشاط انتخاباتی، یعنی تأیید صلاحیت‌های حداکثری و شنیدن شدن صداهای متکثر در فضای سیاسی کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با توجه به رایزنی‌ها و پیگیری‌ها درباره رسیدگی به اعتراض ردصلاحیت شدگان در انتخابات شوراها، با مراجع مسئول، هنوز خبری از تأیید صلاحیت‌ها و اعلام دلایل روشن رد صلاحیت‌ها، نشده است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران اظهار امیدواری کرد: فضای مشارکت بالا و حضور دیدگاه‌های متکثر ومتنوع در انتخابات شوراها به خصوص شورای شهر تهران ایجاد شودو پشتوانه مردمی شورای پنجم که با رأی بی سابقه وبالا انتخاب شد، بتواند در شورای ششم تداوم یابد.

هاشمی با اشاره به نقش رسانه‌ها از جمله صدا و سیما در ایجاد فضای انتخاباتی گفت: در خصوص انتخابات ریاست جمهوری صداوسیما و رسانه‌های رسمی فضا را برای گفت‌وگو با جریان‌های متفاوت، حتی کسانی که هنوز قائل به رأی دادن نیستند فراهم کنند تا نخبگانی که به مشارکت فعال معتقدند بتوانند در این گفت‌وگوها جامعه را در جهت شرکت فعال در انتخابات اقناع کنند و نسبت به پیامدهای عدم حضور در انتخابات مباحث کارشناسی و عمیقی مطرح شود.

وی با اشاره به گفت‌وگوهای اخیر شهردار تهران گفت: از حضور شهردار تهران در گفت‌وگوهای مستقیم در فضای مجازی استقبال می‌کنیم، این گفتگوها هرچند دیر اتفاق افتاد ولی باید تداوم و افزایش یابد بخصوص در آستانه انتخابات شوراها که عملکرد مدیریت شهری در این دوره می‌تواند با حضور رو در رو و گفتگوی بدون واسطه با کارشناسان، اصحاب رسانه، منتقدان و مدیران گذشته مورد بررسی قرار گیرد تا هم دستاوردهای آن به‌صورت غیرتبلیغاتی و کارشناسی تبیین، هم نقاط ضعف برای بهبود در آینده مشخص شود.

کد خبر 492084

منبع: ایمنا

کلیدواژه: محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران شوراي شهر تهران انتخابات ۱۴۰۰ انتخابات رد صلاحیت رد صلاحیت شوراها شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق انتخابات شوراها شورای شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۴۳۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس از امشب آغاز می‌شود

ستاد انتخابات کشور اعلام کرد مهلت زمانی تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی از بامداد پنج‌شنبه ۱۳ اردیبهشت به‌مدت یک‌هفته آغاز خواهد شد. - اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره یک اعلام کرد تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی از بامداد 13 اردیبهشت به مدت یک‌هفته آغاز می‌شود.

نتایج انتخابات الکترونیکی یک‌ساعته حاضر می‌شود متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

به آگاهی مردم شریف ایران اسلامی و تمامی نامزدهای مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی می رساند، در اجرای ماده (70) قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، فعالیت‌های تبلیغاتی کلیه نامزدهای واجد شرایط از ساعت  00:00 بامداد روز پنجشنبه مورخ 13/02/1403 آغاز و در ساعت 08:00 صبح روز پنجشنبه مورخ 20/02/1403 پایان می‌یابد.

 ستاد انتخابات کشور

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس از امشب آغاز می‌شود
  • آشنایی با نامزدهای راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس در کرمانشاه
  • تشکری هاشمی: قرارداد ۲ میلیارد یورویی با چین را فقط در سایت‌ها و فضای مجازی دیده‌ام
  • افشای دلایل ردصلاحیت حسن روحانی در انتخابات
  • اعلام اسامی و مشخصات نامزدهای دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس
  • افشای دلایل رد صلاحیت حسن روحانی از سوی شورای نگهبان
  • افشای دلایل رد صلاحیت حسن روحانی
  • افشای دلایل ردصلاحیت حسن روحانی از سوی شورای نگهبان
  • قرعه کشی برنامه تبلیغاتی نامزدهای انتخابات مجلس دوازدهم شورای اسلامی حوزه بیرجند، درمیان و خوسف  در صدا و سیمای خراسان جنوبی
  • منافع شخصی دلیل عدم عمل به قانون در شهرداری ها / استمرار کاهش کیفیت زندگی در کلانشهرها و شهرها /نتایج وخیم عدم مشارکت در انتخابات شوراها