Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک عضو شورای شهر تهران ضمن ابراز همدردی با مردم افغانستان درپی انفجار یک مدرسه دخترانه بر لزوم تداوم روند مبارزه با سفیدبالک‌ها در کشور تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، حجت نظری در دویست و نودو دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران گفت: روزجهانی صلیب سرخ و هفته هلال احمر را به تمام عزیزان همکار با این جمعیت‌های دوست‌دار انسان و به‌ویژه نیروهای داوطلب آنان تبریک عرض می‌کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین ابراز هم‌دردی می‌کنم با مردم عزیز افغانستان به سبب انفجاری که در یکی از مدارس این کشور رخ داد. امیدوارم خیلی زود بساط تنگ‌نظری، تمامیت خواهی و حذف مخالف که چکیده‌ای از تفکر طالبانی است از کشور افغانستان و سراسر جهان برچیده شود.

وی افزود: همچنین در خبرها خواندم یکی از مدیران دوره قبل شهرداری تهران، به انفصال دائم از خدمات دولتی محکوم شد. امیدوارم این روند رسیدگی به تخلفات دوره گذشته مدیریت شهری سرعت بیشتری گرفته و هر مدیری در هر دوره‌ای تخلف داشته رسیدگی به‌ آن به تاخیر نیافتد و با قاطعیت و فارغ از گرایش‌های سیاسی و البته به شکل شفاف دنبال شود.

وی ادامه داد: شهروندان تهرانی حتما به خاطر دارند که چهارسال پیش و زمانی که دوره پنجم مدیریت شهری فعالیت خود را آغاز کرد، یکی از معضلات جدی شهر تهران در آستانه فصل تابستان سفیدبالک‌ها یا همان مگس‌های سفید بود. حشراتی که مزاحمت‌های زیادی از جمله مشکلات تنفسی برای مردم ایجاد کرده بودند، نزدیک به سه سال است که دیگر در شهر تهران دیده نشدند. نه آمدن این حشرات به تهران ناگهانی و از سر تصادف بود و نه رفتن‌شان! اشتباهات مدیریتی دوره گذشته دعوت‌شان کرد و با اصلاح پوشش‌های گیاهی و نیز مدیریت چگونگی جمع‌آوری شاخ و برگ‌ها در دوره پنجم به زیست‌گاه خود برگشتند. رفع آن مشکل حاصل ساعت‌ها کار کارشناسی و بررسی پیرامون این موضوع بود و در نهایت با اصلاح الگوی کشت برخی گونه‌های گیاهی در تهران این معضل حل شد، لذا از سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران درخواست دارم که امسال نیز این روند را ادامه دهند تا خدایی نکرده شاهد حضور دوباره سفید بالک‌ها در شهر نباشیم.

این عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: همچنین همان‌طور که می‌دانید، امسال سالی کم بارش داشته‌ایم و طبیعی است که درپی آن، احتمال خشکسالی و کاهش سطح آب‌های زیرزمینی بیشتر شده است. در همین راستا نیز از سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری می‌خواهم که که پیش از تشدید گرمای هوا، نسبت به تغییر در الگوی آبیاری فضاهای سبز اقدام کند. انتقال زمان آبیاری از اوج زمان گرما به ساعات پایانی روز می‌تواند به صرفه‌جویی در مصرف آب و نیز ممانعت از سوختن گیاهان منجر شود. متاسفانه بخشنامه قبلی که با پیگیری اینجانب و ابلاغ سازمان بوستان‌ها در شهر تهران اجرایی شده و در جریان آن کاشت چمن و دیگر گونه‌های غیربومی و پر مصرف آب در تهران ممنوع شده بود و متعاقب آن آبیاری در نیمه اول سال به ساعت ۶ عصر تا ۶ صبح موکول شد، کمتر مورد توجه شهرداری‌های مناطق قرار گرفته که لازم است امسال باتوجه به وضعیت کم‌آبی موجود، نظارت بیشتر و جدی‌تری در مورد اجرای آن صورت پذیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شوراي شهر تهران انفجار سفید بالک ها شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۴۳۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود سامانه بارشی از سمت غرب کشور

معاون پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی گفت: این سامانه امروز عمدتا موجب افزایش ابر در استان خواهد شد، اما احتمال بعضی رگبار‌های پراکنده در مناطقی از نوار جنوب استان وجود دارد. 
رضا مرادی افزود: این سامانه از فردا چهارشنبه تا انتهای هفته در بعضی از ساعات به خصوص ساعات بعدازظهر و اوایل شب موجب رگبار و رعدوبرق و احتمال وزش باد شدید موقتی و بارش تگرگ در بعضی از نقاط استان خواهد شد. مطابق بررسی‌های فعلی بارش‌ها طی روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه در مناطق جنوب استان محتمل‌تر است. 
او ادامه داد: به دلیل ماهیت رگباری بارش‌های این سامانه احتمال شدت گرفتن نقطه‌ای بارش‌ها وجود دارد که درصورت وقوع می‌تواند موجب آبگرفتگی معابر و آبراهه‌ها و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها شود.
معاون پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی گفت: روند افزایش دمای هوا تا صبح فردا چهارشنبه تداوم خواهد داشت، اما پس از آن دمای هوا روند کاهشی پیدا خواهد کرد و این روند کاهشی در دمای شبانه تا روز یکشنبه هفته آتی تداوم خواهد یافت.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • احضار فعالان رسانه‌ای درپی انتشار مطلب کذب درباره نیکا
  • خطر ۷ نوع آفت در کمین درختان تهران | نحوه مبارزه شهرداری با این خطرات
  • شیوع بیماری‌های موجود در فضای سبز/ مقابله با هجوم مگس‌های سفید
  • مبارزه با موش‌های پایتخت در آستانه فصل گرما زودتر آغاز شود
  • اقدامات سازمان بوستان‌ها برای مبارزه با سفیدبالک‌ها در فصل بهار
  • ورود سامانه بارشی از سمت غرب کشور
  • کدام بانوان گیلانی نخستین مدارس دخترانه را تاسیس کردند؟
  • لزوم تمرکز فعالیت‌های عمرانی در معاونت فنی شهرداری تهران
  • ۷ شهید درپی حمله به نمازگزاران در هرات افغانستان
  • تداوم ساخت پارکینگ در محلات کم برخوردار و دارای معابر باریک و فشرده