Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه آمریکایی نیوزویک، «الکساندریا اوکاسیو کورتز»، نماینده حزب دموکرات پس از حوادث روزهای اخیر در اراضی اشغالی، با ساکنان فلسطینی شرق قدس ابراز همبستگی کرد.

او در توئیتی نوشت: نیرو‌های اسرائیلی خانواده‌های فلسطینی را مجبور می‌کنند در ماه رمضان خانه‌های خود را ترک کنند و با خشونت با آن‌ها برخورد می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کار غیرانسانی است و آمریکا باید نقش رهبری خود را در حفاظت از حقوق بشر برای فلسطینیان نشان دهد.

«ایلهان عمر» و «رشیده طلیب»، دو نماینده دموکرات دیگر کنگره، نیز ضمن ابراز نگرانی درباره حوادث اخیر، اقدامات پلیس رژیم صهیونیستی و شهرک نشین‌ها را محکوم کردند. طلیب نخستین زن آمریکایی-فلسطینی است که در سال ۲۰۱۸ به کنگره آمریکا راه یافت.

طلیب روز شنبه با به اشتراک گذاشتن فیلمی که در آن دیده می‌شد نیرو‌های صهیونیستی به سمت یک مرکز درمانی بمب صوتی یا نارنجک گیج‌کننده پرتاب می‌کنند، در توئیتی نوشت: هیچ دلیلی وجود ندارد به افرادی که در حال برپایی نماز یا نیازمند دریافت خدمات درمانی هستند، حمله شود، مگر آنکه هدف برخورد غیرانسانی با آن‌ها و به وحشت انداختنشان باشد.

ایلهان عمر نیز نوشت: این حملات در حالی روی می‌دهد که مسلمانان در فلسطین نماز می‌خوانند. برای خانواده‌هایی که در ماه رمضان تمام شب نماز می‌خوانند، مسجد حکم خانه را دارد. فلسطینیان مستحق پناه بردن به یک مسجد و برخورداری از صلح در ماه رمضان هستند. وی تاکید کرد چرا رسانه‌ها خبر این حملات را پوشش نمی‌دهند.

او فیلمی را بازتوئیت کرد که در آن نشان داده می‌شد به سمت مسجد الاقصی گاز اشک آور پرتاب می‌شود.

وزارت امور خارجه آمریکا در پاسخ به درخواست اظهار نظر در این زمینه، بیانیه ند پرایس، سخنگوی این وزارتخانه را به نیوزویک ارسال کرد.

پرایس در این بیانیه گفت: آمریکا به شدت درباره رویارویی‌ها در قدس از جمله در حرم شریف و شیخ جراح که گفته می‌شود به مجروح شدن تعدادی از افراد منجر شده، نگران است. خواستار کاهش تنش و درگیری ها هستیم.

سناتورهای آمریکایی در حالی این هشدار دادند که تنش‌ها بر سر تلاش شهرک نشین‌های صهیونیست برای بیرون راندن فلسطینیان از خانه هایشان در حال افزایش است و دادگاه عالی اسرائیل قرار است روز دوشنبه اعلام کند که آیا شهرک نشین‌های صهیونیست می‌توانند به زور خانواده‌های فلسطینی را که برای مدت طولانی ساکن منطقه شیخ جراح بوده اند، از خانه‌های خود بیرون کنند یا خیر.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی کنگره آمریکا قدس اشغالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۴۳۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار انصارالله به آمریکا درباره تشدید تنش نظامی علیه یمن

جنبش انصارالله یمن به آمریکا درباره هرگونه اقدام برای تشدید تنش علیه یمن هشدار داده و تاکید کرد که انصارالله انباری از سلاح‌های بازدارنده ویژه در اختیار دارد.

به گزارش ایسنا، «محمد علی الحوثی» عضو شورای سیاسی جنبش انصارالله یمن در پلتفرم «ایکس» به آمریکا درباره هرگونه اقدام نظامی علیه یمن هشدار داد و تاکید کرد که این جنبش زرادخانه بزرگی از سلاح‌های بازدارنده ویژه در اختیار دارد.

محمدعلی الحوثی در ادامه نوشت: با آتش بازی نکنید، تمام آنچه از انبار استراتژیک سلاح‌های بازدارنده یمن انتظار دارید، این است این انبار چه از نظر کمی و چه از نظر کیفی بسیار بسیار بسیار بزرگتر از حد تصور شما است.

 پیش از این «مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن نیز به آمریکا درباره هرگونه تشدید تنش هشدار داده و این کشور را تهدید کرد عامل پیامدهای هیچ‌گونه تنشی در مرزهای یمن نباشد.

المشاط گفت: مقدمات مشکوک موجود برای منصرف کردن یمن و تضعیف نقش موثر آن در دفاع از فلسطین به شکست ختم خواهد شد.

ارتش یمن در راستای همبستگی با مردم فلسطین در نوار غزه که از نزدیک به هفت ماه قبل زیر آتش حملات رژیم صهیونیستی هستند، تمامی کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی را در ۲ دریای سرخ و عرب و خلیج عدن هدف قرار می‌دهد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هشدار انصارالله به آمریکا درباره تشدید تنش نظامی علیه یمن
  • روسیه: آمریکا در مورد اقدام دادگاه لاهه علیه اسرائیل ریا می‌کند
  • خشونت بی‌منطق علیه حق‌طلبی دانشجویان آمریکا دردی از ظالمان دوا نمی‌کند
  • حمایت دانشگاهیان کرمانشاه از خیزش دانشجویان غربی علیه جنایات رژیم صهیونیست
  • طرح کنگره آمریکا علیه دیوان کیفری بین‌المللی
  • تل‌آویو سست تر از خانه عنکبوت/ رژیم صهیونیستی چطور منزوی شد؟
  • پایتخت مقاومت همگام با آزادی‌خواهان جهان علیه جنایات صهیونیست‌ها
  • خیزش دانشگاه‌های آمریکا علیه محور شرارت آمریکایی-اسرائیلی
  • پشت پرده ساخت اسکله روی هزاران تن آوار خانه‌های فلسطینیان
  • تاکید عراق برلزوم افزایش همکاری‌ها برای متوقف کردن جنایات تل‌آویو