Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-30@14:49:59 GMT

کدام بخش‌های خدمات رکورددار تورم در سال 99 بودند؟

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۴۳۹۹۵

کدام بخش‌های خدمات رکورددار تورم در سال 99 بودند؟

بررسی آمار نرخ تورم تولید بخش خدمات در زمستان ۹۹ حاکی از این است که فعالیت‌های اداری و خدمات پشتیبانی با ۵۷.۳ درصد بیشترین نرخ در این بخش داشت. این گزارش همچنین نشان می دهد که کمترین تورم سالانه مربوط به بخش "آب­رسانی، مدیریت پسماند، فاضلاب و فعالیت­های تصفیه " با ٠.٨ درصد بوده است.

مرکز آمار در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد که تغییرات میانگین شاخص کل قیمت تولیدکننده بخش‌های خدمات در چهار فصل منتهی به فصل زمستان ١٣٩٩ (تورم سالانه) به ۳۷.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۸ درصد رسید که نسبت به همین اطلاع در فصل قبل (٣٥.٣) ٢.٥ واحد درصد افزایش نشان می‌­دهد.

در این فصل، در میان بخش‌های خدمات در کشور، کمترین تورم سالانه مربوط به بخش "آب­رسانی، مدیریت پسماند، فاضلاب و فعالیت­های تصفیه " (٠.٨ درصد) و بیش­ترین آن مربوط به بخش "فعالیت­های اداری و خدمات پشتیبانی" (٥٧.٣ درصد) است.

افت ۴.۳ واحد درصدی تورم فصلی خدمات

تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش‌­های خدمات کل کشور نسبت به فصل قبل (تورم فصلی) در زمستان ١٣٩٩ به ۷.۳ درصد رسید که در مقــایسه با همین اطلاع در فصل قبل (١١.٦) ٤.٣ واحد درصد کاهش دارد.

کمتـــرین تورم فصلــی به ترتیب مربوط به بخش­‌های "آب­رسانی، مدیریت پسماند، فاضلاب و فعـــالیت­های تصفیه" (٠.٢ درصد) و "فعالیت­های بیمه" (٠.٩ درصد) می­باشد. بیشترین تورم فصلی نیز به ترتیب مربوط به "فعالیت­های اداری و خدمات پشتیبانی" (١٦.٥درصد) و "فعالیت­های خدماتی مربوط به تأمین جا و غذا" (١٦.٣ درصد) است.

رشد ۲.۴ واحد درصدی تورم نقطه به نقطه

تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش­‌های خدمات کل کشور نسبت به فصل مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) در فصل زمستان ١٣٩٩ به ۴۲.۶ درصد رسید که در مقایسه با همیــن اطلاع در فصل قبل (٤٠.٢) ٢.٤ واحـــد درصد افزایش داشته است. به عبــارتی، میانگین قیمت دریافتی توسط ارائه­ دهندگان خدمات به ازای تولید خدماتشان در داخل کشور، در فصل زمستان ١٣٩٩  نسبت به فصل زمستان ١٣٩٨، ٤٢.٦ درصد افزایش دارد. در بخش‌های خدمات کمترین نرخ مربوط به بخش "آب­رسانی، مدیریت پسماند، فاضلاب و فعالیت­های تصفیه" (١.٧ درصد) و بیش­ترین نرخ مربوط به بخش "فعالیت­های خدماتی مربوط به تأمین جا و غذا " (٧٠.٨ درصد) است.

/ایرنا


 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: مدیریت پسماند بخش های خدمات مربوط به بخش زمستان ١٣٩٩ فصل زمستان واحد درصد آب رسانی فصل قبل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۴۳۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۳ درصد اشتغال صنعتی در نیشابور مربوط به ۱۰ واحد بزرگ است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری نیشابور گفت:آمار اشتغال در ۱۶۸ واحد صنعتی فعال در این شهرستان پنج هزار و ۸۰۰ نفر است که ۸۳ درصد از این اشتغال مربوط به بخش‌هایی مانند نیروگاه سیکل ترکیبی خیام، فولاد خراسان، کارخانه ایران شرق و مانند این مجموعه هاست.

مسعود اکبری باقرآباد افزود:از مجموع ۱۶۸ واحد صنعتی نیشابور فقط ۱۳ واحد فعال با اشتغال هزار و ۵۸۱ نفر در شهرک صنعتی عطار مستقر هستند البته تمایل برای حضور فعالان اقتصادی در این شهرک صنعتی رو به افزایش است و باید در آینده تامین انرژی و آب و سایر زیرساخت‌های این شهرک صنعتی مورد توجه قرار گیرد.

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری نیشابور گفت: همچنین هم اکنون ۲۵ معدن فعال با ۳۱۰ نیروی کار در نیشابور مشغول به کار هستند.

اکبری باقرآباد افزود: تعهد اشتغال شهرستان نیشابور در سال گذشته سه هزار و ۹۰۴ نفر بود که حدود ۱۳۰ درصد این تعهد معادل چهار هزار و ۸۰۲ نفر اشتغال جدید محقق شد.

وی گفت: ۲ بخش صنعت و معدن با هزار و یک شغل جدید و کمیته امداد با ایجاد ۷۲۸ فرصت شغلی تازه بالاترین سهمیه ایجاد اشتغال را در سال گذشته به خود اختصاص دادند.

 

دیگر خبرها

  • ۸۳ درصد اشتغال صنعتی در نیشابور مربوط به ۱۰ واحد بزرگ است
  • مسدود شدن ۲۹۰ کارت سوخت در کردستان
  • وزیر نفت: ۵۰ درصد از رشد اقتصادی کشور مربوط به نفت است
  • کدام هزینه های ساختمان بر عهده مالک و کدام بر عهده مستاجر است؟
  • مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان با حضور رئیس جمهور افتتاح خواهد شد 
  • قیمت نفت یک‌درصد کاهش یافت
  • نرخ تورم سالانه در مرغداری‌های صنعتی به ۵۷.۸ رسید
  • بیشترین نرخ بیکاری متعلق به کدام استان؛ روندها رو به کاهش به چه معناست؟
  • تداوم کاهش تورم شاخص بهای تولیدکننده در فروردین‌ماه ۱۴۰۳
  • کدام بانک ها بیشترین سود را داشتند